Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Bitcoin

gerelateerde topics

  • blockchain
  • cryptocurrencies
  • online betalen
  • innovatie
  • betalen

bitcoin experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 4
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 4
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe cryptobedrijven het advertentieverbod overleven

    Hoe cryptobedrijven het advertentieverbod overleven

    Hoe vermarkt je een online product, zonder de online ‘go-to’ marketingtools? De sleutel tot succes zit in het produceren van sterke eigen content, actief gebruik van social media en het optimaliseren van de klantbeleving. Als online adverteren niet mogelijk is, is het vooral zaak je creativiteit aan te spreken. Handelsplatformen voor cryptovaluta weten hoe.

    Lees verder »
    • Stijn Jager (Satos)
    • 19 maart 2020
    • Advertising Innovatie Strategie
      • 5156
      • 3
  • Zo voert Facebook strijd tegen misleidende ‘celeb-bait’ advertenties

    Zo voert Facebook strijd tegen misleidende ‘celeb-bait’ advertenties

    Achter de schermen is Facebook al geruime tijd bezig om misleidende advertenties van het platform te weren. De oplichters achter deze advertenties proberen op geavanceerde manieren gebruikers geld afhandig te maken. "We zetten ons vol in om oplichters te stoppen en misbruik van Facebook te voorkomen", schrijft Arno Lubrun, Country Manager Facebook Benelux, vandaag in een gastblog op Marketingfacts. Hoe gaat Facebook precies te werk?

    Lees verder »
    • Arno Lubrun (Facebook)
    • 9 november 2019
    • Advertising Social media Innovatie
      • 18107
      • 9
  • De (on)mogelijkheden van crypto

    De (on)mogelijkheden van crypto

    Toon Schraven is manager Marketing & Communications bij BTC Direct, een handelsplatform voor cryptovaluta. Hij solliciteerde tijdens de piek van de markt, maar toen hij startte begon de crypto-markt in te zakken. Toch groeit BTC Direct rustig door. Een interview over de roerige jaren rond cryptomunten en de (on)mogelijkheden in marketing waar Schraven dagelijks mee te maken heeft.

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Vakantie Dealz)
    • 7 februari 2019
    • Innovatie
      • 9908
      • 0
  • Hoe banken kunnen voorkomen dat ze overbodig worden

    Hoe banken kunnen voorkomen dat ze overbodig worden

    Banken zoeken hun heil in fintech, maar om relevant te blijven voor consumenten zijn niet zozeer technologische innovaties nodig, maar vooral innovatieve diensten die inspelen op de sociale kant van geld en financiering. Misschien ligt hun toekomst wel in het her-uitvinden van een eenvoudige dienst als sparen.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 29 januari 2019
    • E-business Brand design Marketingfacts Innovatie
      • 10350
      • 2
  • MailChimp-verbod op crypto-valuta is geen oplossing

    MailChimp-verbod op crypto-valuta is geen oplossing

    Nieuwsbrief-provider MailChimp heeft dit voorjaar aangekondigd dat het een verbod zou invoeren op cryptocurrency-gerelateerde advertenties. Daarmee volgt het bedrijf vergelijkbare acties van grote spelers zoals Google, Twitter en LinkedIn. MailChimp beweert dat zijn besluit is bedoeld om spamfilters en de maildistributie van klanten te beschermen. Veel critici vragen zich echter af: is dit een gerechtvaardigde beslissing?

    Lees verder »
    • Mutiara van der Linden (Copernica Marketing Software)
    • 4 oktober 2018
    • E-business Direct marketing Innovatie
      • 14322
      • 0
  • Nooit meer betaal-heisa

    Nooit meer betaal-heisa

    Iedereen kent de boodschappen-heisa: je hebt een kortingskaart, een kaart voor spaarpunten, er zijn zegeltjesacties en je moet betalen met je bankpas. Al met al veel handelingen en dat kost tijd. Hoe mooi zou het zijn als dit allemaal in één keer geregeld kon worden. OK belooft dat. Door een app te scannen bij de kassa en een code in te vullen, worden alle transacties in één keer afgehandeld.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 9 juli 2018
    • E-business Customer experience Innovatie
      • 9114
      • 0
  • Welke kansen biedt blockchain aan e-commerce?

    Welke kansen biedt blockchain aan e-commerce?

    Blockchain is uitermate geschikt om transacties tussen mensen of bedrijven onderling te faciliteren. En omdat een blockchain bestaat uit een groot netwerk van computers die informatie met elkaar delen en controleren, is het onmogelijk om de informatie te kopiëren of te vervalsen. Op welke manieren kunnen e-tailers gebruikmaken van blockchain om hun klanten beter van dienst te zijn?

    Lees verder »
    • Peter van der Schaar (Basedriver)
    • 26 februari 2018
    • E-commerce
      • 14004
      • 0
  • Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot

    Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot

    Blockchain is tegenwoordig het toverwoord, dus zat De Nieuwe Liefde vorige week overvol met vakgenoten die dachten te weten of juist dolgraag wilden weten hoe ze schatrijk kunnen worden van investeren in Bitcoins en aanverwanten. Online Tuesday koos ervoor om niet alleen het huidige succes te belichten, maar ook de zakelijke kansen in de toekomst. "Nederland zou hierin meer voorop moeten lopen."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 23 februari 2018
    • E-business E-commerce
      • 23680
      • 2
  • Dag van de Crypto: snelcursus rijk worden met crypto’s

    Dag van de Crypto: snelcursus rijk worden met crypto’s

    Veel Nederlandse crypto-handelaren zijn in het laatste kwartaal van 2017 ingestapt. Daar speelden organisator en trendwatcher Vincent Everts en zijn crypto-vrienden handig op in tijdens de Dag van de Crypto. Beginners zitten met veel vragen die afgelopen week uitgebreid aan bod kwamen tijdens dit tweedaagse event in de Amsterdam Rai. Hoe koop ik bitcoins? Wat zijn altcoins? Welke wallets zijn er? Hoe maak je een wallet aan? Welke crypto’s moet ik kopen in 2018? Met de onderliggende hamvraag: Hoe word ik zo snel mogelijk rijk? 

