Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Apple

gerelateerde topics

  • google
  • facebook
  • amazon
  • microsoft
  • apps

apple experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 5
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 3
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Online (brand) Marketeer

    Online (brand) Marketeer

  • Projectmanager Examenbureau

    Projectmanager Examenbureau

  • Senior Social Specialist

    Senior Social Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Megaboetes voor Google doen de platformeconomie niets

    Megaboetes voor Google doen de platformeconomie niets

    Eind juni legde de Europese Commissie een recordboete op van 2,4 miljard euro aan Google voor het voortrekken van de eigen vergelijkingsdienst Google Shopping ten opzichte van concurrenten. Mogelijk komt hier later nog een boete bij voor vermeend machtsmisbruik van Google bij Android. De commissie onderzoekt dit momenteel.

    Zulke boetes wekken de indruk dat mededingingsautoriteiten in staat zijn om bedrijven met aanzienlijke marktmacht flink aan te pakken. De realiteit is dat de recordboete voor Google vooral een symbolische overwinning is in de strijd tegen te veel marktmacht. Overheden hebben een fundamenteel probleem om marktspelers in het digitale tijdperk echt aan te pakken. Ze krijgen het nog moeilijker om een zaak te onderbouwen en effectief te reguleren. Dat blijkt uit het volgende.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 11 juli 2017
    • E-business E-commerce
      • 8759
      • 0
  • De Why van Kwon Oh-Hyun

    De Why van Kwon Oh-Hyun

    Met de komst van het internet zijn we gaan schrijven, bloggen en twitteren. We spreken elkaar niet meer aan de telefoon; we sturen liever een app. Veel handiger, maar werkt het ook? Deze week werd ik tot tweemaal toe op het verkeerde been gezet met een gebruiksaanwijzing. Het ging om de instructie van mijn camera: hoe ik die het best kon laten communiceren met mijn smartphone en de handleiding van een minidrone. In beide gevallen was een gesprekje van twee minuten met de verkoper voldoende. Ik had er met gemak een dag over kunnen appen of twitteren. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 11 juli 2017
    • E-business
      • 6605
      • 1
  • Apple: laat, maar niet te laat met kunstmatige intelligentie

    Apple: laat, maar niet te laat met kunstmatige intelligentie

    Weinig nieuws onder de zon tijdens Apple’s ontwikkelaarsconferentie deze week, of toch wel? Redelijk terloops en onder de motorkap lanceerde Apple zichzelf in het midden van de arena van kunstmatige intelligentie.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 13 juni 2017
    • Tech
      • 7327
      • 0
  • De week op social: Skype turns social, Apple blokkeert autoplay video’s en Facebook Canvas update

    De week op social: Skype turns social, Apple blokkeert autoplay video’s en Facebook Canvas update

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Skype krijgt update met Snapchatachtige features, Snap wil met overname Places winkelbezoek door geofilters aantonen, Apple voegt blokkeren van videoadvertenties die automatisch afspelen toe aan Safari, Apple's Business Chat concurreert met Twitter DM's als klantenserviceapp, Facebook voegt drie nieuwe templates toe aan Canvas en introduceert stilzwijgend nieuwe Pagina-statistieken en test kaders voor evenementenmanagers.

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 10 juni 2017
    • Social media Tech
      • 11281
      • 0
  • Thomas Engel (The Capitals): “In Nederland verdienen 10.000 mensen hun brood dankzij de iPhone”

    Thomas Engel (The Capitals): “In Nederland verdienen 10.000 mensen hun brood dankzij de iPhone”

    Lowlands, Burgernet en Fox Sports hebben in ieder geval één ding gemeen. Ze lieten allemaal hun app maken door het Amsterdamse bedrijf The Capitals. “We zijn sinds 2005 bezig met app ontwikkeling, dus al een tijd voordat de iPhone er was. Iedere keer was het worstelen met de diversiteit aan toestellen en software configuraties die mede door de operators bepaald werden. Toen kwam er ineens een device wat aan de eindgebruiker dacht. Dus de eerste keer dat ik die iPhone in mijn hand had dacht ik: ja zo kan een telefoon ook zijn. Het werkte. Als je iets wilde doen dan deed ie dat ook”, aldus creatief directeur Thomas Engel.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 6 juni 2017
    • Usability & design Tech
      • 9456
      • 0
  • Viral Friday week 9/2017: vrouwen die de wereld veranderen, sneeuwrobots en een stickergevecht.

    Viral Friday week 9/2017: vrouwen die de wereld veranderen, sneeuwrobots en een stickergevecht.

    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week vrouwen die de wereld veranderen, sneeuwrobots en een stickergevecht.

    Lees verder »
    • Fikri El Hamouti (Mindshare)
    • 17 maart 2017
    • Advertising
      • 5713
      • 0
  • Gonny van der Zwaag en Jean Paul Horn (iCulture) over 10 jaar iPhone

    Gonny van der Zwaag en Jean Paul Horn (iCulture) over 10 jaar iPhone

    Dit jaar bestaat de iPhone tien jaar. Het eerste model werd aanvankelijk door veel mensen met de nodige scepsis ontvangen. Natuurlijk was het weglaten van het toetsenbordje dat vroeger op elke telefoon zat spectaculair, maar andere toestellen uit die tijd waren technisch al verder. Toch betekende het toestel een revolutie. De Apple iPhone was het eerste toestel dat een telefoon, internet en een muziekspeler ineen was.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 23 januari 2017
    • Tech
      • 5868
      • 0
  • Drie tips om app-downloads in de App Store te boosten

    Drie tips om app-downloads in de App Store te boosten

    Een app maken en lanceren is een heel project. Na een langdurig goedkeuringsproces staat je app eindelijk live, maar vervolgens wordt de app niet gedownload. Nu het in de App Store drukker wordt, is het voor apps lastiger om op te vallen en downloads te realiseren. De oorlog voor downloads wordt al gewonnen in de eerste slag, de bouwfase van je app. Betaalde advertenties kunnen ook helpen. Wat je naast betaalde ads kunt doen om downloads te realiseren voor jouw app, leg ik graag uit in dit artikel.

