-
Deze slimme app-marketing leidt tot meer verkoop
Wist je dat zo’n 80 procent van de consumenten hun smartphone gebruikt tijdens een aankoopproces? Door een app te ontwikkelen bied je (potentiële) klanten de mogelijkheid om snel, gemakkelijk en veilig iets te kopen bij je bedrijf. Een directere vorm van marketing bestaat niet, want de consument is tegenwoordig 'getrouwd' met zijn smartphone. Maak daar slim gebruik van, mét deze praktische tips hoe je jouw app aan de man/vrouw kunt brengen.
-
Optimalisatie voor de Google Play Store in 10 stappen
Als je een Android-app bouwt en daarbij niet denkt aan de vindbaarheid ervan binnen de Google Play Store, maak je weinig kans tussen het reusachtige aanbod. De Google Play Store is met 2,2 miljoen de grootste aanbieder van apps, op de voet gevolgd door Apples App Store, waar je de keuze hebt uit 2 miljoen apps. In mijn vorige artikel behandelde ik appstore-optimalisatie voor iOS, de tips voor de Google Play Store konden niet uitblijven en vind je hieronder.
-
Hoe consumenten kiezen in de app store
Veel merken gebruiken apps om hun doelgroep te bereiken. Maar veel apps bereiken hun doel niet omdat ze niet tot nauwelijks worden gedownload. Deze apps worden ook wel ‘zombie apps’ genoemd. Een eerste voorwaarde om van een merkgerelateerde app een succes te maken, is natuurlijk dat consumenten de app op hun smartphone of tablet downloaden. Maar hoe beslissen consumenten precies of ze een app willen downloaden?