Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Apps

gerelateerde topics

  • privacy
  • coronacrisis
  • appstore
  • overheid
  • apple

apps experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 5

  • Aantal blogs: 4
  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 4

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe bouw je een corona-app die levens redt?

    Hoe bouw je een corona-app die levens redt?

    Eindelijk lijkt er een corona-app van de overheid te komen, mét de technologie van Google en Apple. Daar ging een rampzalige tender aan vooraf, waar specialisten afvielen en consultants toehapten – en faalden. Hoe kan zo’n ‘appathon’ beter? En hoe bouw je een app die ons het best beschermt tegen Covid-19? Online Tuesday ging in gesprek over privacy, contact tracing en een betere organisatie van ICT-projecten door de overheid.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 13 mei 2020
    • E-business Innovatie
      • 30842
      • 0
  • Zo kan de minister kennis en draagvlak organiseren om de lockdown te doorbreken

    Zo kan de minister kennis en draagvlak organiseren om de lockdown te doorbreken

    De kritiek was niet mals op het consultatieproces voor de ontwikkeling van een corona-app. De tijdsdruk was hoog: het hele proces van voorstellen indienen, selecteren en evalueren duurde een week. Uiteindelijk werden alle voorstellen afgekeurd en is er nog steeds geen app. Bovendien heeft het ministerie met de aanpak een hoop weerstand opgeroepen. Het had ook anders gekund.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 4 mei 2020
    • E-business Data analytics Innovatie
      • 25844
      • 0
  • Online Tuesday #99: Corona-app als redder, prutser of Big Brother?

    Online Tuesday #99: Corona-app als redder, prutser of Big Brother?

    Als we iets hebben geleerd van de tender voor de corona-app van de overheid, dan is het dat je privacy-regels niet zomaar kunt versoepelen en dat apps bouwen echt een vak is. Het proces verloopt moeizaam, maar hoe moet het dan wél? Tijdens Online Tuesday #99 (opnieuw als webinar) gaat het 12 mei onder meer over de vraag of de coronacrisis bijdraagt aan de digitalisering van de samenleving.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 3 mei 2020
    • E-business Mobile Innovatie
      • 28060
      • 0
  • Google zet nieuwe standaard voor Analytics

    Google zet nieuwe standaard voor Analytics

    Google heeft in juli vorig jaar een nieuwe versie van Google Analytics uitgebracht genaamd App + Web. De betaversie biedt de mogelijkheid om app- en web-data te combineren in één Analytics-property en maakt daarmee cross-platform-metingen eenvoudiger. Onhandige naam, dat App + Web. De grote veranderingen wijzen er namelijk op dat dit dé nieuwe standaard gaat worden. Wat kun je ermee?

    Lees verder »
    • Robin van der Reijnst (Online-marketeers.nl)
    • 23 april 2020
    • Contentmarketing Search Data analytics
      • 7468
      • 0
  • Succesvolle ICT-projecten bij overheid: niet de minister moet het willen, maar de burger

    Succesvolle ICT-projecten bij overheid: niet de minister moet het willen, maar de burger

    De overheid kan dingen die niemand beter kan, simpelweg omdat marktwerking geen heilige graal is. Denk aan zorg, openbaar vervoer of het innen van belastinggeld. Sinds 2008 is er discussie of iets als bankieren een nutsvoorziening zou moeten zijn. Kortom: de neoliberale wind mag wel eens wat minder. Maar de overheid leert langzaam, zeker als het gaat om ICT-projecten.

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 22 april 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4724
      • 1
  • Zo voorkomen we een lockdown van het debat over corona-apps

    Zo voorkomen we een lockdown van het debat over corona-apps

    Hoe kunnen we enigszins gecontroleerd uit de huidige lockdown voor het coronavirus komen? Dat is de vraag die elk land zich momenteel stelt. De Nederlandse regering bestudeert verschillende opties voor apps. Een app die bijhoudt met wie je contact hebt gehad lijkt een belangrijke troef te zijn. Er zijn al dergelijke tracking-apps ontwikkeld in landen als China, Taiwan en Singapore, die dit soort apps verplichten - landen die bekendstaan om hun totalitaire overheidscontrole. Maar worden we door deze voorbeelden en door onze experts niet meegevoerd in een tunnelvisie? 

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 8 april 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5982
      • 1
  • Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok

    Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok

    Het succes van video-app TikTok onder tieners is een doorn in het oog van Facebook (Instagram) en Google (YouTube) die het aantal jonge gebruikers zien dalen. Zal het ze lukken om TikTok onschadelijk te maken door het te kopiëren met apps als Lasso en Firework? Een overname is eveneens een beproefde strategie, maar die mislukte. Wordt TikTok de Facebook- én YouTube-killer? En zo niet, wat leert de app ons dan wel?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 28 februari 2020
    • Social media
      • 16650
      • 1
  • Hoe bied je met een AR-app meerwaarde aan de consument?

    Hoe bied je met een AR-app meerwaarde aan de consument?

