-
Deze slimme app-marketing leidt tot meer verkoop
Wist je dat zo’n 80 procent van de consumenten hun smartphone gebruikt tijdens een aankoopproces? Door een app te ontwikkelen bied je (potentiële) klanten de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en veilig iets te kopen bij je bedrijf. Een directere vorm van marketing bestaat niet, want de consument is tegenwoordig 'getrouwd' met zijn smartphone. Maak daar slim gebruik van, mét deze praktische tips hoe je jouw app aan de man/vrouw kunt brengen.
-
Welk type app is geschikt voor jouw merk?
Bijna ieder merk biedt tegenwoordig wel een eigen mobiele applicatie (app). Maar wat kan een app betekenen voor je merk? Hoe ziet een succesvolle merk-app eruit? En welk type app zorgt voor de meest positieve merkresponsen?
-
Vijftien tips om app-installs te boosten in december
Vorig jaar heeft een collega een webinar gevolgd met een aantal slimme tips om rond de feestdagen het maximale uit je app-marketing te halen. In onderstaande blog hebben we deze tips aangevuld met de laatste trends van dit jaar. Zo haal je het beste uit je apps in deze donkere dagen en kun je 2018 met een knal afronden.
-
Wees voorbereid op de komst van Apple Search Ads
Hoe zorg je dat jouw iOS-app op één staat als hij wordt gezocht? Dit kan binnenkort eenvoudig met Apple Search Ads. Twee derde van de downloads van mobiele apps is volgens Apple direct te herleiden naar een zoekopdracht in de stores. Adverteren met Apple Search Ads zorgt ervoor dat de bovenste positie in de zoekresultaten van de App Store van jou is. De verwachting is dat deze reclamedienst ook snel op de Nederlandse markt komt. Hier een overzicht van de mogelijkheden, zodat je vanaf het begin jouw app beter kunt presenteren, maar ook beschermen tegen concurrentie die op jouw keywords biedt.
-
Waarom marketeers (ook) gespecialiseerde sites moeten inzetten
Apple stopt met het affiliate-programma voor de App Store, waardoor kleinere nieuwssites in de problemen kunnen komen. Gonny van der Zwaag, met iCulture zelf eigenaar van een website die door Apple's beslissing wordt getroffen, heeft een oplossing: een betere samenwerking tussen partijen binnen de lokale app-economie. Marketeers moeten nieuwsmedia niet louter zien als afzetkanalen voor free publicity, maar als partners.
-
De effectiviteit van je appmarketing: attributietracking en het bepalen van de juiste kpi’s
Juniper Research schat dat er in 2017 maar liefst 160 miljard apps worden gedownload. En de rek is er voorlopig nog niet uit. Ook het gebruik neemt toe: 90 procent van de smartphonetijd wordt in apps gespendeerd versus 10 procent op het mobiele web. Logisch dus dat er meer en meer apps worden ontwikkeld. En dat ook de marketingbudgetten voor ‘user acquisition’ (UA) navenant stijgen.
Met deze budgetten is ook de markt voor mobiele attributie-analytics volwassen aan het worden. Als je serieus geld besteedt om je app te promoten, wil je ook inzicht in hoe dit het beste te besteden. Welke kanalen zorgen voor de beste gebruikers? Voor appmarketing is dit minder eenvoudig dan het lijkt. Aangezien downloads via de verschillende appstores gaan, kun je gebruikers na ‘de klik’ niet meer volgen. En zonder speciale tooling is het dus lastig om de resultaten van je marketinginspanningen te attribueren. In dit artikel meer achtergrondinfo over hoe dit wel kan en wat dan de belangrijkste kpi’s zijn. Hoe je deze kunt gebruiken voor de promotie van jouw app, welke tools er op de markt zijn en hoe je deze data kunt inzetten bij fraudebestrijding en app-optimalisatie.
-
Pieter Omvlee: “We hebben nooit gedacht dat Sketch zo groot zou worden”
Toen Pieter Omvlee studeerde bouwde hij kleine apps. Daarbij maakte hij gebruik van de hulp van designers. “Ik heb met heel veel verschillende designers samengewerkt en die gebruikten allemaal Photoshop en waren daar allemaal niet blij mee. Ik had toen zelf een klein tekenprogrammaatje gemaakt. Dat heb ik samen met een designer uitgebouwd tot iets wat hij dan zou kunnen gebruiken.” Het wereldwijd bekende programma Sketch was het resultaat.