Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Banners

gerelateerde topics

  • banner advertising
  • reclame
  • native advertising
  • advertising
  • locatie-extensies

banners experts

  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 1

  • Aantal blogs: 1
  • Bastiaan van der Geer
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Communicatiemedewerker (20-24u)

    Communicatiemedewerker (20-24u)

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Online reclamefraude lijkt een onoplosbaar probleem

    Online reclamefraude lijkt een onoplosbaar probleem

    Het kritisch inkopen én afrekenen van online media wordt steeds ingewikkelder en met name adverteerders lijken daarbij het hoofd in de schoot te leggen. Er wordt effect gemeten, maar geen idee hoe die cijfers dan bij elkaar worden gegoogeld. Bureau houdt zich aan de regels, adverteerder denkt dat de regels wel zullen kloppen. En zo niet, dan is dat maar zo.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 21 februari 2020
    • Advertising Social media Search Data analytics
      • 13142
      • 0
  • Online advertenties: waarom je banners met zoekadvertenties moet combineren

    Online advertenties: waarom je banners met zoekadvertenties moet combineren

    Wereldwijd adverteren we online met een groter budget dan we via het grootste klassieke medium tv doen, en toch staan online advertenties onder druk. Consumenten klikken nauwelijks nog op banners en dus zijn het al lang niet meer die activerende advertenties die ze bij hun ontstaan, ruim twintig jaar terug, waren. Tegelijk blijven de veel minder frequent getoonde zoekadvertenties het wel goed doen en gaat er een groeiend advertentiebudget naartoe. Maar hoe moet je het budget verdelen tussen deze twee prominente online advertentievormen? En heeft de ene vorm effect op de andere?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 15 november 2018
    • Advertising Data analytics
      • 12768
      • 1
  • Zo win je een SpinAward met een banner

    Zo win je een SpinAward met een banner

    Tijdens de jubilerende twintigste SpinAwards in april dit jaar kreeg de oer-categorie 'banner' een eenmalige comeback. Deze (h)erkenning van banners als uiting van creatief vakmanschap is een mooi moment om stil te staan bij de vraag: wat is het geheim van een prijswinnende banner en hoe kan de banner in de toekomst vernieuwend blijven? 

    Lees verder »
    • Bastiaan van der Geer (Weborama)
    • 14 juni 2018
    • Advertising
      • 8528
      • 0
  • De bonus van banners bij native advertenties

    De bonus van banners bij native advertenties

    Een nieuwe wetenschappelijke studie uit de VS toont aan dat native advertenties op nieuwswebsites sneller te herkennen zijn als er een extra banner van dezelfde adverteerder bij staat. Het toevoegen van een banner werkt net zo goed als het toevoegen van een label (zoals 'gesponsord'). Ook hebben de onderzoekers gekeken naar de invloed van banners en labels op evaluaties door lezers van de native advertentie, de adverteerder en de nieuwswebsite. 

    Lees verder »
    • Simone Krouwer (Universiteit Antwerpen)
    • 23 mei 2018
    • Advertising
      • 11332
      • 0
  • Nieuw: voeg lokale relevantie toe aan je advertenties

    Nieuw: voeg lokale relevantie toe aan je advertenties

    Sinds kort maakt Google het mogelijk om lokale relevantie toe te voegen aan je advertenties op het Google Display Netwerk en in banners. Mooie nieuwe mogelijkheden om je advertenties kwalitatiever en relevanter te maken. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe zet je het in? Je leest er meer over in dit artikel.

    Lees verder »
    • Levi Schouten (Tribal)
    • 23 mei 2017
    • Advertising
      • 10284
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you