    Door aanhoudende investeringen van bedrijven als Microsoft, Facebook en Apple komen er steeds meer AR-toepassingen voor consumenten. Veel merken en bureaus zetten dan ook in op Augmented Reality of vragen zich af wat ze hiermee moeten. Goede voorbeelden: AR als basis voor een ‘try before you buy’-ervaring of de populaire game Pokémon Go. Maar er zijn nog veel meer toepassingen mogelijk. Wat voor soort AR-apps zijn er en hoe kunnen ze meerwaarde bieden aan de consument?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 6 februari 2020
    • Mobile Innovatie
      • 7806
      • 0
  • Slimme kappers-app Spots wint The Floor is Yours 2019

    Slimme kappers-app Spots wint The Floor is Yours 2019

    Tien pitches, één winnaar. Online Tuesday sloot deze week traditiegetrouw het jaar af met de pitchwedstrijd The Floor is Yours. Veel verhalen over content, video en online marketing, maar de winnaar bij publiek én vakjury onderscheidde zich juist met een heel specifiek en verrassend simpel concept: de kappers-app Spots. Marketingfacts jureerde mee en doet verslag.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 11 december 2019
    • E-business Contentmarketing Innovatie
      • 10894
      • 0
  • Black box in review: Google Ads appcampagnes

    Black box in review: Google Ads appcampagnes

    De afgelopen tijd is de meest baanbrekende verandering binnen het Google Ads-platform de omschakeling richting black boxes in de vorm van SMART-campaigns, campagnes die nauwelijks handmatig geoptimaliseerd hoeven te worden, maar waarmee je een stuk minder inzicht in je data hebt. Dit soort campagnes zijn niet helemaal nieuw, want we konden al gebruik maken van appcampagnes in dezelfde vorm. Wat doet deze campagne precies, en is hiervoor net zo weinig data beschikbaar als bij SMART? En hoe houd je als adverteerder toch een beetje de controle?

    Lees verder »
    • Tom Eemers (Evoworks)
    • 8 oktober 2019
    • Advertising Search
      • 5380
      • 0
  • Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd) over eerste hulp bij huiswerk

    Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd) over eerste hulp bij huiswerk

    Wie hulp zoekt bij huiswerk, doet er goed aan de app van Mr. Chadd te downloaden. Binnen tien seconden hebben scholieren toegang tot een netwerk van universitair geschoolde coaches. Mede-oprichter Jan Gustavo Kuipers legt uit hoe dit concept werkt.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 1 oktober 2019
    • E-business Innovatie
      • 5928
      • 0
  • Meer en meer technologie leidt tot minder efficiency en resultaat

    Meer en meer technologie leidt tot minder efficiency en resultaat

    Elke onderneming ziet het veld waar de strijd om de klanten gevoerd wordt steeds drukker worden. In 2018 kwam er alleen al in Nederland een recordaantal van 191.000 bedrijven bij. Dat er tegelijkertijd 107.000 hun deuren sloten, zegt iets over hoe hard de concurrentie is. Op product en prijs valt er weinig te winnen. Vooral in marketing en customer services kun je je als ondernemer in dit overbezette veld onderscheiden. Technologie is hierbij onmisbaar, maar kan tegelijk een persoonlijke en prettige klantbeleving in de weg staan.

    Lees verder »
    • Inken Kuhlmann-Rhinow (Hubspot)
    • 22 augustus 2019
    • Advertising E-business Social media Direct marketing Mobile Brand design Data analytics Innovatie
      • 12478
      • 0
  • Jeroen van Velzen (Roadmap) dwingt innovatie af in reiswereld

    Jeroen van Velzen (Roadmap) dwingt innovatie af in reiswereld

    Wie voor zijn werk reist, krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. "Dat werkt prima, maar het probleem is dat die informatie statisch is. De Roadmap-app begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s", aldus Jeroen van Velzen, CEO en co-founder van Roadmap. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 15 juli 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 6890
      • 0
  • Kirsten Brandt (RMMBR) over digitale leeroplossingen voor bedrijven

    Kirsten Brandt (RMMBR) over digitale leeroplossingen voor bedrijven

    Volvo biedt kopers van hun nieuwste vrachtwagens een app aan. Daarmee kunnen chauffeurs leren hoe zij efficiënter en veiliger kunnen rijden. "Op het moment dat chauffeurs de sleutel krijgen, krijgen ze ook een app die tips geeft om het beste uit de vrachtwagen te halen", aldus Kirsten Brandt, algemeen directeur van RMMBR. De Volvo-app is een oplossing op maat met een leervraag.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 6 mei 2019
    • E-business Mobile
      • 9322
      • 0
  • De standaard festival-app, “maar dan beter”

    De standaard festival-app, “maar dan beter”

    De mobiele telefoon is in het uitgaansleven een steeds belangrijkere rol gaan spelen: om contact te houden met je vrienden, maar ook om middels een app te weten waar je moet zijn. WOOV tilt de standaard festival-app naar eigen zeggen naar een hoger niveau. "Het is een applicatie waar de festival-, en evenementenmarkt al jaren om aan het roepen was. In de basis brengt het mensen bij elkaar en geeft antwoord op de vijf wezenlijke vragen van mensen die zich aan het oriënteren zijn op uitgaan: wie, wat, waar, wanneer, waarom", aldus founder Irfan van Ewijk.  

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 29 april 2019
    • Mobile
      • 7918
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you