Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Banken

gerelateerde topics

  • verzekeraars
  • fintech
  • abn amro
  • ondernemen
  • paymentspsp

banken experts

  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 2
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 1
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Zeg Jansen, heb je wel genoeg beleving in je winkel gestopt?

    Zeg Jansen, heb je wel genoeg beleving in je winkel gestopt?

    De oorzaak van de leegstand in retailland is niet het online shoppen of een gebrek aan beleving. Nee, banken en verhuurders houden de winkelstraat in een houdgreep. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 4 februari 2020
    • Innovatie Strategie
      • 6992
      • 1
  • ABN Amro weet wat service is

    ABN Amro weet wat service is

    Zo nu en dan maak je iets mee dat je bijblijft, een situatie waarin je op een positieve manier bent verrast. Dat deed de klantenservice van ABN Amro-verzekeringen. Wat kunnen we daar als marketeers van leren?

    Lees verder »
    • Olaf Ouwerkerk (CX Circle)
    • 1 mei 2019
    • Customer experience
      • 15266
      • 0
  • Is de reputatie van financials nog te redden?

    Is de reputatie van financials nog te redden?

    Verliezers en ouderen voelden zich miskend en projecteren negatieve sentimenten op de financiële sector, omdat pers en politiek dat ook doen. Met de Update Vertrouwen Financiële Sector krijgen we jaarlijks inzicht in hoe het vertrouwen in banken en verzekeraars zich ontwikkelt. Halverwege maart werd bekend dat 43 procent van de mensen zijn vertrouwen uitspreekt in de financiële sector. Tien jaar geleden, net na de grote crisis van 2008, was dat 44 procent. We zijn dus geen centimeter opgeschoten. Waarom is dat zo?

    Lees verder »
    • Ronald Pont (FRWD Business | Communications Consultancy)
    • 19 april 2019
    • Contentmarketing Marketingfacts
      • 11096
      • 2
  • Hoe banken kunnen voorkomen dat ze overbodig worden

    Hoe banken kunnen voorkomen dat ze overbodig worden

    Banken zoeken hun heil in fintech, maar om relevant te blijven voor consumenten zijn niet zozeer technologische innovaties nodig, maar vooral innovatieve diensten die inspelen op de sociale kant van geld en financiering. Misschien ligt hun toekomst wel in het her-uitvinden van een eenvoudige dienst als sparen.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 29 januari 2019
    • E-business Brand design Marketingfacts Innovatie
      • 10576
      • 2
  • Ondernemerstips van Kalo Bagijn (BinckBank, Brand New Day): “Creëer als challenger een vijand”

    Ondernemerstips van Kalo Bagijn (BinckBank, Brand New Day): “Creëer als challenger een vijand”

    Zoek een vijand! Dat advies krijg je als beginnend ondernemer van Kalo Bagijn, oprichter van BinckBank en pensioenbank Brand New Day. Dat stimuleert en zet de boel op scherp. Maar wie is dan in werkelijkheid zijn aartsrivaal?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 12 juni 2018
    • E-business
      • 6848
      • 0
  • De strijd om de huizenmarkt

    De strijd om de huizenmarkt

    Een huis kopen en de daarbij gehorende hypotheek aanvragen is een grote stap. Het lijkt dus niet onlogisch dat hypotheekverstrekkers vaak weken bezig zijn om te bepalen of iemand die hypotheek wel of niet krijgt. Maar volgens Peter Verhaar is het wel degelijk onlogisch. "Wij claimen dat we binnen 24 uur een hypotheek voor je kunnen afsluiten, al mag ik dat eigenlijk niet zeggen van de toezichthouder. Ik mag namelijk geen reclame maken voor mijn twee grootste pluspunten: dat ik heel snel ben en dat het heel makkelijk is."

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 28 mei 2018
    • E-business
      • 13424
      • 0
  • Hoe een Alkmaarse kaaswinkel 5 dagen lang de wereld in werd gestreamd

    Hoe een Alkmaarse kaaswinkel 5 dagen lang de wereld in werd gestreamd

    Online kaas kopen alsof je zelf in de kaaswinkel staat. Het is een klein zinnetje waar het allemaal mee begon. Inmiddels zijn we een paar weken verder en is de lancering van ’s werelds eerste livestream store een voldongen feit. Vijf dagen lang stond 'Kaan’s StreamStore' in Alkmaar op zijn kop: ruim 56 duizend unieke bezoekers vanuit 140 verschillende landen, 513 verwerkte orders en meer dan 400 nationale en internationale mediapublicaties. En dat allemaal in een winkel van 10 vierkante meter. Graag deel ik zes lessen met je die ik zelf leerde tijdens de campagne.

    Lees verder »
    • Laurens Jan de Lussanet de la Sablonière (ABN AMRO)
    • 18 oktober 2017
    • Advertising Media
      • 15616
      • 4
  • Ali Niknam (oprichter bunq): “Ik ben gewoon een nerd die de wereld beter wil maken”

    Ali Niknam (oprichter bunq): “Ik ben gewoon een nerd die de wereld beter wil maken”

    Een van de spannende spelers in de bancaire wereld is bunq. Oppernerd Ali Niknam, oprichter en enig aandeelhouder: "Hoeveel code ik zelf heb geschreven? In de backend is misschien nog een kwart van mijn hand. We hebben laatst geteld en er zitten ongeveer 4,5 miljoen regels code in."

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 10 oktober 2017
    • E-business E-commerce
      • 14706
      • 0
  • Jan-Pieter Schrier (ABN AMRO): “De stem van de klant is leidend voor ons”

    Jan-Pieter Schrier (ABN AMRO): “De stem van de klant is leidend voor ons”

    ABN AMRO is in de ogen van potentiële klanten de beste in het WUA-onderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een hypotheek én in het onderzoek naar het afsluiten van een lening. In deze blogpost een gesprek met Jan-Pieter Schrier, directeur e-commerce bij de financieel dienstverlener. Over snelheid behouden, fail-fast-principes, winnen en team empowerment, de digitale voorbeeldrol, sales en service die naar elkaar toegroeien en een toekomst vol 'fintech' en robots.

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 11 januari 2017
    • E-business Brand design E-commerce
      • 18693
      • 1
  • De betaalsector ontwricht door technologie: 6 trends in betalen
    • Toekomst van Betalen

    De betaalsector ontwricht door technologie: 6 trends in betalen

    Traditionele banken en creditcardmaatschappijen hebben nog een ferme grip op het betaalverkeer. Moeten ze hun positie in de komende jaren drastisch herzien? Dat zou je wel denken. Met Pasen werd weer eens duidelijk hoe traditioneel de sector werkt: op Goede Vrijdag en op Tweede Paasdag hadden de computers van de banken vrij. Geld overmaken duurde dus extra lang en daar komt pas over drie jaar verandering in. De financiële sector wordt aan alle kanten uitgedaagd door nieuwe spelers en nieuwe technologie. Dit zijn de zes belangrijkste trends. 

    Lees verder »
    • Diederick Theunissen (VODW)
    • 30 maart 2016
    • E-business Innovatie
      • 32696
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you