Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

App Marketing

gerelateerde topics

  • gadgets
  • ebooks
  • sxsw
  • html5
  • apps

app marketing experts

  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 32
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 15
  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 11

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Welk type app is geschikt voor jouw merk?

    Welk type app is geschikt voor jouw merk?

    Bijna ieder merk biedt tegenwoordig wel een eigen mobiele applicatie (app). Maar wat kan een app betekenen voor je merk? Hoe ziet een succesvolle merk-app eruit? En welk type app zorgt voor de meest positieve merkresponsen?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 17 januari 2019
    • Mobile
      • 7052
      • 1
  • De effectiviteit van je appmarketing: attributietracking en het bepalen van de juiste kpi’s

    De effectiviteit van je appmarketing: attributietracking en het bepalen van de juiste kpi’s

    Juniper Research schat dat er in 2017 maar liefst 160 miljard apps worden gedownload. En de rek is er voorlopig nog niet uit. Ook het gebruik neemt toe: 90 procent van de smartphonetijd wordt in apps gespendeerd versus 10 procent op het mobiele web. Logisch dus dat er meer en meer apps worden ontwikkeld. En dat ook de marketingbudgetten voor ‘user acquisition’ (UA) navenant stijgen.

    Met deze budgetten is ook de markt voor mobiele attributie-analytics volwassen aan het worden. Als je serieus geld besteedt om je app te promoten, wil je ook inzicht in hoe dit het beste te besteden. Welke kanalen zorgen voor de beste gebruikers? Voor appmarketing is dit minder eenvoudig dan het lijkt. Aangezien downloads via de verschillende appstores gaan, kun je gebruikers na ‘de klik’ niet meer volgen. En zonder speciale tooling is het dus lastig om de resultaten van je marketinginspanningen te attribueren. In dit artikel meer achtergrondinfo over hoe dit wel kan en wat dan de belangrijkste kpi’s zijn. Hoe je deze kunt gebruiken voor de promotie van jouw app, welke tools er op de markt zijn en hoe je deze data kunt inzetten bij fraudebestrijding en app-optimalisatie.

    Lees verder »
    • Louise Verschuren (Wuzzon)
    • 31 mei 2017
    • Mobile Data analytics affiliate marketing
      • 29066
      • 3
  • Drie tips om app-downloads in de App Store te boosten

    Drie tips om app-downloads in de App Store te boosten

    Een app maken en lanceren is een heel project. Na een langdurig goedkeuringsproces staat je app eindelijk live, maar vervolgens wordt de app niet gedownload. Nu het in de App Store drukker wordt, is het voor apps lastiger om op te vallen en downloads te realiseren. De oorlog voor downloads wordt al gewonnen in de eerste slag, de bouwfase van je app. Betaalde advertenties kunnen ook helpen. Wat je naast betaalde ads kunt doen om downloads te realiseren voor jouw app, leg ik graag uit in dit artikel.

    Lees verder »
    • Samuel (Expand Online - Part of Dept)
    • 20 oktober 2016
    • Mobile
      • 16593
      • 1
  • Best practices voor AdWords app-installcampagnes

    Best practices voor AdWords app-installcampagnes

    Dacht je dat mensen vooral onderweg hun smartphone raadplegen? Volgens Google gebruiken wij onze smartphones vooral ’s middags en ’s avonds. Lekker op de bank, dus lang niet altijd on-the-go. Interessant feit daarbij is dat we maar 10 procent van de tijd mobiele websites bezoeken. De resterende tijd gaat naar het gebruiken van apps op de telefoon. Dat is echter niet waar de conversie plaatsvindt; tijd gespendeerd in apps is vooral gereserveerd voor chat, social en games. De conversie zit dus toch grotendeels in die 10 procent mobiel websitebezoek. 

    Wanneer is een app dan wel relevant en rendabel voor je business als er weinig tot geen conversie plaatsvindt? Een app is vooral interessant als je app je core business is óf als je veel trouwe klanten hebt. In beide gevallen kun je campagnes voeren. Aan de hand van twee voorbeelden geef ik tips en bevindingen over hoe je hiermee aan de slag kunt.

