Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Analyse

gerelateerde topics

  • onderscheiden
  • concurrentie
  • marketing
  • porter
  • klant

analyse experts

  • Babs Muljadi
    Aantal blogs: 2
  • Stefan Picavet
    Aantal blogs: 1
  • Dianne Joosten
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Klaar voor dé marketingactie die jouw doelgroep bereikt, raakt en beweegt?

    Klaar voor dé marketingactie die jouw doelgroep bereikt, raakt en beweegt?

    “Een marketingplan. Goed verhaal. Maar kunnen we nu eerst over tot actie?” Het zal je verbazen hoe vaak ik deze vraag krijg. Als we het hebben over hoe je marketing moet inzetten om de juiste klanten aan te trekken en meer te verkopen, dan willen veel ondernemers metéén actie. I get it, ze willen resultaat. Maar als je er over nadenkt is het niet logisch.

    Lees verder »
    • Babs Muljadi (De Marketing Ninja)
    • 13 juli 2020
    • Customer experience Strategie
      • 5474
      • 0
  • Who the f**k is mijn klant?

    Who the f**k is mijn klant?

    Wie is jouw klant? Weet je dat eigenlijk wel? En de klanten die je hebt, zijn dat ook degenen die je wilt? Om dat helder in kaart brengen, kunnen ‘buyer persona's’, concrete fictieve profielen van jouw klanten, je helpen bij het maken van keuzes in productontwikkeling en marketing. Hoe je dat doet, lees je hier.

    Lees verder »
    • Stefan Picavet (Marketing Madheads)
    • 2 april 2020
    • Data analytics Strategie
      • 116666
      • 0
  • Elke marketing-uiting effectiever, dankzij deze vier vragen

    Elke marketing-uiting effectiever, dankzij deze vier vragen

    Vandaag nog die nieuwe advertentie live, of eerst aan de slag met je marketingstrategie zodat die advertentie dadelijk effectiever is... Wat doe jij? Een dilemma waar veel ondernemers en marketeers mee worstelen. In andere vakgebieden weten we dit blind in een logische volgorde te plaatsen. Je begint niet aan een project zonder een projectplanning. En je begint niet aan de verkoop van een product zonder helder te hebben wat het je klant oplevert. Op marketinggebied ligt dit anders. Vaak zetten ondernemers en marketeers uitingen live, voordat ze hebben nagedacht over positionering en onderscheidend vermogen. Het lijkt misschien ingewikkeld of overbodig, maar door een paar vragen voor jezelf te beantwoorden voordat je start, zul je die marketing-euro’s effectiever en efficiënter investeren.

    Lees verder »
    • Babs Muljadi (De Marketing Ninja)
    • 19 juni 2019
    • E-business Contentmarketing Marketingfacts E-commerce
      • 15962
      • 0
  • Waarom concurrentie-analyse geen vies woord is

    Waarom concurrentie-analyse geen vies woord is

    Bij marketing kijk je naar je eigen kwaliteiten en naar wat je klanten willen, maar het is ook belangrijk om te weten wat je concurrenten doen. Ik merk de laatste maanden dat sommige bedrijven het "niet relevant vinden" wat de concurrent doet. Of dat ze geen concurrentie-analyse willen maken, want ze willen de concurrent niet nadoen. Maar is dat terecht? Is het echt niet relevant wat jij van de concurrent vindt? Of wat de klant van jouw concurrent vindt?

    Lees verder »
    • Dianne Joosten (Moonen Packaging)
    • 31 december 2018
    • Data analytics
      • 11654
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you