Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Betekenismarketing

gerelateerde topics

  • purpose
  • purpose-marketing
  • retail
  • betekeniseconomie
  • klantrelatie

betekenismarketing experts

  • Ger Van den Buijs
    Aantal blogs: 4

  • Aantal blogs: 1
  • Marieke Heesakkers
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Zeven tips voor meer betrokkenheid in retail

    Zeven tips voor meer betrokkenheid in retail

    Betrokkenheid verbindt de veelgebruikte termen loyalty, engagement en klantrelatie. Hoe pak je dat als ondernemer concreet aan? Zeven praktische tips, met de supermarkt als case.

    Lees verder »
    • Ger van den Buijs ( FiveDolphins)
    • 26 april 2019
    • Contentmarketing
      • 11858
      • 0
  • Waarom bestaan er nog boekwinkels?

    Waarom bestaan er nog boekwinkels?

    De wereld ligt aan de voeten van de betekenismarketeer. Initiatieven die de markt op z’n kop zetten, hebben stuk voor stuk een 'do good'-karakter. Waar we afgelopen jaren gefascineerd waren door de technische innovaties van Facebook, Google en Amazon, zijn het nu de campagnes zoals die van Nike waar iedereen over spreekt. Schept dit extra kansen voor retail, om de prijzenoorlog vanuit e-commerce te weerstaan? We onderzochten enkele scenario’s. Om de lat hoog te leggen, beginnen we bij de sector waar e-commerce is begonnen: de boekhandel.

    Lees verder »
    • Ger van den Buijs ( FiveDolphins)
    • 11 april 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 14412
      • 2
  • Consument denkt milieubewust, maar handelt er niet naar

    Consument denkt milieubewust, maar handelt er niet naar

    Vorige week kwam I&O Research met een rapport dat wij Nederlanders wel milieubewust denken, maar er niet naar handelen. Tot leedvermaak van sommige media wijst het onderzoek ook nog uit dat D66-stemmers bovengemiddeld bijdragen aan de CO2-vervuiling. Wat is de impact van het verschil tussen intentie en gedrag op betekenismarketing?

    Lees verder »
    • Ger van den Buijs ( FiveDolphins)
    • 18 maart 2019
    • Marketingfacts
      • 12176
      • 0
  • Meaningful Marketing

    Meaningful Marketing

    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Meaningful Marketing' van Bart Lombaerts.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 1 maart 2019
    • Advertising Contentmarketing Marketingfacts
      • 8300
      • 0
  • PIM Trendrapport 2019: merkactivisme en hoe ‘aan staan’ ertoe doet

    PIM Trendrapport 2019: merkactivisme en hoe ‘aan staan’ ertoe doet

    De tijd dat je als bedrijf ongezien en misschien zelfs ongestraft ondernam voor eigen gewin, zonder maatschappelijke betrokkenheid, lijkt voorbij. Sterker nog: bedrijven moeten maatschappelijk verbeterend ondernemen. Het internet zorgt voor transparantie en social media verbindt gelijkgestemden. Het politieke bewustzijn groeit en activistische initiatieven als klimaatspijbelen en de recent gewonnen strijd tegen het kinderpardon zijn daar voorbeelden van. 'Van boycot naar buycot': het doelbewust afschaffen van merken die de persoonlijke norm op het gebied van ethiek, milieu of politiek negeren.

    Lees verder »
    • Marieke Heesakkers SMP ( Berkvens Deursystemen BV )
    • 20 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 8780
      • 3
  • Een ontdekkingstocht in betekenismarketing

    Een ontdekkingstocht in betekenismarketing

    Het marketingvakgebied is de laatste jaren overspoeld door de technieken van Facebook, Google en Amazon, met personalisatie als walhalla van de marketeer. Betekenismarketing is er al die jaren ook geweest, maar stond in het verdomhoekje. Dat is nu anders. De consument stuurt aan op verandering: betekenisvolle bedrijven zijn veel succesvoller dan hun concurrenten. Een ontdekkingsreis naar betekenismarketing. 

    Lees verder »
    • Ger van den Buijs ( FiveDolphins)
    • 19 februari 2019
    • Contentmarketing
      • 9776
      • 3

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you