    Lees verder »
    • Angèl Nijskens (Nijskens Branding Agency)
    • 7 februari 2018
    • E-business Innovatie
      • 25680
      • 1
  • Cryptomunten zijn het gesprek van de dag: hoe kunnen we deze effecten gebruiken voor CRO?

    Cryptomunten zijn het gesprek van de dag: hoe kunnen we deze effecten gebruiken voor CRO?

    Crypto beer & pizza nights zijn avonden waar je bijna niet meer omheen kunt. Dagelijks wordt er gepraat over Bitcoin, Ripple, Litecoin en ga zo maar door. Massaal kopen we Bitcoins en vertellen we aan elkaar hoeveel meer onze munten waard zijn geworden. We kijken uit naar het moment van de dag waarop we kunnen kijken hoe het staat met onze currencies. Er ontstaan zelfs groepen mensen die bij elkaar komen om voorspellingen te doen over de koers. Maar hoe komt het nou dat cryptocurrencies het gesprek van de dag zijn geworden?

    Lees verder »
    • Roos van Dam (Online Dialogue)
    • 12 januari 2018
    • Data analytics
      • 12322
      • 2
  • Het internet is kapot en zo kunnen we het repareren

    Het internet is kapot en zo kunnen we het repareren

    Er was weinig tot op heden geen controle op het doen en laten van de grote techbedrijven als Apple, Facebook en Google. Verschillende misstanden - zoals het verspreiden van nepnieuws, het ontduiken van belastingen, verslaving aan digitale technologie, filterbubbels, de Russisische beïnvloeding tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen et cetera - zorgen nu voor een tech-backlash. 

    Gratis blijkt toch niet echt gratis te zijn. De kosten van gratis zijn voor de maatschappij torenhoog. 

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 4 januari 2018
    • Innovatie
      • 15990
      • 0
  • Waarom de Bitcoin onbetaalbaar is

    Waarom de Bitcoin onbetaalbaar is

    Door de huidige gekte rond de Bitcoin is deze als stabiel betaalmiddel voorlopig mislukt. Is dat erg? Eigenlijk hebben we als samenleving geen behoefte aan nieuwe betaalmiddelen voor het kopen en verkopen van producten en arbeid. We hebben nieuwe systemen nodig die ons helpen in een globale en snelle wereld, lokaal waarde uit te wisselen, elkaar te vertrouwen en duurzamer en socialer samen te leven. De Bitcoin had deze potentie. In dit artikel een zoektocht naar de verloren waarde van de Bitcoin die via nieuwe initiatieven en via de blockchain alsnog in ontwikkeling zijn.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 24 december 2017
    • Innovatie
      • 35294
      • 4
  • Blockchain: wat is het en wat kun je ermee als marketeer?

    Blockchain: wat is het en wat kun je ermee als marketeer?

    Een van de meest recente technologische innovaties is blockchain. Sommigen spreken zelfs over een blockchainrevolutie. Wat is het eigenlijk en wat kun je ermee als marketeer? Wat kan de technologie voor je organisatie en businessmodel betekenen? Voor het Platform Innovatie in Marketing (PIM)-evenement over blockchain waren we te gast bij Copernica in Amsterdam. De Nederlandsche Bank, Deloitte en de Rabobank namen ons mee in de gloednieuwe wereld van blockchain.

    Lees verder »
    • Johan Ong (Erasmus University Rotterdam)
    • 9 oktober 2017
    • Advertising Innovatie
      • 30960
      • 4
  • Customer experience in het blockchaintijdperk

    Customer experience in het blockchaintijdperk

    Blockchain is hot. Tegelijkertijd zijn er nog heel veel mensen die niet weten wat een blockchain nu precies is. En vooral wat de gevolgen van deze technologie zullen zijn op hun eigen werkveld, zoals marketing. De missie van Jeremy Epstein, ceo van Never Stop Marketing, is helder: helpen 'de wereld van decentralisatie' dichterbij te brengen. Maar waarom zou een marketeer iets zinnigs te melden hebben over blockchain? 

    Lees verder »
    • William Rice
    • 25 september 2017
    • Customer experience Innovatie
      • 16108
      • 0
  • John Olivieira (Publicism): “Kan de blockchain de vrije pers helpen?”

    John Olivieira (Publicism): “Kan de blockchain de vrije pers helpen?”

    De Nederlandse social enterprise Publicism onderzoekt of blockchaintechnologie de vrije pers kan helpen. Gesteund met 50.000 euro van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek bouwt Publicism op dit moment hard aan een proof of concept. “We zagen ontwikkelingen met betrekking tot de blockchain: een decentraal distributiesysteem. Dus wij dachten: hoe mooi zou het zijn als dat systeem onze problemen zou oplossen. Dus dat je de regels die je nu in een redactie met elkaar afspreekt in een decentraal distributiesysteem zou kunnen borgen”, aldus co-founder John Olivieira.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 7 augustus 2017
    • Innovatie
      • 8256
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you