Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Boek

gerelateerde topics

  • boeken
  • boekrecensie
  • nima register marketeers
  • recensie
  • reclame

boek experts


  • Aantal blogs: 41
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2
  • Marieke Heesakkers
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • CRM consultant

    CRM consultant

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

    Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

    Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave geeft een idee wat me te wachten staat. Tevens kijk ik naar de eerste pagina en lees ik de eerste tien regels. Bij 'De rit van mijn leven', de biografie van voormalig Disney-topman Robert Iger, liep het anders: voordat ik er erg in had, was ik tien pagina’s verder.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 3 juli 2020
    • Strategie Brand management
      • 5840
      • 0
  • Betere online resultaten door gedragspsychologie

    Betere online resultaten door gedragspsychologie

    Op basis van het gedachtengoed van Cialdini, Kahneman en BJ Fogg behandelen de auteurs van 'Online invloed' hoe ondernemers en marketeers effectiever kunnen zijn op internet. Deze praktische uitgave doorloopt alle stappen van online technieken en plaatst daarop de gedragspsychologie.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 juni 2020
    • Customer experience
      • 8126
      • 0
  • Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown

    Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown

    Hij is er: het nieuwe Marketingfacts Jaarboek! Met verschroeiende deadlines middenin de intelligente lockdown die zijn naam eer aan deed: veel creativiteit en denkwerk moest immers worden aangesproken om deze complexe puzzel binnen de krappe planning op te lossen. Dat is glansrijk gelukt, met dank aan het vernieuwde collectief auteurs, met wederom veel grote namen.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 29 mei 2020
    • Media Contentmarketing Marketingfacts Brand management
      • 7598
      • 0
  • Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

    Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

    Data krijgt een steeds grotere rol in organisaties en processen. Daar speelt auteur Daan van Beek goed op in. Na ruim 420 pagina’s ben je op de hoogte van de bouwstenen om van jouw organisatie een intelligente datagedreven organisatie te maken.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 29 mei 2020
    • Data analytics Innovatie
      • 6642
      • 0
  • De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

    De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

    'Het grote gevecht', dat belooft wat. Een boek over de strijd om de ziel van het kapitalisme. Met als ondertitel ‘En het eenzame gelijk van Paul Polman’. Een boek over Unilever dus. Leerzaam voor bedrijven die duurzaamheid onderdeel willen maken van hun waardepropositie. 

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 17 april 2020
    • Strategie Brand management
      • 5606
      • 0
  • De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

    De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

    De ontvangst van het boek 'De CX Travel Guide' was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid. Het pakket van de grond rapend heb je nog een wat mopperig gevoel. Daarna houd je het boek in de hand en blader je er voor het eerst doorheen. Weg het mopperen, welkom de heerlijke experience die je hebt bij alleen al het openen van dit boek.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 20 maart 2020
    • Customer experience Strategie
      • 5592
      • 0
  • De schaamteloze reclamewereld volgens Frank Pels

    De schaamteloze reclamewereld volgens Frank Pels

    Er is geen vak waar opportunisme zo welig tiert als in de reclamebranche. Dat vindt Frank Pels, voormalig Reclameman van het Jaar (in 1995 alweer), de ‘tweede P’ van bureau PPGH/JWT en twintig jaar lang commentator van het vak via een wekelijkse strip De Opportunisten in Adformatie. Daarvan is nu een soort follow-up verschenen, getiteld 'Nog één keer vlammen'. Wat kan het vak daarvan leren?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 20 februari 2020
    • Advertising
      • 9144
      • 0
  • Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor

    Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Verwacht van 'Alchemie, de onweerstaanbare kracht van marketing' van Rory Sutherland geen diepere analyse of uitleg. Aan de andere kant is het boek makkelijk leesbaar en zeer vermakelijk.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 7 februari 2020
    • Brand design Strategie
      • 6932
      • 0
  • Het belang van aandacht: zo verdien je het

    Het belang van aandacht: zo verdien je het

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Aandachtsmarketing' van Klaas Weima, over aandacht als marketingmiddel: hoe het te krijgen, verdienen én in te zetten.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 17 januari 2020
    • Direct marketing Contentmarketing Strategie
      • 7332
      • 0
  • KPI-denken: hou je strategie meetbaar

    KPI-denken: hou je strategie meetbaar

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Key Performance Illusies' van Coen de Bruijn.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 3 januari 2020
    • E-business Data analytics
      • 8936
      • 0
  • Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

    Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

    Dat sterke bedrijven niet vanzelf ontstaan, zal geen verrassing zijn. Daniel Coyle combineert in zijn boek 'De bedrijfscultuur-code' wetenschappelijke inzichten met leiders van wereldklasse en legt uit hoe verwachtingen overtroffen worden. Omdat cultuur continu in beweging is, werkplezier bijdraagt aan een betere wereld en ieder individu daarbij het verschil kan maken, deel ik in deze blog de inzichten die ik opdeed uit dit boek. Je hoeft geen leider te zijn of leiding te geven om positief bij te dragen aan levens van anderen. Als je gedrag opvalt en mensen inspireert, creëer je vanzelf een olievlek.

    Lees verder »
    • Marieke Heesakkers SMP ( Berkvens Deursystemen BV )
    • 5 december 2019
    • Contentmarketing Loopbaan
      • 7166
      • 4
  • Bijbel voor marketeers

    Bijbel voor marketeers

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'De Marketingbijbel voor een digitale wereld' van Bert van Wassenhove.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 29 november 2019
    • Advertising Social media Direct marketing Mobile Media Search Data analytics Innovatie
      • 13998
      • 1
  • Een positieve kijk op je medemens

    Een positieve kijk op je medemens

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'De meeste mensen deugen' van Rutger Bregman, een managementboek waarbij de geschiedenis aantoont of de meeste mensen inderdaad deugen.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 15 november 2019
    • E-business Contentmarketing Customer experience Data analytics Loopbaan
      • 5780
      • 0
  • Marketing voor verenigingen

    Marketing voor verenigingen

    Marketing is binnen verenigingen een hot topic. Door de toenemende individualisering ligt het klassieke businessmodel van verenigingen onder vuur en is verandering noodzakelijk om te kunnen overleven. In de literatuur is er echter nog weinig aandacht voor deze groeiende marketingniche. Sterker nog: 'Vernieuwen met Vereniging 3.0' van auteur Ivan Pouwels is het eerste boek in zijn soort.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 1 november 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 8224
      • 0
  • De impact van communicatie: een handboek voor financials

    De impact van communicatie: een handboek voor financials

    Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Communicatie voor Financials' van Theo de Joode, Bert van der Zaag en Karolijn Burgman, een studieboek dat financiën integraal behandelt vanuit communicatieperspectief en ethische waarden.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 18 oktober 2019
    • Loopbaan
      • 4238
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you