-
Online reclamefraude lijkt een onoplosbaar probleem
Het kritisch inkopen én afrekenen van online media wordt steeds ingewikkelder en met name adverteerders lijken daarbij het hoofd in de schoot te leggen. Er wordt effect gemeten, maar geen idee hoe die cijfers dan bij elkaar worden gegoogeld. Bureau houdt zich aan de regels, adverteerder denkt dat de regels wel zullen kloppen. En zo niet, dan is dat maar zo.
-
Online advertenties: waarom je banners met zoekadvertenties moet combineren
Wereldwijd adverteren we online met een groter budget dan we via het grootste klassieke medium tv doen, en toch staan online advertenties onder druk. Consumenten klikken nauwelijks nog op banners en dus zijn het al lang niet meer die activerende advertenties die ze bij hun ontstaan, ruim twintig jaar terug, waren. Tegelijk blijven de veel minder frequent getoonde zoekadvertenties het wel goed doen en gaat er een groeiend advertentiebudget naartoe. Maar hoe moet je het budget verdelen tussen deze twee prominente online advertentievormen? En heeft de ene vorm effect op de andere?
-
Zo win je een SpinAward met een banner
Tijdens de jubilerende twintigste SpinAwards in april dit jaar kreeg de oer-categorie 'banner' een eenmalige comeback. Deze (h)erkenning van banners als uiting van creatief vakmanschap is een mooi moment om stil te staan bij de vraag: wat is het geheim van een prijswinnende banner en hoe kan de banner in de toekomst vernieuwend blijven?
-
De bonus van banners bij native advertenties
Een nieuwe wetenschappelijke studie uit de VS toont aan dat native advertenties op nieuwswebsites sneller te herkennen zijn als er een extra banner van dezelfde adverteerder bij staat. Het toevoegen van een banner werkt net zo goed als het toevoegen van een label (zoals 'gesponsord'). Ook hebben de onderzoekers gekeken naar de invloed van banners en labels op evaluaties door lezers van de native advertentie, de adverteerder en de nieuwswebsite.
-
Nieuw: voeg lokale relevantie toe aan je advertenties
Sinds kort maakt Google het mogelijk om lokale relevantie toe te voegen aan je advertenties op het Google Display Netwerk en in banners. Mooie nieuwe mogelijkheden om je advertenties kwalitatiever en relevanter te maken. Wat zijn deze mogelijkheden en hoe zet je het in? Je leest er meer over in dit artikel.