-
Wat er fout gaat in commercials van Amstel en Heineken
Waarom breng je een oude commercial op het scherm? Dat vroeg ik me af toen ik een vier jaar oude Amstel-spot voorbij zag komen. Heb je hem ook gezien? Vrienden van verschillend pluimage in verschillende settings maken elkaar al proostend uit voor van alles en nog wat. Ook deze reclame is weer mooi gemaakt, maar net als alle Heineken-commercials gaat er hier iets flink fout.
-
ReclameReview: de grote bloemkolen van New York Pizza
New York Pizza verkoopt als eerste thuisbezorger ook pizza’s met een bloemkoolbodem. Wie dacht dat de pizzabakker daar een boodschap over corporate social responsibility op zou loslaten, komt bedrogen uit. Reclamebureau Natwerk ontwikkelde een campagne met bloemkolen, hele grote bloemkolen. Drie, twee, één... ophef!
-
ReclameReview: Kornuit 0.0%, Made of Moments
De huidige generatie jongeren wil geen spullen. Deze generatie verzamelt bijzondere ervaringen. Dit gegeven staat centraal in de introductiecampagne van Kornuit 0.0%, met als thema 'Made of Moments'. Anders dan andere biercommercials, of toch niet?
-
ReclameReview: Pilsjasje van Dommelsch
In de zomerse strijd om het bierschap in de supermarkt worden alle wapens ingezet. Dommelsch is een underdog, maar probeert zich te onderscheiden met een campagne die de hippe concurrentie op de hak neemt. Met als geheim wapen: het 'Pilsjasje'.
-
Olivier van Oord (MiniBrew): “Wij zijn een brouwerij én databedrijf”
MiniBrew verovert de markt van de (zelf)brouwers van bier. Met een brouwapparaat, maar ook met de data die erachter schuilt. “We hebben nu 150 MiniBrews in Amsterdam staan en daarmee kunnen wij trends voorspellen", zegt creative director Olivier van Oord in gesprek met Fast Moving Targets. "Dat is waardevolle informatie voor een brouwerij. Wij zijn daarmee nu al een databedrijf. Data is king."
-
ReclameReview: Heineken
Als één van de grootste bierbrouwers van de wereld een nieuwe campagne lanceert, dan zijn we natuurlijk allemaal benieuwd naar het resultaat. Zeker als het gaat om een grootheid uit eigen land: Heineken.
-
Hoe Heineken 150 jaar vrouwenemancipatie door de afvoer spoelt
‘s Avonds laat. Telefoon. “Met wie?” Een krakerige stem aan de andere kant van de lijn. Aletta Jacobs. “Het is hier onder de grond al vochtig genoeg, zonder de tranen die ik moet laten om de nieuwe Heineken-campagne.”
Op televisie zien we commercials, waarin vrouwen vertellen dat ze het leuker vinden als een man iets minder drinkt tijdens het stappen. Hoofdzakelijk gaan de gesprekjes over versieren, iemand mee naar huis nemen, indruk maken. Kortom, over seks.
-
#TheFappening: de film Sex Tape wordt werkelijkheid
Vroeger hadden Jay en Annie een spannend seksleven, maar tien jaar en twee kinderen later is de passie en romantiek in hun relatie ver te zoeken. Ze besluiten om zichzelf te filmen terwijl ze drie uur lang alle standjes uitproberen uit het boek ´The Joy of Sex´. Het leek een goed idee totdat ze erachter komen dat hun wel erg persoonlijke video via de iCloud van Apple per ongeluk naar andere mensen is verstuurd. Wanneer Jay en Annie vervolgens een sms met de tekst “Bedankt voor je video” van een vijftien jarige puber ontvangen is het hek van de dam.
-
Erotiek en sociale media: wat durf jij te delen? Een case.
Deze week was ik enkele dagen in Nederland. Eerst in Haarlem voor het Customer Media Congres en dan in Breda voor een dagje opleidingen. Niet eenvoudig met een tand met een ontstoken zenuw. En dan was er gisterenavond die ontmoeting die leidde tot dit stukje over erotiek, seks en sociale media, geschreven met een pijn van jewelste. Niet omwille van het thema, wel door die verrekte tand. Waarom zoveel persoonlijke informatie? Het past wel in dit stuk.