    Lees verder »
    • Samuel (Expand Online - Part of Dept)
    • 20 oktober 2016
    • Mobile
      • 14835
      • 0
  • NLE aapt Apple na

    NLE aapt Apple na

    Deze week introduceert energierebel NLE een 'Alles-in-1 Telecom'-product. De Orwelliaanse reclame vertoont nogal wat gelijkenissen met de Super Bowl-commercial voor de Apple Macintosh in 1984. Toeval? Of handig nageaapt?

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Vakantie Dealz)
    • 19 oktober 2016
    • Advertising
      • 23562
      • 9
  • Een logo haaks op je merkwaarden

    Een logo haaks op je merkwaarden

    Een van de grondregels bij logo-ontwerp is dat het logo de corporate merkwaarden dient te weerspiegelen. Daarom heeft een minimalistisch merk als Apple een eenvoudig, gestileerd appeltje als logo en daarom vormt de gele pijl in het Amazon-logo een glimlach. Op die manier verwijst het logo naar het streven naar klanttevredenheid. Bovendien gaat de pijl van A naar Z, wat staat voor het brede assortiment van Amazon.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 1 september 2016
    • Usability & design
      • 12780
      • 0
  • Apps zijn helemaal niet dood
    • Mobile

    Apps zijn helemaal niet dood

    Uit de hysterie rond chatbots van de afgelopen tijd kwam een nogal fundamentele vraag bovendrijven: zijn apps dood? Niemand downloadt namelijk meer nieuwe apps, we gebruiken überhaupt maar een stuk of drie apps regelmatig en we brengen meer en meer tijd door op chatplatformen. Ja, apps zijn dus dood, concludeerde een deel van de experts. Maar is dat wel zo? Het korte antwoord (tl;dr) is: nee. Wel is er een duidelijke verschuiving gaande waarin apps en het mobiele web dichter naar elkaar toe bewegen, zowel in functionaliteit als gebruikerservaring. 

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 6 juni 2016
    • Mobile Usability & design Search E-commerce Tech
      • 20298
      • 1
  • Marketing is te modieus geworden

    Marketing is te modieus geworden

    We maakten de afgelopen jaren kennis met het idee dat Red Bull zou gaan denken als een uitgever, Sinek nam ons allemaal mee met de why van Apple en ik las deze week dat de consument klaar was met traditionele onlinemarketingcampagnes. Het is de eerste keer dat ik de frame 'traditioneel' en 'onlinemarketingcampagnes' in één regel tekst zag staan. Online kan nu dus ook al traditioneel zijn. Nike had volgens datzelfde Emerce-artikel het antwoord al klaar met de opzet van een zelfonderhoudend ecosysteem voor ‘branded interactions’. Afgezien van het feit dat ik moeite heb te begrijpen wat een dergelijk ecosysteem betekent, is er ook iets anders aan de hand. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 8 april 2016
    • Advertising E-business
      • 25324
      • 13
  • David Nieborg (game-onderzoeker) over hoe Apple de koers van gameontwikkelaars bepaalt

    David Nieborg (game-onderzoeker) over hoe Apple de koers van gameontwikkelaars bepaalt

    David Nieborg (1980) is expert op het gebied van games, gamification, social politics en sociale media. Hij wil waardevolle inzichten uit recent onderzoek vertalen naar de praktijk. Hij doet onderzoek naar verdienmodellen van games. En dan kom je al snel uit bij grote reuzen zoals Apple, want maar drie procent van de online gamers betaalt voor die game.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 29 februari 2016
    • E-business Tech
      • 6989
      • 0
  • Wordt search van Apple het nieuwe googlen?

    Wordt search van Apple het nieuwe googlen?

    Apple heeft onlangs tijdens de developersmeeting WWDC15 inzage gegeven in wat er de komende maanden op stapel staat met de introductie van iOS 9, het nieuwe OS X en de Apple Watch. Opvallend hierbij zijn de veranderingen in de zoekfuncties binnen de Apple-devices. De aanpassingen in Siri en search vormen de grootste vernieuwing die het Google echt moeilijk kan gaan maken. En niet alleen de zoekgigant, maar ook het werk van de online marketeer en SEA/SEO-specialisten gaat fors veranderen als dit een succes wordt! Daarom de ontwikkelingen op een rij.

    Lees verder »
    • Hielko van der Molen (Marketing Facilitator)
    • 25 juni 2015
    • Advertising Mobile Search
      • 25036
      • 6
  • De strijd tussen Google en Apple om je volgende zoekopdracht (te voorspellen)

    De strijd tussen Google en Apple om je volgende zoekopdracht (te voorspellen)

    De toekomst van search zit hem volgens Google en Apple in het voorspellen van jouw search. In een sessie tijdens de Search Marketing Expo in San Jose wordt dieper ingegaan op de impact en mogelijkheden van deze predictive search en de belangrijke rol die mobiel hierin speelt. Cindy Krum, CEO en oprichter van MobileMoxie, heeft het podium geheel tot haar beschikking en begint energiek aan haar verhaal.

    Lees verder »
    • Lauryan Feijen (iProspect)
    • 7 maart 2015
    • Mobile Search
      • 16188
      • 0
  • ouder » « nieuwer

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you