Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Apple

gerelateerde topics

  • facebook
  • google
  • amazon
  • microsoft
  • apps

apple experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 6
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 4
  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Facebook in de kou na Apple-update

    Facebook in de kou na Apple-update

    Ongetwijfeld dat je hierover hebt gelezen, de nieuwe update van Apple iOS 14 zorgt voor veel commotie rondom ons marketeers. Wat gaat er allemaal veranderen, kan je nog wel retargeten en hoe zit het met de events. Tijd om er eens een overzicht over te schrijven zodat je nu voor eens en altijd weet wat de gang van zaken is. O ja, mocht je denken dat je te laat bent, dat kan best zo zijn. Apple heeft niet verteld wanneer het deze update gaat verplichten, maar dat die snel komt is een feit. Ik raad je dan ook aan om dit hier zo snel mogelijk rekening mee te houden.

    Lees verder »
    • Jan Willem den Hollander (jwdenhollander.nl)
    • 22 februari 2021
    • Social media
      • 7884
      • 2
  • LinkedIn lanceert zijn Productpagina’s en Facebook opent nu écht de aanval op Apple

    LinkedIn lanceert zijn Productpagina’s en Facebook opent nu écht de aanval op Apple

    Om als online marketeers voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates in de wereld van social media. In dit artikel zetten we de opvallende nieuwtjes van december 2020 op een rij. Er gaan geruchten dat Instagram een nieuwe functie test, Facebook vindt Apple helemáál niet aardig meer, je kunt nu producten taggen in Instagram Reels en meer!

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 8 januari 2021
    • Social media Innovatie Strategie
      • 10866
      • 0
  • Voorkom dat Elon Musk bepaalt wat je klanten kopen

    Voorkom dat Elon Musk bepaalt wat je klanten kopen

    Steeds meer bedrijven zijn afhankelijk van digitale platforms en marktplaatsen om toegang te krijgen tot klanten. Deze platforms zijn in voortdurende concurrentie om een leidende positie te verwerven in een van de ‘interfaces’ naar klanten toe. Hoe passen recente aankondigingen van Facebook, Apple en Elon Musk hierin? Welke mogelijkheden zijn er en hoe voorkom je dat je als bedrijf te afhankelijk wordt van één platform?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 1 oktober 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4730
      • 0
  • TikTok blijft maar doorgroeien in Nederland & Facebook is niet blij met Apple

    TikTok blijft maar doorgroeien in Nederland & Facebook is niet blij met Apple

    Daar is-ie weer! De maandelijkse social update door SDIM: de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van social media. Deze maand: Facebook zit bepaald niet stil, wil de privacykwestie met iOs 14 omzeilen, gaat het gevecht aan met TikTok en helpt ondertussen MKB'ers.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 10 september 2020
    • Advertising Social media
      • 11660
      • 1
  • Dít zou pas een goed verhaal van Amazon, Google, Facebook en Apple zijn

    Dít zou pas een goed verhaal van Amazon, Google, Facebook en Apple zijn

    Het kan natuurlijk niet uitblijven dat bedrijven zoals de vier techreuzen Amazon, Google, Facebook en Apple ter verantwoording worden geroepen over hun machtspositie en rol in de samenleving. Steeds duidelijker wordt ook dat bedrijven ook een maatschappelijke rol vervullen.

    Lees verder »
    • Bart Bruggenwirth (b-open)
    • 1 augustus 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5700
      • 2
  • Waarom het materialiseren van energie marketing is

    Waarom het materialiseren van energie marketing is

    De kern van een onderneming is niet meer dan een bundeling van energie. En die energie is niet meer dan een idee, het idee dat jij het anders gaat doen. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 25 februari 2020
    • Innovatie Strategie
      • 4786
      • 0
  • Viral Friday 26/2019: anti-McDonald’s, Apple’s Airpods en Stranger Things volgens Shutterstock

    Viral Friday 26/2019: anti-McDonald’s, Apple’s Airpods en Stranger Things volgens Shutterstock

    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video's van afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Squarespace, The Humane League, Shutterstock en Apple.

    Lees verder »
    • Luka van Rijn (Mindshare)
    • 28 juni 2019
    • Advertising
      • 5954
      • 0
  • Apple’s successen en mislukkingen in ‘De onsterfelijke onderneming’

    Apple’s successen en mislukkingen in ‘De onsterfelijke onderneming’

    Welke vakliteratuur is relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'De onsterfelijke onderneming' van Fons van Dyck.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 31 mei 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 6878
      • 0
  • Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen

    Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen

    Het is eindelijk zover: Apple Search Ads is ook in Nederland uitgerold. We konden hier al jaren adverteren in de Play Store van Google, maar vooralsnog bleef de App Store van Apple onbereikbaar voor Nederlandse adverteerders. Tot deze week dus. We gingen aan de slag en delen onze eerste bevindingen.

