-
Jacqueline de Gruyter (appril): “Ik betrek het hele ecosysteem van app-bouwen bij het festival”
Vandaag start appril festival: hét jaarlijkse Nederlandse event over, inderdaad, apps. Het is alweer de vijfde editie en in de afgelopen jaren is het festival, samen met de snel veranderende app-wereld, volwassen geworden. Nu: een terugblik op 9 jaar apps, een beschouwing op het huidige werkveld én een voorzichtige vooruitblik met Appril-oprichter Jacqueline de Gruyter.
-
iBeacons: mobiele marketing op fysieke locaties
In een eerdere blogpost van Roman Solarz over mobiele marketing tijdens Google's Agency Event kwam naar voren dat volgens recente cijfers van Google 26 tot 37 procent van research op een smartphone tot een in-store (offline) aankoop leidt. Omdat volledig doormeten van online inspanningen naar offline doelstellingen vaak nog niet helemaal mogelijk is, wordt er veel gespeculeerd over hoeveel waarde mobiele apparaten kunnen uitoefenen op het behalen van deze offline doelstellingen. Meer en meer worden online marketingproducten omgevormd met specifieke smartphonefunctionaliteiten die aan offline doelstellingen kunnen bijdragen. Denk aan click-to-call ads en de mogelijkheid om op basis van de GPS-functionaliteit advertenties te tonen aan gebruikers in de buurt. Een recente ontwikkeling is de lancering van iBeacons, die online en offline nu nog dichter bij elkaar brengen.