Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

A.I.

gerelateerde topics

  • ai
  • artificiële intelligentie
  • kunstmatige intelligentie
  • chatbots
  • machine learning

artificial intelligence experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 10
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 9
  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 8

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen

    De week van Koot: Binge Ads, Moore’s law en communicatie zonder grenzen

    Met de overname van Sanoma Media Nederland door de DPG-groep zijn nu bijna alle grote Nederlandse massamedia in de handen van Belgische ondernemers. Bijna, want wij hebben nog Talpa en de NPO. Van die laatste concludeerde de Rekenkamer deze week er 850 miljoen euro aan publieke middelen ontvangen wordt, maar dat er weinig inzicht is of 'Hilversum' dat publieke geld ook doelmatig besteedt. Dat is ook een vorm van ondernemen natuurlijk. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 16 december 2019
    • Advertising E-business Social media Mobile Media Brand design Search Data analytics E-commerce Innovatie
      • 10842
      • 0
  • FutureWatch: who’s afraid of AI?

    FutureWatch: who’s afraid of AI?

    De mens is (instinctief) altijd bang geweest voor wat hij niet kon verklaren, waar hij geen controle over had of dat wat superieur is aan hemzelf. Dit vertaalde zich in verhalen en rituelen, en leidde tot bijgeloof en goddelijke aanbidding. Artificial Intelligence raakt ons mensen op al die drie punten – onverklaarbaarheid, gebrek aan controle en superioriteit – en roept daarom diezelfde angst en verheerlijking op. Zijn er slechts twee uitersten denkbaar?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 10 december 2019
    • Innovatie
      • 7090
      • 0
  • De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069

    De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069

    Ik heb altijd geleerd dat er een viertal methoden zijn om je budget vast te stellen: de omzetpercentage-, de sluitpost-, de pariteiten- en de taakstellende methode. Maar volgens minister Kaag is er nog een vijfde methode, namelijk de overvloedmethode. Over de 200.000 euro die het Nederland-logo kost, zegt de minister: "Op de héle overheids­be­gro­ting, de miljarden, miljarden en miljarden die we uitgeven, is het relatief een hele kleine uitgave". Zo kan je er ook naar kijken. Voor al het overige (marketing)nieuws is hier De Week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 11 november 2019
    • Social media Brand design Search Data analytics Innovatie
      • 9040
      • 0
  • De week van Koot: de audio-revolutie en Quantum Computing

    De week van Koot: de audio-revolutie en Quantum Computing

    Dan komt eindelijk de Joint Strike Fighter (de F-35 Lightning II) aan op vliegbasis Leeuwarden, spuit de brandweer er blusschuim overheen in plaats van water. In een split moment moet ik denken aan de uitspraak van Pechtold tijdens een JSF-debat in april 2009 met PvdA-fractieleider Hamer. Hij sprak toen de historische woorden: "Ik zou het bonnetje maar bewaren". Ik hoop dat ze dat gedaan hebben. Voor al het andere nieuws is hier weer de wekelijkse (marketing)update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 4 november 2019
    • E-business Brand design Search Innovatie
      • 7302
      • 0
  • Realistisch eng? De opkomst van de AI-generated influencer

    Realistisch eng? De opkomst van de AI-generated influencer

    Influencers zijn inmiddels geen hype meer, maar een bewezen onderdeel van de (content)strategie. Inmiddels zien we een nieuw type influencer: de AI-generated influencer, gebaseerd op data en alleen bestaand in de virtuele wereld. Deze influencers zijn dankzij Artificial Intelligence altijd op de hoogte van wat leeft onder volgers, zijn nooit te moe om nieuwe content te plaatsen, en zullen niet verwikkeld raken in een schandaal, tenzij merken hier bewust opdracht toe geven. AI-generated influencers bieden dus veel kansen voor merken.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 31 oktober 2019
    • Social media Innovatie
      • 14776
      • 0
  • Hoe de laatste updates van Snapchat jouw campagnes kunnen boosten

    Hoe de laatste updates van Snapchat jouw campagnes kunnen boosten

    Bij Snapchat hebben ze de afgelopen tijd niet stil gezeten: de mogelijkheden blijven zich uitbreiden. Aangezien het platform voornamelijk gebruikers heeft onder de 35 jaar, is adverteren op Snapchat heel geschikt voor bedrijven die een jongere doelgroep willen bereiken. In deze blog geven we een aantal tips om te zorgen dat je alles uit je Snapchat-campagnes haalt. 

    Lees verder »
    • Hannet Pot (Storm Digital)
    • 24 oktober 2019
    • Social media
      • 10176
      • 0
  • Persona’s bouwen met hulp van Artificial Intelligence

    Persona’s bouwen met hulp van Artificial Intelligence

    We kennen inmiddels allemaal het principe 'buyer persona': een manier om uit je doelgroep een archetype van de ideale potentiële klant te filteren. Buyer persona’s vertegenwoordigen de echte, levende en ademende personen uit die nogal brede doelgroep. En terwijl het gegeven persona an sich hypothetisch is, moet de informatie op basis waarvan hij of zij tot stand komt, dat absoluut níet zijn. Hoe interessant is het dat je nu persona's kunt maken op basis van wat echte klanten online delen? 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 21 oktober 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 14012
      • 3
  • Kassaloos winkelen in plug&play-winkel van Albert Heijn

