-
Hoe cryptobedrijven het advertentieverbod overleven
Hoe vermarkt je een online product, zonder de online ‘go-to’ marketingtools? De sleutel tot succes zit in het produceren van sterke eigen content, actief gebruik van social media en het optimaliseren van de klantbeleving. Als online adverteren niet mogelijk is, is het vooral zaak je creativiteit aan te spreken. Handelsplatformen voor cryptovaluta weten hoe.
-
Zo voert Facebook strijd tegen misleidende ‘celeb-bait’ advertenties
Achter de schermen is Facebook al geruime tijd bezig om misleidende advertenties van het platform te weren. De oplichters achter deze advertenties proberen op geavanceerde manieren gebruikers geld afhandig te maken. "We zetten ons vol in om oplichters te stoppen en misbruik van Facebook te voorkomen", schrijft Arno Lubrun, Country Manager Facebook Benelux, vandaag in een gastblog op Marketingfacts. Hoe gaat Facebook precies te werk?
-
De (on)mogelijkheden van crypto
Toon Schraven is manager Marketing & Communications bij BTC Direct, een handelsplatform voor cryptovaluta. Hij solliciteerde tijdens de piek van de markt, maar toen hij startte begon de crypto-markt in te zakken. Toch groeit BTC Direct rustig door. Een interview over de roerige jaren rond cryptomunten en de (on)mogelijkheden in marketing waar Schraven dagelijks mee te maken heeft.
-
Hoe banken kunnen voorkomen dat ze overbodig worden
Banken zoeken hun heil in fintech, maar om relevant te blijven voor consumenten zijn niet zozeer technologische innovaties nodig, maar vooral innovatieve diensten die inspelen op de sociale kant van geld en financiering. Misschien ligt hun toekomst wel in het her-uitvinden van een eenvoudige dienst als sparen.
-
MailChimp-verbod op crypto-valuta is geen oplossing
Nieuwsbrief-provider MailChimp heeft dit voorjaar aangekondigd dat het een verbod zou invoeren op cryptocurrency-gerelateerde advertenties. Daarmee volgt het bedrijf vergelijkbare acties van grote spelers zoals Google, Twitter en LinkedIn. MailChimp beweert dat zijn besluit is bedoeld om spamfilters en de maildistributie van klanten te beschermen. Veel critici vragen zich echter af: is dit een gerechtvaardigde beslissing?
-
Nooit meer betaal-heisa
Iedereen kent de boodschappen-heisa: je hebt een kortingskaart, een kaart voor spaarpunten, er zijn zegeltjesacties en je moet betalen met je bankpas. Al met al veel handelingen en dat kost tijd. Hoe mooi zou het zijn als dit allemaal in één keer geregeld kon worden. OK belooft dat. Door een app te scannen bij de kassa en een code in te vullen, worden alle transacties in één keer afgehandeld.
-
Welke kansen biedt blockchain aan e-commerce?
Blockchain is uitermate geschikt om transacties tussen mensen of bedrijven onderling te faciliteren. En omdat een blockchain bestaat uit een groot netwerk van computers die informatie met elkaar delen en controleren, is het onmogelijk om de informatie te kopiëren of te vervalsen. Op welke manieren kunnen e-tailers gebruikmaken van blockchain om hun klanten beter van dienst te zijn?
-
Blockchain maakt het oude consensusmodel kapot
Blockchain is tegenwoordig het toverwoord, dus zat De Nieuwe Liefde vorige week overvol met vakgenoten die dachten te weten of juist dolgraag wilden weten hoe ze schatrijk kunnen worden van investeren in Bitcoins en aanverwanten. Online Tuesday koos ervoor om niet alleen het huidige succes te belichten, maar ook de zakelijke kansen in de toekomst. "Nederland zou hierin meer voorop moeten lopen."
