Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Branding

gerelateerde topics

  • merken
  • marketingstrategie
  • merkmanagement
  • merkstrategie
  • contentmarketing

branding experts


  • Aantal blogs: 5
  • Rob Revet
    Aantal blogs: 4
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Data-driven online branding

    Data-driven online branding

    Het lijkt een stiefkindje van de zeer performance gedreven online-marketingmix, maar juist het bouwen van merken in aanloop naar conversie of retentie verdient veel meer aandacht dan ze krijgt. Juist in dit eigenzinnige tijdsgewricht waarin zoveel nadruk ligt op die laatste klik, wordt gemakkelijk voorbijgegaan aan het merkenbouwen dat eraan vooraf zou moeten gaan.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 2 december 2020
    • Advertising Brand design Data analytics E-commerce
      • 7156
      • 0
  • (Podcast) De beeldende taal van Erik de Graaf

    (Podcast) De beeldende taal van Erik de Graaf

    Erik de Graaf is een Nederlandse striptekenaar, illustrator en grafisch ontwerper. Hij weet ook heel veel van branding. Reden om hem te vragen voor de Namarama-podcast.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 27 november 2020
    • Brand design Innovatie Brand management
      • 3934
      • 0
  • Waar horen virtual humans?

    Waar horen virtual humans?

    Employee advocacy kan fantastische effecten hebben op je bedrijf. Dat weten we inmiddels: 561 procent meer organisch bereik en acht keer meer engagement bij authentieke posts van medewerkers dan van het corporate account. Corporate accounts hebben namelijk geen karakter, mensen wel. Alleen blijkt het lang niet zo eenvoudig om medewerkers mee te krijgen. Daarnaast, ze komen en gaan. Virtuele mensen kunnen uitkomst bieden. Een nieuwe generatie influencers die volledig met de computer gegenereerd wordt. Ik sprak Maarten Reijgersberg, eindbaas bij het Rotterdamse communicatiebureau RauwCC, en Manon Bode, strateeg, over Esther Olofsson, de eerste echte virtuele influencer van Nederland.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 25 november 2020
    • Social media Contentmarketing Brand management
      • 7872
      • 0
  • NIMA lanceert Brand Design Community

    NIMA lanceert Brand Design Community

    Nima stimuleert marketing-, communicatie en salesprofessionals om zich voortdurend te blijven ontwikkelen en organiseert hiervoor diverse activiteiten binnen specialisaties, regio’s of voor speciale carrièregroepen. Er ontbrak nog een community speciaal gericht op marketing en design, maar daar komt met de lancering van de Nima Brand Design Community, over het vormen en vormgeven van merken, een eind aan.

    Lees verder »
    • Nanny Kuilboer (MarketingTribune)
    • 18 oktober 2020
    • Brand design Brand management
      • 3524
      • 0
  • Thuiswerken: een vloek of een zegen voor je personal brand?

    Thuiswerken: een vloek of een zegen voor je personal brand?

    Waar we ons misschien minder van bewust zijn, is dat al dat thuiswerken in coronatijd (ongewild) invloed heeft op onze zichtbaarheid. De meeste momenten van spontane ontmoeting zijn weggevallen. En het leggen van nieuwe connecties tijdens netwerkbijeenkomsten, (vak)beurzen of seminars is er al helemaal niet bij. Allemaal momenten die zich er normaal gesproken bijzonder goed voor lenen om jezelf in de kijker te spelen. Maar nu even niet. Daarom geef ik je in deze blog een aantal ideeën om als thuiswerker effectief met je personal brand aan de gang te blijven.

    Lees verder »
    • Angèl Nijskens (Nijskens Branding Agency)
    • 10 oktober 2020
    • Loopbaan Brand management
      • 5812
      • 0
  • Financial engineering in de wereld van merken

    Financial engineering in de wereld van merken

    Ongeveer 20 procent van de immateriële waarde van top-500 bedrijven is merkwaarde. Dat is enorm! Des te meer reden om eens goed te kijken naar de waarde van je merk.

    Lees verder »
    • Marc Cloosterman (VIM Group)
    • 9 juli 2020
    • Strategie Brand management
      • 5728
      • 0
  • Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme

    Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme

    Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De huidige mondiale steun voor de beweging Black Lives Matter lijkt echter veel deuren te openen. Toch blijft dit heikele thema een balanceeract voor merken. Je doet het immers niet snel goed. Zelfs voorloper Nike krijgt ineens kritiek van ‘social justice warriors’.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 30 juni 2020
    • Advertising Customer experience Brand design Strategie Brand management
      • 25184
      • 7
  • Merkvraag 14: hoe ontwikkel je een scherpe propositie in het coronatijdperk?

    Merkvraag 14: hoe ontwikkel je een scherpe propositie in het coronatijdperk?

    Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een praktische vraag over merkbouwen. Merkbouwen wordt vaak gezien als communicatie. Maar je merk gaat vooral om wat je doet. Daarom ditmaal: hoe maak je de propositie van je merk scherp? Deze vraag is relevanter dan ooit. Door de coronacrisis veranderen veel klanten hun gedrag. Ze werken thuis in plaats van op het werk, gaan in Nederland op vakantie in plaats van in Spanje en hebben plotseling minder te besteden in plaats van meer. Dit betekent dat jouw propositie ook fundamenteel kan veranderen. Ik leg je uit hoe je hierop in kunt spelen.

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 22 juni 2020
    • Brand management
      • 4704
      • 0
  • Merkvraag 13: wat als je geen budget hebt?

    Merkvraag 13: wat als je geen budget hebt?

    Iedere week bespreek ik op Marketingfacts een nieuwe, praktische vraag over merkbouwen. Eén van de meest praktische vragen waar je nu tegen aanloopt is waarschijnlijk: wat doe ik als ik geen budget meer heb?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 15 juni 2020
    • Brand management
      • 8518
      • 0
  • Businesscase voor rebranding: wat kost het, wat levert het op?

    Businesscase voor rebranding: wat kost het, wat levert het op?

    Van tijd tot tijd is je merk toe aan een update: of het nu gaat om een compleet nieuwe positionering of een doorontwikkeling van de visuele identiteit. Een vraag die in de board vaak als eerste gesteld wordt: wat gaat dat eigenlijk kosten en wat levert het op? In deze blog laat ik je zien hoe je een sterke businesscase opstelt voor merkinvesteringen.

    Lees verder »
    • Laurens Hoekstra (VIM Group)
    • 15 mei 2020
    • Strategie Brand management
      • 7474
      • 0
  • Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo

    Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo

    Veel merken hebben de afgelopen weken laten zien iets te willen doen in het kader van de uitbraak van Covid-19. Bavaria lanceerde een hand sanitizer gemaakt uit overtollig bier van klanten, Coca-Cola trok zijn logo uit elkaar, Jumbo opende een pop-up store in een ziekenhuis voor het personeel en Honig deed een benefietconcert voor de voedselbank. Allemaal heel lovenswaardig. En op zich is het ook mooi als merken nog iets extra’s terug doen voor de maatschappij. Maar bij mij drongen zich een tweetal vragen op.

    Lees verder »
    • Ronald Voorn MSc (Hogeschool Utrecht / UTwente)
    • 13 mei 2020
    • Advertising Strategie Brand management
      • 25432
      • 0
  • Do’s en don’ts voor creatieve content over corona
    • Coronacrisis

    Do’s en don’ts voor creatieve content over corona

    "Wij blijven werken voor jou, blijf jij thuis voor ons?" Op Twitter gaan diverse posts rond van zorgpersoneel dat A4’tjes in de hand houdt met dit soort teksten. Het is allemaal bedoeld om social distancing te stimuleren. Ook merken sluiten zich aan en kwamen de afgelopen weken met betrokken boodschappen. Hoe zorg je er nu voor dat die uitingen echt onder de aandacht komen van consumenten?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 24 april 2020
    • Social media Contentmarketing Brand design Brand management
      • 13400
      • 0
  • Hoe de customer journey voorgoed verandert na de coronacrisis
    • Coronacrisis

    Hoe de customer journey voorgoed verandert na de coronacrisis

    Marcom- en merkmanagers hebben hun handen vol aan de coronacrisis. Hoe moeten we onze marktbenadering veranderen om relevant te blijven? Vaak wordt vergeten dat er ook nog een tijd is na de crisis. Mijn nieuwsgierigheid heeft me aan het denken gezet over wat er anders zal zijn wanneer deze pandemie voorbij is. Met name: wat is de blijvende impact op de customer journey?

    Lees verder »
    • Marc Cloosterman (VIM Group)
    • 24 april 2020
    • Innovatie Strategie Brand management
      • 14866
      • 0
  • Tien tips om aan een goede reputatie te werken

    Tien tips om aan een goede reputatie te werken

    Werken aan je reputatie is iets waar je doorlopend mee bezig zou moeten zijn. Het kost veel tijd en moeite om een goede reputatie op te bouwen, maar ze kan zo worden afgebroken. Dat hebben een aantal bedrijven ook gemerkt na hun veel bekritiseerde 'huftergedrag' tijdens de coronacrisis. Hoe bouw je een goede reputatie op?

    Lees verder »
    • Sander Vessies (Giftomatic)
    • 21 april 2020
    • Social media Brand management
      • 7366
      • 0
  • Merkvraag 4: waarom positioneer je een merk?

    Merkvraag 4: waarom positioneer je een merk?

    Iedere week probeer ik een basale, maar belangrijke vraag rond merkbouwen te beantwoorden. De vierde vraag gaat over positioneren. Want denk je aan merkstrategen, dan denk je aan positioneren. Maar waarom is positioneren eigenlijk belangrijk? 

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 13 april 2020
    • Brand design Brand management
      • 6444
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you