Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Blockchain

gerelateerde topics

  • bitcoin
  • cryptocurrencies
  • gdpr
  • internet of things
  • facebook

blockchain experts

  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 4
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 4
  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • FutureWatch: zo ontmaskeren we deepfakes

    FutureWatch: zo ontmaskeren we deepfakes

    Het opsporen en bestrijden van deepfakes is een enorme uitdaging die vraagt om een goede samenwerking tussen techbedrijven, sociale platformen, mediabedrijven (journalisten) en overheden. Ook consumenten en burgers zouden hierbij hun verantwoordelijkheid moeten nemen, door ‘feedback’ te geven en bewuster om te gaan met het verspreiden of promoten van berichten.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 14 november 2019
    • Innovatie
      • 8660
      • 1
  • De toestand van blockchain

    De toestand van blockchain

    De eerste edities van het Blockchain Innovation Conference waren gericht op mogelijke use-cases en proof of concepts. De editie van 2018 concentreerde zich op de productie van blockchain-oplossingen die momenteel worden gemaakt. Tijdens de Blockchain Innovation Conference 2019 ging het een stap verder. Hoe werken deze blockchain-initiatieven? Maken ze processen slimmer? Effectiever? Welke industrieën veranderen? Hoe worden ze gecombineerd met technologie zoals big data, kunstmatige intelligentie en Internet of Things?

    Lees verder »
    • Erdinç Saçan (Fontys Hogescholen Eindhoven)
    • 14 juni 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 7436
      • 1
  • De (on)mogelijkheden van crypto

    De (on)mogelijkheden van crypto

    Toon Schraven is manager Marketing & Communications bij BTC Direct, een handelsplatform voor cryptovaluta. Hij solliciteerde tijdens de piek van de markt, maar toen hij startte begon de crypto-markt in te zakken. Toch groeit BTC Direct rustig door. Een interview over de roerige jaren rond cryptomunten en de (on)mogelijkheden in marketing waar Schraven dagelijks mee te maken heeft.

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Vakantie Dealz)
    • 7 februari 2019
    • Innovatie
      • 9904
      • 0
  • Vernieuwers aan het woord in het Top Names jaaroverzicht 2018

    Vernieuwers aan het woord in het Top Names jaaroverzicht 2018

    Top Names laat iedere week zien en horen hoe de digitalisering nu in ieder haarvat van de samenleving aanwezig is. Alles is digitaal. Van zorg tot onderwijs tot e-commerce tot sport tot overheid. Jaarlijks schuiven tachtig gasten bij Erwin Blom en Roeland Stekelenburg aan. Het verhaal van 24 van hen is verwerkt in het Top Names 2018 jaaroverzicht.

    Lees verder »
    • Erwin Blom (Fast Moving Targets)
    • 17 december 2018
    • Advertising Contentmarketing Brand design Data analytics Innovatie
      • 5670
      • 0
  • MailChimp-verbod op crypto-valuta is geen oplossing

    MailChimp-verbod op crypto-valuta is geen oplossing

    Nieuwsbrief-provider MailChimp heeft dit voorjaar aangekondigd dat het een verbod zou invoeren op cryptocurrency-gerelateerde advertenties. Daarmee volgt het bedrijf vergelijkbare acties van grote spelers zoals Google, Twitter en LinkedIn. MailChimp beweert dat zijn besluit is bedoeld om spamfilters en de maildistributie van klanten te beschermen. Veel critici vragen zich echter af: is dit een gerechtvaardigde beslissing?

    Lees verder »
    • Mutiara van der Linden (Copernica Marketing Software)
    • 4 oktober 2018
    • E-business Direct marketing Innovatie
      • 14320
      • 0
  • Blockchain maakt investeren in vastgoed toegankelijk

    Blockchain maakt investeren in vastgoed toegankelijk

    Het World Economic Forum plaatste blockchain – de technologie die aan de basis staat van cryptovaluta als Bitcoin, maar vele andere toepassingen kent – in het rijtje van zeven ontwikkelingen die de wereld drastisch gaan veranderen. Maakt deze technologie het investeren en handelen in vastgoed voor een grote groep toegankelijk? Ronnie Overgoor in gesprek met Tim Rutgers (co-founder van Bloqhouse).

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 14 augustus 2018
    • Innovatie
      • 7910
      • 0
  • Katalysis verkoopt journalistieke content via blockchain

    Katalysis verkoopt journalistieke content via blockchain

    De mediawereld worstelt met verdienmodellen, zeker ook de freelancers in die sector. Journalisten hebben vaak te maken met steeds minder betalende opdrachtgevers dankzij tegenvallende reclame-inkomsten en een publiek dat niet gewend is om voor online digitale content te betalen. Katalysis wil journalisten helpen met een eenvoudige WordPress-plugin waarmee je een betaalknop aan eigen content kunt toevoegen. Betalen gebeurt via de blockchain.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 16 juli 2018
    • E-business Innovatie
      • 10208
      • 0
  • GDPR is goed, blockchain is beter

    GDPR is goed, blockchain is beter

    In marketing en sales zijn twee elementen essentieel: aandacht en vertrouwen. Aandacht van klanten is steeds lastiger te krijgen, en klanten vragen zich op hun beurt af of bedrijven nog wel te vertrouwen zijn met hun gegevens. Waarom zouden anders grootschalige GDPR-acties nodig zijn? Er is een oplossing: door ontwikkelingen op het gebied van blockchain kunnen klanten steeds beter het heft in eigen hand nemen voor de controle en bescherming van hun data.