-
Dag van de Crypto: snelcursus rijk worden met crypto’s
Veel Nederlandse crypto-handelaren zijn in het laatste kwartaal van 2017 ingestapt. Daar speelden organisator en trendwatcher Vincent Everts en zijn crypto-vrienden handig op in tijdens de Dag van de Crypto. Beginners zitten met veel vragen die afgelopen week uitgebreid aan bod kwamen tijdens dit tweedaagse event in de Amsterdam Rai. Hoe koop ik bitcoins? Wat zijn altcoins? Welke wallets zijn er? Hoe maak je een wallet aan? Welke crypto’s moet ik kopen in 2018? Met de onderliggende hamvraag: Hoe word ik zo snel mogelijk rijk?
-
Cryptomunten zijn het gesprek van de dag: hoe kunnen we deze effecten gebruiken voor CRO?
Crypto beer & pizza nights zijn avonden waar je bijna niet meer omheen kunt. Dagelijks wordt er gepraat over Bitcoin, Ripple, Litecoin en ga zo maar door. Massaal kopen we Bitcoins en vertellen we aan elkaar hoeveel meer onze munten waard zijn geworden. We kijken uit naar het moment van de dag waarop we kunnen kijken hoe het staat met onze currencies. Er ontstaan zelfs groepen mensen die bij elkaar komen om voorspellingen te doen over de koers. Maar hoe komt het nou dat cryptocurrencies het gesprek van de dag zijn geworden?
-
Het internet is kapot en zo kunnen we het repareren
Er was weinig tot op heden geen controle op het doen en laten van de grote techbedrijven als Apple, Facebook en Google. Verschillende misstanden - zoals het verspreiden van nepnieuws, het ontduiken van belastingen, verslaving aan digitale technologie, filterbubbels, de Russisische beïnvloeding tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen et cetera - zorgen nu voor een tech-backlash.
Gratis blijkt toch niet echt gratis te zijn. De kosten van gratis zijn voor de maatschappij torenhoog.
-
Waarom de Bitcoin onbetaalbaar is
Door de huidige gekte rond de Bitcoin is deze als stabiel betaalmiddel voorlopig mislukt. Is dat erg? Eigenlijk hebben we als samenleving geen behoefte aan nieuwe betaalmiddelen voor het kopen en verkopen van producten en arbeid. We hebben nieuwe systemen nodig die ons helpen in een globale en snelle wereld, lokaal waarde uit te wisselen, elkaar te vertrouwen en duurzamer en socialer samen te leven. De Bitcoin had deze potentie. In dit artikel een zoektocht naar de verloren waarde van de Bitcoin die via nieuwe initiatieven en via de blockchain alsnog in ontwikkeling zijn.
-
Blockchain: wat is het en wat kun je ermee als marketeer?
Een van de meest recente technologische innovaties is blockchain. Sommigen spreken zelfs over een blockchainrevolutie. Wat is het eigenlijk en wat kun je ermee als marketeer? Wat kan de technologie voor je organisatie en businessmodel betekenen? Voor het Platform Innovatie in Marketing (PIM)-evenement over blockchain waren we te gast bij Copernica in Amsterdam. De Nederlandsche Bank, Deloitte en de Rabobank namen ons mee in de gloednieuwe wereld van blockchain.
-
Customer experience in het blockchaintijdperk
Blockchain is hot. Tegelijkertijd zijn er nog heel veel mensen die niet weten wat een blockchain nu precies is. En vooral wat de gevolgen van deze technologie zullen zijn op hun eigen werkveld, zoals marketing. De missie van Jeremy Epstein, ceo van Never Stop Marketing, is helder: helpen 'de wereld van decentralisatie' dichterbij te brengen. Maar waarom zou een marketeer iets zinnigs te melden hebben over blockchain?
-
John Olivieira (Publicism): “Kan de blockchain de vrije pers helpen?”
De Nederlandse social enterprise Publicism onderzoekt of blockchaintechnologie de vrije pers kan helpen. Gesteund met 50.000 euro van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek bouwt Publicism op dit moment hard aan een proof of concept. “We zagen ontwikkelingen met betrekking tot de blockchain: een decentraal distributiesysteem. Dus wij dachten: hoe mooi zou het zijn als dat systeem onze problemen zou oplossen. Dus dat je de regels die je nu in een redactie met elkaar afspreekt in een decentraal distributiesysteem zou kunnen borgen”, aldus co-founder John Olivieira.