    Lees verder »
    • Eva Schouwenaar (BlooSEM)
    • 5 april 2019
    • Advertising Search
      • 10491
      • 0
  • Viral Friday 44/2018: Mac-fans, marathonlopers, agenten en drill-instructor Dolph Lundgren

    Viral Friday 44/2018: Mac-fans, marathonlopers, agenten en drill-instructor Dolph Lundgren

    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Volvo, Nike, Reeses, Apple en de politie van Nieuw-Zeeland.

    Lees verder »
    • Daphne Awad (Mindshare)
    • 2 november 2018
    • Advertising Media Contentmarketing
      • 8818
      • 0
  • ReclameReview: Samsung laat Appel-gemeenschap switchen

    ReclameReview: Samsung laat Appel-gemeenschap switchen

    Bij Nijkerk ligt het buurtschap Appel. Dat klinkt wel heel erg als die grote concurrent van Samsung. Dus ging het Samsung switch-team even langs met een bus vol nieuwe smartphones om uit te delen.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 3 oktober 2018
    • Advertising
      • 13034
      • 0
  • Waarom een why, purpose en love brand je merk geen groei opleveren

    Waarom een why, purpose en love brand je merk geen groei opleveren

    “People don’t buy what you do; people buy why you do it.” Klinkt bekend? Kan kloppen. Want dit citaat komt van dé managementgoeroe van de laatste tien jaar: Simon Sinek. Bekend geworden door zijn TEDx-presentatie uit 2009. Die was even spraakmakend als indrukwekkend. Op YouTube bijna negen miljoen keer bekeken. En ongetwijfeld nog veel vaker afgespeeld in directiekamers en in conferentiecentra over de hele wereld. Welke zichzelf respecterende organisatie kan sindsdien nog zonder ‘why’? En in het verlengde daarvan: zonder purpose? En zonder ‘love brand’? Nou… verreweg de meeste!

    Lees verder »
    • Frans van het Schip (ProPositions Brand Management)
    • 21 september 2018
    • Contentmarketing
      • 24604
      • 12
  • Waarom marketeers (ook) gespecialiseerde sites moeten inzetten

    Waarom marketeers (ook) gespecialiseerde sites moeten inzetten

    Apple stopt met het affiliate-programma voor de App Store, waardoor kleinere nieuwssites in de problemen kunnen komen. Gonny van der Zwaag, met iCulture zelf eigenaar van een website die door Apple's beslissing wordt getroffen, heeft een oplossing: een betere samenwerking tussen partijen binnen de lokale app-economie. Marketeers moeten nieuwsmedia niet louter zien als afzetkanalen voor free publicity, maar als partners. 

    Lees verder »
    • Gonny van der Zwaag (iCulture)
    • 9 augustus 2018
    • Advertising affiliate marketing
      • 10818
      • 0
  • Hoe Apple en Google je verslaafd houden aan de smartphone

    Hoe Apple en Google je verslaafd houden aan de smartphone

    Afgelopen week kondigde Apple een nieuwe versie aan van zijn besturingssysteem voor de iPhone (iOS12) met daarin extra mogelijkheden om het gebruik van internet en apps onder controle te houden, ‘Screen Time’ genaamd. Een maand geleden introduceerde Google iets vergelijkbaars aan onder de noemer ‘Digital Wellbeing’. Beide bedrijven komen daarmee tegemoet aan de grote bezorgdheid in de samenleving, bij aandeelhouders en oprichters, over de verslaving aan sociale media van met name jongeren. Toch is het de vraag of deze functies echt gaan helpen. 

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 11 juni 2018
    • Social media Mobile Innovatie
      • 23276
      • 1
  • Google, Amazon, Facebook en Apple: Spaanse veroveraars in een modern jasje

    Google, Amazon, Facebook en Apple: Spaanse veroveraars in een modern jasje

    Als je niet betaalt voor de dienst ben jij het product. Ik lees die kreet al sinds de opkomst van de grote platformen. Toch wist echt niemand wat het betekende om het product te zijn. Dat niet alleen: er was geen alternatief. Je kon niet betalen voor WhatApp, Facebook of Twitter. Je kan niet betalen voor Snapchat. Google of Bing biedt geen betaaloptie. De contouren van de betekenis dat jij het product bent, worden met de dag duidelijker.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 1 februari 2018
    • E-business Social media Innovatie
      • 12540
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you