    Kassaloos winkelen in plug&play-winkel van Albert Heijn

    De autonome winkel komt weer een stukje dichterbij met de testwinkel van Albert Heijn, waar je zonder actief af te rekenen kunt winkelen. Een winkel die gerund kan worden zonder personeel. Dat maakt nieuwe retailconcepten mogelijk.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 6 september 2019
    • E-business E-commerce
      • 11800
      • 0
  • Zo makkelijk is het om zelf een deepfake (of deepnude) te maken

    Zo makkelijk is het om zelf een deepfake (of deepnude) te maken

    Deepfakes komen steeds vaker in het nieuws, soms hilarisch, soms heel wat minder leuk: van Dionne Stax op PornHub tot gesproken statements van mensen die nep blijken te zijn. Tot voorheen was het terrein van de technologie alleen voor AI-ontwikkelaars en academici weggelegd, maar met de komst van allerlei nieuwe tools is het maken van deepfakes ineens voor iedereen mogelijk. En dat brengt gevaren met zich mee, want wat en wie kunnen we nog vertrouwen?

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 5 september 2019
    • Innovatie
      • 244410
      • 6
  • Zeven ingrediënten voor succesvolle innovaties

    Zeven ingrediënten voor succesvolle innovaties

    Sinds 2012 heeft meer dan 50 procent van de Fortune 500-bedrijven innovatie tot een integraal onderdeel van hun strategie gemaakt. Vanwege het succes van tech scale-ups die gebruikmaken van nieuwe technologieën zoals Data Science, Artificial Intelligence en Blockchain om gevestigde bedrijven te verstoren, hebben bedrijven de behoefte om te innoveren. 90 Procent van de innovatielabs faalt echter en volgens een rapport van Capgemini voelt slechts 5 procent van de research and development-medewerkers zich gemotiveerd om te innoveren. Dit resulteert in bezuinigingen, hogere kosten en falende innovatietrajecten. Bedrijven als Adecco, Microsoft Silicon Valley, Coca-Cola en Disney hebben zelfs hun innovatielabs gesloten. Waarom falen innovaties? En hoe zorg je dat ze wel succesvol zijn?

    Lees verder »
    • Derk Disselhoff (Worksuite)
    • 29 augustus 2019
    • Brand design Data analytics Innovatie
      • 11692
      • 0
  • Op naar meer creatieve ideeën

    Op naar meer creatieve ideeën

    Economische groei komt voort uit mensen die ideeën creëren. Het kost steeds meer onderzoekers en geld om productieve nieuwe ideeën te vinden. Dat is waarschijnlijk een factor in de algehele traagheid van de economische groei: als het aantal wetenschappers stijgt en hun gezamenlijke productiviteit daalt, dan blijft de groei dus achter. Een mogelijke oplossing voor die achterblijvende groei is de inzet van Artificial Intelligence. Met AI kunnen we immers het aantal ideeën laten groeien.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 27 augustus 2019
    • Advertising Contentmarketing Innovatie
      • 8808
      • 0
  • Podcast: Hoe overleven we Artificial Intelligence?

    Podcast: Hoe overleven we Artificial Intelligence?

    In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show een gesprek met Stefan en Dennis Tan van Dashmote, dat met Artificial Intelligence waardevolle data uit foto’s op social media haalt. Over de menselijke kant van ondernemen, internationaal opereren, technologie en werken met AI. Hoe ziet de toekomst eruit in een wereld waarin AI ons werk overneemt?

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 3 augustus 2019
    • Social media Data analytics
      • 12820
      • 0
  • Zeven vragen over de risico’s van kunstmatige intelligentie

    Zeven vragen over de risico’s van kunstmatige intelligentie

    We zijn met volle vaart het tijdperk van Big Data en kunstmatige intelligentie (AI) aan het ingaan. Denk aan de personal assistents op je smartphone, zoals Alexa, Siri en Google Assistent, waar je tegen kunt praten en vragen aan kunt stellen en aan de productierobot Baxter, zorgrobot Alice en klantenservice assistent Amelia. De intelligente computer heeft een menselijk uiterlijk gekregen. Maar wat gaat er schuil achter de onschuldige glimlach van deze virtuele (meestal) dames? In zeven vragen bespreek ik de belangrijkste risico’s van AI, die ik presenteerde tijdens het jaarcongres van de vereniging van Internal Auditors, IIA.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 1 juli 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 11726
      • 0
  • Think Amsterdam over technologie en de impact op onze samenleving

    Think Amsterdam over technologie en de impact op onze samenleving

    Think Summit, het tech-event van IBM, draaide afgelopen week om de nieuwe digitale revolutie, voor een wereld die steeds slimmer en wendbaarder wordt. Tien klanten en achttien partners van IBM waren bij de editie in Amsterdam betrokken, ongeveer zeshonderd deelnemers waren present. Dit werd er besproken.

    Lees verder »
    • Erdinç Saçan (Fontys Hogescholen Eindhoven)
    • 17 juni 2019
    • Innovatie
      • 10586
      • 0
  • Artificial Intelligence: wat kun je ermee als marketeer?

    Artificial Intelligence: wat kun je ermee als marketeer?

    Artificial Intelligence (AI) is niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. Netflix, Spotify, Amazon, maar ook Google worden vaak genoemd als het over AI gaat. Maar wat is AI nou echt? Wat kunnen we er als marketeer mee? En zijn er naast de grote mogelijkheden van AI ook gevaren of ethische dilemma’s waar we als maatschappij mee om moeten gaan? 

    Lees verder »
    • Martijn Hoving (Onder SEO specialist)
    • 22 mei 2019
    • Data analytics Innovatie
      • 10554
      • 0
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you