Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Attributie

gerelateerde topics

  • advertentie-effect
  • seo
  • online campagnes
  • conversie attributie
  • selectie-effect

attributie experts

  • Efraïm Salari
    Aantal blogs: 2
  • Floor Boerma
    Aantal blogs: 1
  • Luuk Van Hoogstraten
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Communicatiemedewerker (20-24u)

    Communicatiemedewerker (20-24u)

  • Contentspecialist

    Contentspecialist

  • Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

    Webredacteur - specialisatie Beeld en Video

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe gebruik je attributie om het effect van je online campagnes te meten?

    Hoe gebruik je attributie om het effect van je online campagnes te meten?

    Als je als online marketeer wilt weten hoe effectief je online campagnes zijn, kun je verschillende analysetechnieken inzetten om op die vraag een antwoord te krijgen. In dit artikel bespreek ik in meer detail wat attributie is en wat de voor- en nadelen zijn.

    Lees verder »
    • Efraïm Salari (Merkle)
    • 29 juli 2020
    • Data analytics Strategie
      • 5644
      • 0
  • Hoe meet je de effectiviteit van online marketing?

    Hoe meet je de effectiviteit van online marketing?

    Als online marketeer ben je constant bezig om mensen te bereiken en bewust te maken van je product. Uiteraard met als doel dat zij geïnteresseerd raken en je product gaan kopen. Maar hoe weet je nu eigenlijk of je de mensen wel bereikt en of de reclamecampagnes echt effectief zijn? Dat is best een lastige vraag. Bij Merkle Amsterdam werken we aan analysemethoden om op die vraag een antwoord te geven. In deze blog leg ik uit hoe je, aan de hand van drie analysemethoden, een beter inzicht krijgt in het effect van je online marketing. 

    Lees verder »
    • Efraïm Salari (Merkle)
    • 24 juli 2020
    • Customer experience Search Data analytics Strategie
      • 10676
      • 0
  • Hoe De Correspondent en het selectie-effect stof tot nadenken geven

    Hoe De Correspondent en het selectie-effect stof tot nadenken geven

    Een tijdje geleden las ik een artikel op De Correspondent waarin nogal kritisch werd gekeken naar online marketing. Er werd onder andere een experiment van eBay aangehaald waarin het selectie-effect werd aangeduid. Als marketing-analist schrok ik hiervan. Maar wat is het selectie-effect (en het probleem daarmee) nou eigenlijk en wat is de rol van voice, het nieuwe communicatieplatform, in de oplossing voor dit probleem?

    Lees verder »
    • Luuk van Hoogstraten (Genius Voice)
    • 8 maart 2019
    • Advertising Search
      • 8294
      • 3
  • In 5 stappen je biedingen automatiseren met Smart Bidding van Google AdWords

    In 5 stappen je biedingen automatiseren met Smart Bidding van Google AdWords

    Machine learning heeft zijn opwachting in het paid search-landschap gemaakt en zal de komende tijd alleen maar een grotere rol gaan spelen. Een van de facetten waarin deze ontwikkeling duidelijke vorm krijgt is het automatiseren van biedingen. Kort gezegd, het bepalen van maximale biedingen in de veiling wordt overgenomen door een algoritme. Je kunt hiervoor aankloppen bij 3rd-party platforms zoals DoubleClick, maar je kunt er ook binnen AdWords voor terecht. Op het Google-platform zijn drie biedstrategieën die gebruik maken van een machine Learning: Doel-CPA, Doel-ROAS en eCPC, ook wel smart bidding.

    Omdat zomaar onzorgvuldig overgaan van handmatig bieden naar geautomatiseerd bieden een exercitie van onzekerheid kan zijn, wil ik je met dit artikel op weg helpen naar geautomatiseerde biedingen met behulp van AdWords. 

    Lees verder »
    • Cliff Herder (Traffic Builders | Digital Marketing Intelligence)
    • 6 september 2017
    • Advertising Data analytics
      • 18238
      • 0
  • Trends in search: verschuivingen in meetbaarheid en attributie

    Trends in search: verschuivingen in meetbaarheid en attributie

    Van een tot drie maart vond het congres SMX West plaats in Sillicon Valley. Georganiseerd door SearchEngineLand en MarketingLand, waar SEO en SEA drie dagen centraal staan. In dit verslag vat ik samen wat de ‘leaders in SEM’ met ons hebben gedeeld.

    Lees verder »
    • Floor Boerma (Freelance)
    • 8 maart 2016
    • Search
      • 11896
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you