-
Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo
Veel merken hebben de afgelopen weken laten zien iets te willen doen in het kader van de uitbraak van Covid-19. Bavaria lanceerde een hand sanitizer gemaakt uit overtollig bier van klanten, Coca-Cola trok zijn logo uit elkaar, Jumbo opende een pop-up store in een ziekenhuis voor het personeel en Honig deed een benefietconcert voor de voedselbank. Allemaal heel lovenswaardig. En op zich is het ook mooi als merken nog iets extra’s terug doen voor de maatschappij. Maar bij mij drongen zich een tweetal vragen op.
-
ReclameReview: Bavaria’s familieverhalen of fabels?
De nieuwe Bavaria-campagne wordt als volgt aangekondigd: "Ontdek de waarheid achter de meest bizarre familieverhalen uit de geschiedenis van driehonderd jaar brouwerij Bavaria, verteld door de familie zelf." Oké, verder dan de jaren zeventig gaan de verhalen niet terug, maar vermakelijk zijn ze zeker.
-
Viral Friday 21/2019: Ramadan met Coca-Cola, Grimbergen-legacy en de nieuwe Bavaria
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Coca-Cola, Bavaria, Animalife, Lacoste en Grimbergen.
-
Viral Friday 10/2019: bier, diversiteit en bankrovers
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Stella Artois, Bavaria, Netflix, bankrovers en een eigenzinnige verzekeraar.