-
Waarom bol.com beter een Albert Heijn kan worden dan een Alibaba
Platformen zijn de toekomst van de retail, daar zijn steeds meer retailers en goeroe’s van overtuigd. Bol.com is zo’n bedrijf dat wil uitgroeien tot een handelsplatform. Drie vragen of dat wel een verstandige strategie is.
-
Het online retailavontuur van bol.com lijkt definitief mislukt
Enige tijd geleden schreef ik een artikel waarin ik mij afvroeg of internetretailer bol.com eigenlijk wel een verdienmodel had. Ik vroeg mij af welke kant de, inmiddels zeventien jaar oude, lievelingsstartup van online retailend Nederland uitging om nu eindelijk eens wat geld te verdienen. In het Financieele Dagblad licht eindbaas Ropers een tipje van de sluier op. Bol.com moet in de toekomst het handelsplatform worden van online Nederland. Niet alleen het handelsplatform voor klanten van bol.com, maar als voorbeeld noemt Ropers ook Blokker en Intersport, die de kassa van bol.com zouden moeten gaan spekken.