    Lees verder »
    • Eva Schouwenaar (BlooSEM)
    • 16 juni 2016
    • Advertising Mobile
      • 12483
      • 2
  • Bierapps: goudmijnen voor bierliefhebbers én -makers

    Bierapps: goudmijnen voor bierliefhebbers én -makers

    Voor de microbrouwer, brew pub of speciaalbiercafé is de interesse in craft bier- bier afkomstig van kleine, lokale brouwerijen - natuurlijk een welkome trend. Craft bier is populair en gewild, maar écht niet alleen voor hipsters. Een goed biertje drinken is een trend geworden, ook voor de dames. Veel foto’s op Facebook en Twitter van bier zijn dan ook een gevolg. De appmarkt biedt diverse mooie platformen om je drankje te delen. Hoe kun je daar als biermaker, caféhouder of winkeleigenaar gebruik van maken? 

    Lees verder »
    • Guido Segers (Edutel)
    • 8 juli 2015
    • Mobile
      • 18082
      • 2
  • De Apenheul biedt bezoekers dit seizoen meer beleving dan ooit

    De Apenheul biedt bezoekers dit seizoen meer beleving dan ooit

    De lente nadert met rasse schreden en amusementsparken maken zich weer op voor een nieuwe editie. Net als in het afgelopen seizoen wordt het publiek ook dit jaar weer een groot aantal nieuwe attracties en applicaties, zoals de Apenheul Tricktrack App, voorgeschoteld.

    Lees verder »
    • John Goedegebuure
    • 19 maart 2015
    • Brand design
      • 16245
      • 1
  • Appstores: platformen toe aan vernieuwing

    Appstores: platformen toe aan vernieuwing

    De appstores waren ooit vernieuwend en een toonbeeld van innovatie. Nu de markt voor mobiele toepassingen verzadigt en de innovatie stokt, is het tijd voor een volgende stap in de evolutie van deze platformen.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 30 oktober 2014
    • Mobile Contentmarketing Brand design
      • 14544
      • 5
  • Verslag Online Tuesday #46.2: hoe online de tv-ervaring kan versterken

    Verslag Online Tuesday #46.2: hoe online de tv-ervaring kan versterken

    De eerste editie van het nieuwe seizoen van Online Tuesday stond in het teken van hoe online, social en mobile de tv-ervaring kunnen verrijken en verlengen. Met de nieuwe mogelijkheden kunnen kijkers meedoen en meebepalen wat er op tv gebeurt. Wat zijn de mogelijkheden? En 'what's in' voor de zenders en adverteerders? 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 18 september 2014
    • Mobile Media
      • 17796
      • 0
  • Mobile marketing 2007-2014: apps worden volwassen en evolueren verder

    Mobile marketing 2007-2014: apps worden volwassen en evolueren verder

    Sinds 1998 voeg ik nieuwe technologieën toe aan bestaande producten of diensten en bedenk ik nieuwe producten en diensten met behulp van nieuwe technologieën. Eerst lag mijn zwaartepunt op het internet via de desktop, maar de laatste jaren is dat verschoven naar de smartphone, die ongekende nieuwe mogelijkheden biedt voor nieuwe vormen van klantcontact. Een korte tour d'horizon van de lessen die ik daarbij geleerd heb.

    Lees verder »
    • Mark de Bruin (ANWB)
    • 15 juli 2014
    • Mobile
      • 14994
      • 0
  • Step Inside Adwords - de nieuwste productaankondigingen van Google

    Step Inside Adwords - de nieuwste productaankondigingen van Google

    Op het officiële blog van Google AdWords werd de livestream van 22 april al enige tijd aangekondigd. Maar liefst 10 nieuwe onderzoeken, features en producten zouden aangekondigd worden. Een grootse aankondiging, die leidde tot meer dan 20.000 kijkers. Na afloop van de sessie kan echter worden opgemaakt dat slechts een paar van deze ontwikkelingen impact gaan hebben op de huidige inrichting van Google Adwords en hoe gebruikers dit nu gebruiken. 