    Lees verder »
    • Reinier Willems MBA RM (ValueSparks)
    • 22 mei 2018
    • Data analytics Innovatie
      • 13348
      • 0
  • Welke kansen biedt blockchain aan e-commerce?

    Welke kansen biedt blockchain aan e-commerce?

    Blockchain is uitermate geschikt om transacties tussen mensen of bedrijven onderling te faciliteren. En omdat een blockchain bestaat uit een groot netwerk van computers die informatie met elkaar delen en controleren, is het onmogelijk om de informatie te kopiëren of te vervalsen. Op welke manieren kunnen e-tailers gebruikmaken van blockchain om hun klanten beter van dienst te zijn?

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 26 februari 2018
    • E-commerce
      • 14004
      • 0
  • Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot

    Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot

    Blockchain is tegenwoordig het toverwoord, dus zat De Nieuwe Liefde vorige week overvol met vakgenoten die dachten te weten of juist dolgraag wilden weten hoe ze schatrijk kunnen worden van investeren in Bitcoins en aanverwanten. Online Tuesday koos ervoor om niet alleen het huidige succes te belichten, maar ook de zakelijke kansen in de toekomst. "Nederland zou hierin meer voorop moeten lopen."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 23 februari 2018
    • E-business E-commerce
      • 23678
      • 2
  • Dag van de Crypto: snelcursus rijk worden met crypto’s

    Dag van de Crypto: snelcursus rijk worden met crypto’s

    Veel Nederlandse crypto-handelaren zijn in het laatste kwartaal van 2017 ingestapt. Daar speelden organisator en trendwatcher Vincent Everts en zijn crypto-vrienden handig op in tijdens de Dag van de Crypto. Beginners zitten met veel vragen die afgelopen week uitgebreid aan bod kwamen tijdens dit tweedaagse event in de Amsterdam Rai. Hoe koop ik bitcoins? Wat zijn altcoins? Welke wallets zijn er? Hoe maak je een wallet aan? Welke crypto’s moet ik kopen in 2018? Met de onderliggende hamvraag: Hoe word ik zo snel mogelijk rijk? 

    Lees verder »
    • Angèl Nijskens (Nijskens Branding Agency)
    • 7 februari 2018
    • E-business Innovatie
      • 25678
      • 1
  • Het internet is kapot en zo kunnen we het repareren

    Het internet is kapot en zo kunnen we het repareren

    Er was weinig tot op heden geen controle op het doen en laten van de grote techbedrijven als Apple, Facebook en Google. Verschillende misstanden - zoals het verspreiden van nepnieuws, het ontduiken van belastingen, verslaving aan digitale technologie, filterbubbels, de Russisische beïnvloeding tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen et cetera - zorgen nu voor een tech-backlash. 

    Gratis blijkt toch niet echt gratis te zijn. De kosten van gratis zijn voor de maatschappij torenhoog. 

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 4 januari 2018
    • Innovatie
      • 15988
      • 0
  • Blockchain: wat is het en wat kun je ermee als marketeer?

    Blockchain: wat is het en wat kun je ermee als marketeer?

    Een van de meest recente technologische innovaties is blockchain. Sommigen spreken zelfs over een blockchainrevolutie. Wat is het eigenlijk en wat kun je ermee als marketeer? Wat kan de technologie voor je organisatie en businessmodel betekenen? Voor het Platform Innovatie in Marketing (PIM)-evenement over blockchain waren we te gast bij Copernica in Amsterdam. De Nederlandsche Bank, Deloitte en de Rabobank namen ons mee in de gloednieuwe wereld van blockchain.

    Lees verder »
    • Johan Ong (Erasmus University Rotterdam)
    • 9 oktober 2017
    • Advertising Innovatie
      • 30956
      • 4
  • Tim Geenen (Faktor): “Wij geven consumenten controle over hun data”
    • Programmatic marketing

    Tim Geenen (Faktor): “Wij geven consumenten controle over hun data”

    Tim Geenen werkte jarenlang bij Bannerconnect en richtte onlangs Faktor op, een nieuwe speler in de advertisingmarkt die inspeelt op de GDPR-wetgeving die in mei van kracht wordt. Daarnaast is hij voorzitter van de IAB Taskforce Programmatic . In het kader van onze Special over programmatic waren dat twee goede redenen voor ons om met hem in gesprek te gaan. In deel 1 spraken we hem vanuit zijn rol bij IAB Nederland, in dit deel 2 over zijn startup, die consumenten meer macht moet geven over hun data en uitgevers meer omzet moet opleveren. En dat allemaal dankzij de blockchain en de GDPR-wetgeving.

    Lees verder »
    • Bram Koster (Evolve)
    • 29 september 2017
    • Advertising
      • 11985
      • 0
  • Het nieuwe internet

    Het nieuwe internet

    Apple, Alphabet, Microsoft, Amazon en Facebook, de Frightful Five zoals ze in de Amerikaanse pers worden genoemd, zijn de nieuwe monopolisten. De mens is in hun ogen slechts een algoritme en dat leidt tot onbeperkte mogelijkheden voor controle en manipulatie. Het internet is hiermee veranderd in ‘s werelds grootste sociaalwetenschappelijke experiment ooit. En als data de nieuwe olie zijn, dan is AI de nieuwe motor van de digitale economie. En daar plukken slechts een paar bedrijven de vruchten van. Tijd voor een nieuw internet: het internet is dood, lang leve het internet.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 28 september 2017
    • Innovatie
      • 23800
      • 1
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you