Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Boeken

gerelateerde topics

  • boek
  • boekrecensie
  • nima register marketeers
  • recensie
  • contentmarketing

boeken experts


  • Aantal blogs: 37
  • Gert Koot
    Aantal blogs: 1
  • Marieke Heesakkers
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

    De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

    'Het grote gevecht', dat belooft wat. Een boek over de strijd om de ziel van het kapitalisme. Met als ondertitel ‘En het eenzame gelijk van Paul Polman’. Een boek over Unilever dus. Leerzaam voor bedrijven die duurzaamheid onderdeel willen maken van hun waardepropositie. 

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 17 april 2020
    • Strategie Brand management
      • 5606
      • 0
  • Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor

    Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Verwacht van 'Alchemie, de onweerstaanbare kracht van marketing' van Rory Sutherland geen diepere analyse of uitleg. Aan de andere kant is het boek makkelijk leesbaar en zeer vermakelijk.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 7 februari 2020
    • Brand design Strategie
      • 6932
      • 0
  • Het belang van aandacht: zo verdien je het

    Het belang van aandacht: zo verdien je het

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Aandachtsmarketing' van Klaas Weima, over aandacht als marketingmiddel: hoe het te krijgen, verdienen én in te zetten.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 17 januari 2020
    • Direct marketing Contentmarketing Strategie
      • 7332
      • 0
  • KPI-denken: hou je strategie meetbaar

    KPI-denken: hou je strategie meetbaar

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Key Performance Illusies' van Coen de Bruijn.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 3 januari 2020
    • E-business Data analytics
      • 8936
      • 0
  • De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken

    De laatste nieuws-update van dit decennium. Geen nieuws van het jaar, maar gewoon een 'Van Alles over Van Alles'-overzicht, van de belangrijkste momenten van de laatste tien jaar, de staat van podcasts en een AI-cursus voor heel Europa, tot aan de beste businessboeken en een eerbetoon aan Paul de Blot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 23 december 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 23064
      • 0
  • Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

    Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

    Dat sterke bedrijven niet vanzelf ontstaan, zal geen verrassing zijn. Daniel Coyle combineert in zijn boek 'De bedrijfscultuur-code' wetenschappelijke inzichten met leiders van wereldklasse en legt uit hoe verwachtingen overtroffen worden. Omdat cultuur continu in beweging is, werkplezier bijdraagt aan een betere wereld en ieder individu daarbij het verschil kan maken, deel ik in deze blog de inzichten die ik opdeed uit dit boek. Je hoeft geen leider te zijn of leiding te geven om positief bij te dragen aan levens van anderen. Als je gedrag opvalt en mensen inspireert, creëer je vanzelf een olievlek.

    Lees verder »
    • Marieke Heesakkers SMP ( Berkvens Deursystemen BV )
    • 5 december 2019
    • Contentmarketing Loopbaan
      • 7166
      • 4
  • Bijbel voor marketeers

    Bijbel voor marketeers

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'De Marketingbijbel voor een digitale wereld' van Bert van Wassenhove.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 29 november 2019
    • Advertising Social media Direct marketing Mobile Media Search Data analytics Innovatie
      • 13998
      • 1
  • Een positieve kijk op je medemens

    Een positieve kijk op je medemens

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'De meeste mensen deugen' van Rutger Bregman, een managementboek waarbij de geschiedenis aantoont of de meeste mensen inderdaad deugen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 15 november 2019
    • E-business Contentmarketing Customer experience Data analytics Loopbaan
      • 5780
      • 0
  • Marketing voor verenigingen

    Marketing voor verenigingen

    Marketing is binnen verenigingen een hot topic. Door de toenemende individualisering ligt het klassieke businessmodel van verenigingen onder vuur en is verandering noodzakelijk om te kunnen overleven. In de literatuur is er echter nog weinig aandacht voor deze groeiende marketingniche. Sterker nog: 'Vernieuwen met Vereniging 3.0' van auteur Ivan Pouwels is het eerste boek in zijn soort.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 1 november 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 8224
      • 0
  • De impact van communicatie: een handboek voor financials

    De impact van communicatie: een handboek voor financials

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Communicatie voor Financials' van Theo de Joode, Bert van der Zaag en Karolijn Burgman, een studieboek dat financiën integraal behandelt vanuit communicatieperspectief en ethische waarden.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 18 oktober 2019
    • Loopbaan
      • 4238
      • 0
  • Contentmaker zijn we allemaal

    Contentmaker zijn we allemaal

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Content Playbook', een gids die helpt bij het ontwerpen van een publicatie-formule. Auteur Carolien Vader schreef een boek dat uitstekend geschikt blijkt voor redacties en uitgevers, maar zeker ook voor crossmediaal communicerende marketeers.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 27 september 2019
    • Contentmarketing
      • 9640
      • 0
  • Zelfsturing is niet, nee, nooit af

    Zelfsturing is niet, nee, nooit af

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal: 'Maar hoe dan?' over zelfsturing in een organisatie. Auteur Joost Ramaer belicht dit thema door in te zoomen op de werkwijze van Sander Hoeken, Head of Strategy bij Infocaster. Hoe doet hij dat toch?

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 13 september 2019
    • Contentmarketing Loopbaan
      • 5664
      • 0
  • Een sterk merk in de zorg

    Een sterk merk in de zorg

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal 'Power to the people - Sterk merk in de zorg' van Marian Draaisma en Sjors van Leeuwen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 30 augustus 2019
    • Contentmarketing
      • 6078
      • 0
  • Zó maak je reclame

    Zó maak je reclame

    Welke boeken zijn interessant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Ditmaal 'Zo verkoop je alles' van Erwin Wijman.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 9 augustus 2019
    • Advertising
      • 9280
      • 1
  • De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen

    De beste niet-marketingboeken die je deze zomer moet lezen

    De reden voor deze blog? Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ons vak (merk/marketing/communicatie) – in plaats van te specialiseren en logisch denkwerk fancy namen te geven – meer kan leren van andere vakgebieden. Het is één van de redenen waarom ik mijn eigen studie ben gestart. In de loop van de tijd heb ik dan ook best wat boeken gelezen die niet per se op marketingwebsites thuishoren, maar toch reuze interessant zijn voor iedere merkstrateeg, marketeer of communicatieprofessional. Lees even mee!

    Lees verder »
    • Jeroen van IJzendoorn (Factor Tachtig)
    • 2 augustus 2019
    • Contentmarketing
      • 12542
      • 4
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you