    Lees verder »
    • Jorn Vriend (Telfort mobiel)
    • 23 april 2014
    • Advertising Search
      • 15588
      • 1
  • Hoe zet je je app in de markt? #appril2014

    Hoe zet je je app in de markt? #appril2014

    Op donderdag 10 april was ik aanwezig op het event ‘Geld verdienen met je app’. Tijdens dit Appril-event op de ECE Startup Campus leerden de deelnemers hoe je jouw app gedownload krijgt en werden ze geïnspireerd door het internationale succesverhaal van Uber en de doorontwikkeling van de Nederlandse Scoupy. In deze blogpost ga ik dieper in op de learnings van Androidworld: Sander Tuit betreffende het uploaden van de app in de Google Play Store en Dimitry "DIM" Vleugel over het promoten van je app.

    Lees verder »
    • Johan Ong (Erasmus University Rotterdam)
    • 18 april 2014
    • Mobile
      • 23208
      • 0
  • Phuong Do (LayerGloss): “Wij zijn het WordPress voor apps, met grote creatieve vrijheid”

    Phuong Do (LayerGloss): “Wij zijn het WordPress voor apps, met grote creatieve vrijheid”

    In een jaar tijd groeide LayerGloss van 2,5 werknemers naar circa 14 mensen. Gesteund door investeringsgeld is het bedrijf, dat het voor mensen zonder technische achtergrond mogelijk maakt een app te bouwen, niet van plan het daarbij te laten. Onlangs werd een Spaanstalige Facebook- en Twitterpagina gelanceerd. En oprichtster Phuong Do droomt ervan dat het aantal gebruikers van circa 900 nu, naar 500.000 volgend jaar zal doorgroeien. Maar dat zal niet vanzelf gaan. “We zijn zo druk bezig met het product zo goed mogelijk maken, dat we onvoldoende tijd hebben genomen om uit te leggen hoe goed het eigenlijk is. We beseffen ons dat dat wel moet."

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 25 november 2013
    • Mobile
      • 12701
      • 0
  • Apps: ‘marketing candy’ of onmisbaar instrument? (infographic)

    Apps: ‘marketing candy’ of onmisbaar instrument? (infographic)

    Apps zijn enorm populair, maar wat hebben we er eigenlijk aan als marketeers. Zijn apps slechts marketingspeelgoed of spelen ze een onmisbare rol in de marketingmix? Om daar achter te komen heeft de Universiteit van Utrecht in opdracht van GX Software onderzoek gedaan naar de rol die apps spelen in de customer journey. 95 procent van consumenten gebruiken apps bij of na een aankoop. Interessanter nog, consumenten stellen per fase van hun klantreis hele andere eisen aan apps. Welke? Bekijk de infographic hieronder.
     

    Lees verder »
    • Ruud Verstraeten (GX Software)
    • 14 november 2013
    • Mobile
      • 19741
      • 2
  • Je mobiele app verbeteren? Organiseer een hackathon

    Je mobiele app verbeteren? Organiseer een hackathon

    80 developers, een berg aan iMac's, laptops, tablets en smartphones en ladingen developer-voer. Dat waren de ingrediënten voor de 24-uur-durende Vueling Hackathon die vrijdagavond van start ging in Barcelona. Twintig teams die 24 uur doorhalen om een concept voor een mobiele app voor Vueling te ontwikkelen. Om te zien hoe dat er aan toe ging, was ik van de partij. 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 10 november 2013
    • Mobile
      • 11789
      • 0
  • Marketeers zijn (te vaak) Apple-fanboys

    Marketeers zijn (te vaak) Apple-fanboys

    De consument is massaal aan de smartphone: inmiddels is bijna driekwart van de Nederlanders in het bezit van zo’n slimme telefoon. Steeds meer bedrijven zien in dat ze dit niet langer kunnen negeren en dus is de markt druk allerlei reponsive websites en apps aan het ontwikkelen. Daarbij is het common practice om eerst een iPhone-app te ontwikkelen en pas een half jaar of jaar later een vertaling van die app voor toestellen die draaien op Android. De afgelopen jaren was dat de logische volgorde, maar de cijfers laten zien dat dat inmiddels niet meer zo is. Android is in Nederland 3 keer zo groot en het gat groeit verder door. Toch is het iPhone-first-denken diepgeworteld bij veel marketeers. Hoe kan dat? En wat zijn de logische keuzes als je vandaag start met ‘mobiel’?

    Lees verder »
    • Remi van Beekum (Kiemfabriek)
    • 7 november 2013
    • Mobile
      • 21208
      • 18
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you