Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Affiliate Marketing

gerelateerde topics

  • kortingscodes
  • groupon
  • conversie attributie
  • e-commerce
  • lead generation

affiliate marketing experts

  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 42
  • Matthijs van den Broek
    Aantal blogs: 28
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 21

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Starten met affiliate marketing? Dit is waar je op moet letten

    Starten met affiliate marketing? Dit is waar je op moet letten

    Jij bent overtuigd: je wilt aan de slag met affliate marketing voor jouw website en kan niet wachten om de eerste sales terug te gaan zien. Er is al genoeg content te vinden over het vergroten van succes met affiliate marketing, maar waar moet je eigenlijk op letten als je wilt starten met affiliate marketing? Met behulp van dit blog ben je goed voorbereid op het starten van een affiliate campagne.

    Lees verder »
    • Lydia Groeneveld (Pure Internet Marketing)
    • 3 juni 2021
    • Advertising Search
      • 8220
      • 0
  • Met deze 10 tips maak jij het verschil als adverteerder in affiliate marketing

    Met deze 10 tips maak jij het verschil als adverteerder in affiliate marketing

    Een affiliate campagne kan een enorme bijdrage leveren aan je commerciële doelstellingen. Maar hoe val je op tussen alle andere adverteerders? Werken incentives goed of zijn er andere manieren om meer rendement te halen uit het affiliate kanaal? In dit blogartikel leggen we aan de hand van tien tips uit hoe je als adverteerder of publisher manager het maximale uit het affiliate kanaal haalt. 

    Lees verder »
    • Sander Vessies (Giftomatic)
    • 27 mei 2021
    • Advertising
      • 6074
      • 0
  • Video: Hoe ben je optimaal voorbereid op de komst van Amazon?

    Video: Hoe ben je optimaal voorbereid op de komst van Amazon?

    Als Amazon eindelijk naar Nederland komt, moet je daar als bedrijf wel klaar voor zijn. Hoe kun je jezelf daar nu al optimaal op voorbereiden? SDIM behandelt deze vraag in de nieuwe video-rubriek op Marketingfacts over de laatste ontwikkelingen in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.

    Lees verder »
    • Menno Goossens (SDIM)
    • 3 oktober 2019
    • Advertising E-commerce affiliate marketing
      • 11560
      • 0
  • Concurreer jij niet per ongeluk met jezelf in Google Shopping?

    Concurreer jij niet per ongeluk met jezelf in Google Shopping?

    In 2018 introduceerde Google het nieuwe CSS Partner-programma dat sinds livegang veel stof heeft doen opwaaien in online reclameland. In dit artikel leg ik uit hoe affiliates CSS gebruiken en waarom het voor een adverteerder nadelig kan zijn om ook via affiliates te adverteren binnen het Shopping-platform van Google.

    Lees verder »
    • Arjen van den Berge (SDIM)
    • 4 februari 2019
    • Advertising Search affiliate marketing
      • 13514
      • 2
  • Jennifer Kok (Affiliateblogger): “Affiliate marketing wordt partnershipmarketing in 2019”

    Jennifer Kok (Affiliateblogger): “Affiliate marketing wordt partnershipmarketing in 2019”

    Jennifer Kok is in Nederland dé expert op het gebied van affiliate marketing. Ze is onder meer blogger en eigenaar van Affiliateblogger.nl, spreker, adviseur, auteur van 'Meer klanten met affiliate marketing' en organisator van het druk bezochte event Affiliateblogger Sessions. Een interview met Jennifer Kok over wat we rond affiliate marketing kunnen verwachten in 2019.

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Black Friday Dealz)
    • 2 januari 2019
    • Contentmarketing Innovatie affiliate marketing
      • 19414
      • 3
  • Affiliate cookies en toestemming: dit zijn de regels

    Affiliate cookies en toestemming: dit zijn de regels

    Met een affiliate cookie is te zien via welke advertentie een (potentiële) klant op de website terecht is gekomen, en welke affiliate dus moet worden betaald voor deze succesvolle link. Mogen affiliate cookies in alle situaties gewoon worden gebruikt of moet je daarvoor toestemming vragen? En wordt dat anders onder de nieuwe cookieregels? 

    Lees verder »
    • Michelle Wijnant (Adviesbureau ICTRecht)
    • 27 november 2018
    • Data analytics
      • 15826
      • 1
  • Vijf tips voor meer bereik en sales met affiliate marketing

    Vijf tips voor meer bereik en sales met affiliate marketing

    Door middel van een affiliate-programma kan een webshop via online partners zijn sales laten groeien. Maar hoe pak je dit zo effectief mogelijk aan? Vijf tips voor een optimale samenwerking met een affiliate: persoonlijk contact, transparantie, conversie, commissie en techniek.

    Lees verder »
    • Thijs Wolters (Affiliate Academy)
    • 9 november 2018
    • Advertising E-commerce
      • 13980
      • 0
  • Affiliate marketing: acht tips voor een vliegende start

    Affiliate marketing: acht tips voor een vliegende start

    Voor wie nog flinke stappen (en meer omzet) wil maken met een blog, website of mailinglist, is affiliate marketing een interessante optie. Voor ervaren online marketeers en webwinkeliers is dit natuurlijk gesneden koek, maar hoe maak je hier een goede start mee? Acht uitgebreide tips om een goede start te maken met affiliate marketing.

