-
Is de jaarinkoop voor spotzendtijd verleden tijd?
Revolutie in de aankoop van spotzendtijd? De levenscyclus van een bedrijf als een lopende klok, een in-huis beveiligingsdrone, contentproductie, bedrijven als een force for good én David Attenborough. Dit en nog veel meer in de nieuwsupdate.
-
De onzin van voorspellingen over 2019
Zo aan het begin van het jaar worden we weer overladen met voorspellingen van wat we het komende jaar mogen verwachten. Zelfs Robbert Dijkgraaf waagt zich voor DWDD aan de toekomst. Welke nieuwe trend of technologie gaat dit jaar eindelijk doorbreken? Deze vraag krijg ik als futuroloog regelmatig. Het suggereert dat het mogelijk is om de toekomst te voorspellen of precies vast te stellen wanneer iets doorbreekt. Dat blijft ondanks alle mooie beloftes onmogelijk, hoe verleidelijk het voorspellen ook is.
-
De urgentie van voice
Voice, dat nieuwe kanaal, maakt reuzenstappen dankzij Amazon’s Alexa en Google’s Assistant. Diensten zoals Siri, maar dan veel beter. Stuur je apparaten aan door te praten, krijg service en informatie door middel van conversaties. In de eerste drie jaar zijn er 50 miljoen slimme speakers verkocht. Google is als eerste klaar en nu beschikbaar in het Nederlands. Voice is urgent. Drie redenen waarom nu te beginnen met voice.