-
Vier denkfouten over automatisering
Great ideas are getting lost in automation. Hoewel we meer geld uitgeven aan marketing dan ooit en data onmisbaar is, wordt het ecosysteem rondom een campagne ook complexer. En hoewel marketing automation verlichting kan bieden en een grote opmars maakte, is de realiteit anno 2020 nog weerbarstig. Dit zijn vier fouten die we maken als het gaat om automation, plus tips om het beter aan te pakken.
-
Bram de Zwart (3D Hubs): AI en automatisering voor meer welvaart
Het Amsterdamse bedrijf 3D Hubs werd in 2013 opgestart. Op dat moment beschreef toenmalig president Obama de 3D-techniek in de State of the Union als een revolutionaire belofte waarmee het hele maakproces veranderd zou kunnen worden. 3D Hubs richtte zich aanvankelijk op de thuisprinter. Via een platform werden wereldwijd dertigduizend printers aangesloten, die door amateurprinters konden worden ingezet. Inmiddels is de koers gewijzigd: 3D Hubs richt zich vandaag de dag op industriële partijen.
-
Piet-Hein Boekel (Oprichter LegalMatters): “Een advocatuurplatform in abonnementsvorm”
Een advocaat die vindt dat veel juridisch werk straks door robots gedaan kan worden en graag de huidige advocatuur wil herdefiniëren. Dat is Piet-Hein Boekel. Hij richtte LegalMatters op, een online juridisch platform waar een bedrijf een abonnement op kan nemen voor 47 euro per maand. Boekel wil met LegalMatters een soort ‘juridische Google’ worden.