    Lees verder »
    • Jeroen Wijnja (Dik.nl)
    • 13 augustus 2018
    • Advertising affiliate marketing
      • 151038
      • 12
  • Waarom marketeers (ook) gespecialiseerde sites moeten inzetten

    Waarom marketeers (ook) gespecialiseerde sites moeten inzetten

    Apple stopt met het affiliate-programma voor de App Store, waardoor kleinere nieuwssites in de problemen kunnen komen. Gonny van der Zwaag, met iCulture zelf eigenaar van een website die door Apple's beslissing wordt getroffen, heeft een oplossing: een betere samenwerking tussen partijen binnen de lokale app-economie. Marketeers moeten nieuwsmedia niet louter zien als afzetkanalen voor free publicity, maar als partners. 

    Lees verder »
    • Gonny van der Zwaag (iCulture)
    • 9 augustus 2018
    • Advertising affiliate marketing
      • 11858
      • 0
  • Waarom stopt Zalando met affiliate marketing?

    Waarom stopt Zalando met affiliate marketing?

    Zalando is vanaf vandaag gestopt met zijn wereldwijde affiliate marketing-activiteiten. Dit grote nieuws is gisterenavond gedeeld met de publishers van de webshop, aangesloten via affiliate-netwerk Awin, en kwam hard binnen. Waarom zou een grote partij als Zalando stoppen met affiliate marketing? En wat betekent dit voor de markt?

    Lees verder »
    • Jennifer Kok (Affiliateblogger.nl)
    • 13 maart 2018
    • E-commerce affiliate marketing
      • 71857
      • 8
  • Laurens Taekema (Parkvakanties): “Conversie-attributie is hot, maar nog lang niet de norm”

    Laurens Taekema (Parkvakanties): “Conversie-attributie is hot, maar nog lang niet de norm”

    Online travel publishers die al ruim tien jaar solide draaien zijn schaars. Er is de afgelopen jaren immers nogal wat veranderd in marketingland en er staan nog grote veranderingen op stapel op het gebied van bijvoorbeeld conversie-attributie. Een interview met vrijgevochten online reisondernemer Laurens Taekema over focus, kwaliteit en de noodzaak voor voortdurende innovatie.

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Black Friday Dealz)
    • 26 juli 2017
    • E-commerce affiliate marketing
      • 20130
      • 0
  • Google Shopping voor affiliates: power to the publisher?

    Google Shopping voor affiliates: power to the publisher?

    In 2012 is Google Shopping in haar huidige vorm geïntroduceerd. Het platform blijft groeien en is voor online marketeers soms een zegen, maar soms ook een vloek. Het platform heeft altijd bewezen goed te kunnen converteren, hoewel het kan schommelen in de resultaten en het ene account beter geschikt is dan het andere. Uiteraard is er altijd concurrentie, maar met de juiste optimalisatie is het ook voor de kleinere adverteerder mogelijk goede resultaten te behalen. Maar er gaat wat veranderen.

    Lees verder »
    • Martijn Nagelhout (Oogst)
    • 23 november 2016
    • Search E-commerce affiliate marketing
      • 27382
      • 0
  • Dit is het geheim van succesvolle affiliate marketing

    Dit is het geheim van succesvolle affiliate marketing

    Affiliate marketing kan een waardevol kanaal zijn voor je e-commercesite. Via affiliates creëer je additioneel bereik en haal je extra orders binnen. Het mooiste van alles is dat je alleen betaalt voor resultaat. Geen verkopen of leads? Dan geen betaling. Performance-basedmarketing puur sang dus. Maar hoe ga je goed van start? Wat komt er kijken bij het opzetten van een affiliatecampagne? In dit artikel tien tips waarmee jij een vliegende start maakt.

    Lees verder »
    • Marco Dekkers (Qurrent)
    • 14 juli 2016
    • Advertising
      • 42795
      • 12
  • Jeroen Maaijen (TUI): “Toegevoegde waarde affiliates en content kwaliteit worden nog belangrijker”

    Jeroen Maaijen (TUI): “Toegevoegde waarde affiliates en content kwaliteit worden nog belangrijker”

    Jeroen Maaijen werkt al meer dan tien jaar in online marketing en zijn specialisme ligt op het vlak van SEA en Affiliate Marketing. Naast TUI (inmiddels zo’n 5 jaar) heeft hij in soortgelijke rollen gewerkt bij HotelSpecials en Landal GreenParks. Maaijen geeft binnenkort voor affiliate marketing het stokje over, omdat hij zich volledig gaat richten op zijn rol als teamleider van het SEA-team voor TUI Benelux. Daarom is dit een mooi moment om de balans op te maken over affiliate marketing in de afgelopen jaren en om vooruit te blikken op de toekomst.

    Lees verder »
    • Joost van Vught (Black Friday Dealz)
    • 3 mei 2016
    • Advertising
      • 20831
      • 2
  • Case: kleine teams goud waard voor marketing klantenservice

    Case: kleine teams goud waard voor marketing klantenservice

    Organisaties die customer services niet zien als kostenpost, maar als marketinginstrument kunnen daar mooie resultaten mee behalen. Een vast contactpersoon voor klanten is daarbij geen must en praktisch vaak lastig uitvoerbaar. Vaste ‘cirkels’, kleine multifunctionele teams, per klantengroep doen wonderen: voor klanten, eigen medewerkers en hun prestaties.

     

    Lees verder »
    • Sylvia Vroklage (midocean )
    • 7 december 2015
    • Advertising Customer experience E-commerce
      • 21598
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you