-
Best gelezen blogs in het rampjaar 2020
Oké, we zijn bijna van 2020 af. Daar zal niemand rouwig om zijn. Maar hoe deden Marketingfacts en zijn bloggers het dit jaar? Waar schreven we over? Nou, dat mag geen al te grote verrassing zijn. Maar wie schreef en hoe vaak? Dat lees je hier. Lijstjestijd.
-
Lead Gen Forms, de beste manier om leads te werven
Het vinden van nieuwe leads en klanten is één van de grootste uitdagingen voor B2B-organisaties. Vergeet outbound bellen, vergeet netwerkborrels en advertenties in nieuwsbladen. Zet in op Lead Gen Forms en krijg dagelijks nieuwe leads. Gemiddeld leveren Lead Gen Forms zes keer meer leads op. We hebben zelfs cases waarbij de cost per lead zestien keer lager lag.
-
Klaar voor dé marketingactie die jouw doelgroep bereikt, raakt en beweegt?
“Een marketingplan. Goed verhaal. Maar kunnen we nu eerst over tot actie?” Het zal je verbazen hoe vaak ik deze vraag krijg. Als we het hebben over hoe je marketing moet inzetten om de juiste klanten aan te trekken en meer te verkopen, dan willen veel ondernemers metéén actie. I get it, ze willen resultaat. Maar als je er over nadenkt is het niet logisch.
-
Waarom WordPress’ marktaandeel tot meer dan 50 procent zal groeien
In het laatste decennium is het marktaandeel van WordPress gestegen van iets meer dan 10 tot meer dan 35 procent van alle websites op het internet. Dit maakt WordPress met afstand het meest gebruikte contentmanagementsysteem (CMS)! Is WordPress op dit moment de beste keus om een website mee te bouwen? In dit artikel leg ik uit waarom ik denk dat WordPress de 50 procent marktaandeelgrens zal passeren voor het begin van 2030.
-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
Dit was blogjaar 2019 op Marketingfacts
Aftellend naar 2020 is het natuurlijk weer tijd voor de lijst der lijsten: hoe deed Marketingfacts het zélf in 2019? Of beter gezegd: wat waren volgens onze lezers de marketingtrends van afgelopen jaar? Hoog tijd voor de wrap-up van een bevlogen blogjaar: dit was 2019 op Marketingfacts.nl.
-
Vier technieken om B2B-influencers goed in te zetten
Eén van de meest effectieve manieren om een nieuw publiek te bereiken, is door de doelgroep van anderen te gebruiken. En één van de beste methoden hiervoor is het bereik van influencers in te zetten, zo hebben we de afgelopen jaren gemerkt. En dit geldt voor de B2B-markt net zo goed als voor B2C. Door relaties met influencers op te bouwen, kunnen B2B-marketeers snel een breder publiek bereiken.
-
Het verschil tussen een goede en een geweldige contentcreator
91 Procent van de B2B-professionals gebruikt contentmarketing als onderdeel van hun strategie. Toch betekent dat niet dat alle content die ze creëren top-notch, boeiend of waardevol is. Maar wat heb je nodig om een goede contentschrijver te worden? Hoe word je er één waar collega's in de branche naar op zoek zijn voor advies? Het begint allemaal met wat je doet voordat je je vingers op een toetsenbord legt.
-
Waarom niet (online) reageren geen optie is
Tijdens de allerlaatste editie van SMC050 voerde één onderwerp in alle lezingen de boventoon: 'Human = Key.' Bedrijven kunnen zich in de wereld waar technologie disruptief is, onderscheiden met menselijk contact. Dit klinkt net zo logisch als dat het tegenwoordig meer dan vanzelfsprekend is dat je jouw vraag, opmerking of klacht online zet. Maar hoe ga je als bedrijf om met die online kritiek?
-
Hoe maak je het best gebruik van interactieve content?
Interactieve marketing zorgt voor een creatieve en unieke ervaring die voor elke gebruiker persoonlijk is – dit betekent dat het de aandacht langer vasthoudt, het enthousiasme verhoogt en de kans groter is dat ze meer informatie erover opzoeken. Interactieve content is hier slechts een onderdeel van, maar is bijzonder effectief, omdat het gebruikers op meerdere niveaus verbindt met een bedrijf.
-
Hoe blijf je als creatieve professional creatief?
Creativiteit wordt vanaf de wieg gevoed en tijd speelt daarbij geen rol. Morgen weer een dag, weer een plakwerk of tekening. Dat is de ultieme voedingsbodem voor creatieve ideeën. Maar gaandeweg worden die grenzeloze mogelijkheden voor creativiteit ingeperkt: geen tijd, geen ruimte, geen prio. Prestatie krijgt de nadruk, op school en later in je werk – zelfs als je als creative werkzaam bent. Hoe houd je die creatieve vlam brandend?
-
Dit was blogjaar 2018 op Marketingfacts
Het jaar 2018 zit erop, ook voor Marketingfacts. Een bijzonder jaar, want we gingen aan de slag met een compleet nieuw redactieteam. Toch is Marketingfacts gewoon Marketingfacts gebleven. Dat vinden wij, maar dat bewijzen ook de cijfers. Hoog tijd voor de wrap-up van een bewogen blogjaar: dit was 2018 op Marketingfacts.
-
Hoe je een oneindige stroom relevante content creëert met de Quora Content Machine
Elke moderne marketeer weet dat content de motor van een succesvolle digitale strategie is. Goede content (artikelen, e-mails, video’s) is wat potentiële klanten kan overtuigen om een bedrijf te overwegen voor een aankoop. Veel bedrijven leggen zichzelf veel te hoge druk op, maar heb je de Quora Content Machine wel eens overwogen?
-
NIMA wordt strategisch partner van Marketingfacts
NIMA wordt strategisch partner en mede-eigenaar van Marketingfacts. Deze samenwerking houdt in dat de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales vanaf deze week plaatsneemt in de hoofdredactie. Samen met uitgever BBP Media wordt Marketingfacts uitgebouwd tot een kennisplatform over marketing in het Nederlands taalgebied, met een stevige focus op innovatie en marketing als strategische functie.
-
Nynke de Jong: “Podcasten is het nieuwe bloggen”
Columniste Nynke de Jong heeft door heel actief te bloggen en actief te zijn op Twitter een landelijk podium gekregen. In de nieuwe aflevering van De Social Podcast vertelt ze wat blogs en Twitter haar gebracht hebben, hoe deze platformen veranderd zijn en waarom ze denkt dat podcasts de rol van blogs hebben overgenomen.