-
Consument denkt milieubewust, maar handelt er niet naar
Vorige week kwam I&O Research met een rapport dat wij Nederlanders wel milieubewust denken, maar er niet naar handelen. Tot leedvermaak van sommige media wijst het onderzoek ook nog uit dat D66-stemmers bovengemiddeld bijdragen aan de CO2-vervuiling. Wat is de impact van het verschil tussen intentie en gedrag op betekenismarketing?
-
Een ontdekkingstocht in betekenismarketing
Het marketingvakgebied is de laatste jaren overspoeld door de technieken van Facebook, Google en Amazon, met personalisatie als walhalla van de marketeer. Betekenismarketing is er al die jaren ook geweest, maar stond in het verdomhoekje. Dat is nu anders. De consument stuurt aan op verandering: betekenisvolle bedrijven zijn veel succesvoller dan hun concurrenten. Een ontdekkingsreis naar betekenismarketing.
-
Purpose: het krachtigste marketingmiddel van deze tijd (Podcast)
Tony’s Chocolonely, TOMS Shoes, Ben & Jerry’s, Tesla, een aantal bedrijven die één ding gemeen hebben: een hele sterke purpose. Naast dat ze geld willen verdienen (dat is immers nodig om gezond te blijven), willen ze vooral goed doen in de wereld. Nog een kenmerk dat al deze bedrijven gemeen hebben: ze hebben hordes fans en zijn enorm succesvol. Is Purpose het krachtigste marketingmiddel van deze tijd? In deze aflevering van Over Klanten Gesproken spreek ik daarover met Kees Klomp, oprichter van Fort Worth.