-
Geslaagde co-creatie met jongeren over het ideale condoommoment
Hoe zit dat nu met het condoomgebruik onder jongeren? Ze willen wel een condoom gebruiken op het moment suprême maar het komt er toch net weer niet van. Daarom heeft Soa Aids Nederland gedurende een maand samen met reclamebureau VANABBETOTVESSEM en de social marketeers van Redchocolate honderdduizenden bezoekers van 6 grote jongerenplatformen (girlscene.nl, beautygloss.nl, flabber.nl, skoften.net, expreszo.nl, funx.nl) uitgedaagd om mee te denken over het ideale condoommoment.
-
‘Erotiek is mijn passie en mijn business’
Ik sprak met Rebecca van der Wurff, oprichter en eigenaar van Pleasurements, webshop voor ‘verfijnde erotiek, zelfbewuste lingerie en privé-accessoires.’ Van der Wurff was ontevreden met het huidige aanbod. Ze startte in mei 2010 met ambitieuze doelstellingen: marktleider zijn in 2012. Zodra banken het woord erotiek of lingerie lezen, willen ze niet meedoen. Rebecca heeft de hele investering zelf gefinancierd. Niet slecht voor een 24-jarige studente (Hogeschool voor Economische Studies Amsterdam (HES). Hoe is dat proces gegaan? Waar is zij tegenaan gelopen? Wat ging goed? Wat ging er mis? Hoe loopt het nu? Hoe bouwt zij haar klantenkring uitt? Een letterlijk en figuurlijk kijkje in de keuken van een jonge ondernemer in de erotiek die haar droom waarmaakt.
-
Sex op Twitter: NewlywedsOntheJob
Het Twitter account NewlyWedsOnTheJob volgt - zonder dat ze het weten - een pas getrouwd stel. De beste man van het gelukkige stel heeft ten tijden van hun huwelijksreis een elektronisch kussen onder de matras gelegd die de echtelijke activiteiten in de bedstee volgt. Even koppelen aan Twitter en klaar is Klara. Zo worden onder meer de duur van de vrijpartij en het totale gewicht gemeten. Als klap op de vuurpijl wordt ook nog eens een score aan de “beurt” gegeven.
Het account wordt inmiddels door zo’n kleine 4000 man gevolgd. De eerste sexpartij heeft zich op vrijdag 11 december voltrokken. De dag dat het stel terugkeerde van hun huwelijksreis. Is dit een nieuw soort voyeurisme dat we in de toekomst allemaal gaan implementeren in ons leven? Voor diegenen die geinteresseerd zijn in mijn seksleven, ik beloof plechtig vanaf nu mijn avonturen op mijn account te tweeten. ;-)
-
Borstkanker-awareness: Save the boobs!
Medeblogger Erik van Roekel stuitte op dit filmpje dat gemaakt is voor de Canadese campagne ReThink Breast Cancer. Opvallend is dat het filmpje duidelijk gericht is op mannen:
You know you like them. Now it’s time to save the boobs.
Wat vinden jullie: goede insteek of puur seksisme?
-
Ben jij een Playboy? Test je skills op playboygame.nl
“Welke man droomt er niet van een echte Playboy te zijn? Die droom kun je nu verwezenlijken op www.playboygame.nl (red: URL gecorrigeerd). Daar mag je al je Playboy-skills in de strijd gooien om niemand minder dan Gigi Ravelli te versieren. De game is onderdeel van een campagne voor Playboy fragrances for men, met als propositie: Press to Play.”
Zo luidt het begin van het persbericht waar in de eerste instantie een verkeerde url werd gebruikt. Op www.playboygame.nl (NSFW) dus, kan je een game spelen die het ultieme Playboy gevoel moet geven. De doelstelling van de campagne is dan ook het creëren van awareness voor de Playboy fragrances for men. En dat is de makers wat mij betreft goed gelukt.
-
Seks.nl onder de hamer in 3e Sedo BeNeLux veiling
Na de op MarketingFacts beschreven eerste twee lokale domeinnaamveilingen in 2007 en 2008, organiseert Sedo tussen 23 en 30 oktober de derde editie van dit evenement. Deze lokale veiling richt zich puur op .nl, .be en .lu domeinnamen. De volledige lijst met 67 namen mag wat mij betreft met recht ‘premium’ genoemd worden. Hieronder een aantal van de favorieten: