Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Boekrecensie

gerelateerde topics

  • boek
  • boeken
  • nima register marketeers
  • recensie
  • communicatie

boekrecensie experts


  • Aantal blogs: 48
  • Marjolein Bongers
    Aantal blogs: 1
  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Waarom voorkeursmerken altijd winnen

    Waarom voorkeursmerken altijd winnen

    Met ‘Why winners give it all’ heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer toegankelijke manier waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dit ook zou kunnen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 25 december 2020
    • Innovatie Strategie
      • 7400
      • 0
  • De winnaar van de PIM Literatuurprijs zorgt ervoor dat marketeers van design gaan houden

    De winnaar van de PIM Literatuurprijs zorgt ervoor dat marketeers van design gaan houden

    Met haar boek ‘Marketing Design’ wist auteur Eveline van Zeeland afgelopen maand verrassend de PIM Literatuurprijs te winnen. Het combineert design thinking met marketing en zet aan tot creatief, oplossingsgericht denken, vooral door marketingvraagstukken te visualiseren in modellen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 11 december 2020
    • Brand design Strategie
      • 4786
      • 0
  • ‘Databedreven marketing’: weinig nieuwe informatie maar zeer compleet

    ‘Databedreven marketing’: weinig nieuwe informatie maar zeer compleet

    Terwijl de meeste boeken die over (big) data gaan vooral gericht zijn op het hoe en wat van de toepassingen van meetbare gegevens in een organisatie, heeft Danny Oosterveer juist een boek over data als integraal onderdeel van de marketinginspanningen geschreven. Met het doel om je als marketeer, communicatiespecialist of ondernemer niet langer door data te laten leiden, maar data-bedreven te worden.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 2 oktober 2020
    • Data analytics Strategie
      • 4204
      • 0
  • Waarom iedereen Steven van Belleghem moet lezen

    Waarom iedereen Steven van Belleghem moet lezen

    Is Steven van Belleghem er wederom in geslaagd een inspirerend en baanbrekend boek te schrijven? Of is er net als bij de nieuwe boeken van Byron Sharp, Seth Godin, Kim & Mauborgne en Robert Cialdini slechts sprake van een veredelde herhaling van zetten?

    Lees verder »
    • Max Kohnstamm (Gepensioneerd)
    • 21 september 2020
    • Innovatie Strategie Brand management
      • 6754
      • 2
  • Wil je weten hoe massacommunicatie werkt? Lees dan dit bijna 100 jaar oude boek

    Wil je weten hoe massacommunicatie werkt? Lees dan dit bijna 100 jaar oude boek

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal Propaganda van Edward Bernays.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 18 september 2020
    • Advertising Strategie
      • 4852
      • 0
  • Bíjna alles wat je zou willen weten over de platformrevolutie

    Bíjna alles wat je zou willen weten over de platformrevolutie

    Zoals het ritme dat de drummer aangeeft in een band essentieel is voor de samenwerking tussen de overige bandleden, zo is Martijn Arets al jaren een constante factor die de ontwikkelingen in de platformeconomie aangeeft en duidt. Als consultant, als expert via de media en via zijn eigen nieuwsbrieven. De drummer is misschien niet de meest creatieve in het team, maar wel degene die de toon zet. De betrouwbare. En zoals de bandleden lekker tegen de drummer aanleunen, heeft Arets voor iedereen die iets wil weten over platforms, enorm veel voorwerk gedaan waar je op kunt bouwen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 11 september 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4268
      • 0
  • Marketing tot de essentie teruggebracht

    Marketing tot de essentie teruggebracht

    Natuurkunde en scheikunde hebben hun wetten, wiskunde zijn bekende vergelijkingen en nu mag marketing aan dit illustere rijtje worden toegevoegd met de ‘vier marketingfundamenten’. Alle lof voor de auteurs Palmatier en Sridhar, zij hebben met 'Marketing Strategy, based on First Principles and Data Analytics' baanbrekend werk geleverd. Door zich te concentreren op de fundamenten hebben ze het vak marketing tot de essentie teruggebracht.

    Lees verder »
    • Rob van Vroenhoven (NIMA)
    • 20 augustus 2020
    • Data analytics Strategie
      • 5534
      • 0
  • Voor wie op een andere manier op klanten wil jagen

    Voor wie op een andere manier op klanten wil jagen

    Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een betere wereld en wil ze daarbij helpen met kennis, inspiratie en een netwerk van ambitieuze groeiondernemers. Nu dus met een methodische groeigids voor startups en scaleups; dát belooft een lekker leesbaar boek te zijn.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 14 augustus 2020
    • Customer experience Innovatie Strategie
      • 4370
      • 0
  • Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?

    Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?

    De titel ‘Reframe’ wordt verklaard door de ondertitel: ‘Breng je klant in beeld met perceptiemanagement’. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij ook wat de auteur ook bedoelt. Ervan uitgaand dat het beeld dat klanten nu van jouw organisatie hebben of jij van je klanten hebt, niet overeenkomt met de werkelijkheid.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 7 augustus 2020
    • Customer experience Strategie Brand management
      • 4894
      • 0
  • Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

    Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

    Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave geeft een idee wat me te wachten staat. Tevens kijk ik naar de eerste pagina en lees ik de eerste tien regels. Bij 'De rit van mijn leven', de biografie van voormalig Disney-topman Robert Iger, liep het anders: voordat ik er erg in had, was ik tien pagina’s verder.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 3 juli 2020
    • Strategie Brand management
      • 5840
      • 0
  • Futureproof: Metaforen voor toekomstbestendigheid

    Futureproof: Metaforen voor toekomstbestendigheid

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer 'Futureproof' van Mike Hoogveld.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 16 juni 2020
    • Innovatie Strategie
      • 3318
      • 0
  • Betere online resultaten door gedragspsychologie

    Betere online resultaten door gedragspsychologie

    Op basis van het gedachtengoed van Cialdini, Kahneman en BJ Fogg behandelen de auteurs van 'Online invloed' hoe ondernemers en marketeers effectiever kunnen zijn op internet. Deze praktische uitgave doorloopt alle stappen van online technieken en plaatst daarop de gedragspsychologie.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 juni 2020
    • Customer experience
      • 8126
      • 0
  • Kleur bekennen: meer geschiedschrijving dan unieke propositie

    Kleur bekennen: meer geschiedschrijving dan unieke propositie

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer 'Kleur bekennen' van Rachelle van der Linden en Marco Derksen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 5 juni 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5358
      • 0
  • Zo zorg je ervoor dat je de juiste klantenergie gebruikt

    Zo zorg je ervoor dat je de juiste klantenergie gebruikt

    ​Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: ‘De Klant Energieke Organisatie’, door Sonja Stalfoort. Een boek dat de ogen weer eens opent.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 7 mei 2020
    • Customer experience Strategie
      • 4344
      • 0
  • Het belang van aandacht: zo verdien je het

    Het belang van aandacht: zo verdien je het

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Aandachtsmarketing' van Klaas Weima, over aandacht als marketingmiddel: hoe het te krijgen, verdienen én in te zetten.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 17 januari 2020
    • Direct marketing Contentmarketing Strategie
      • 7332
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you