-
Online fashion en de invloed van affiliate marketing: het ideale klantproces
Klantbeleving en het proces zijn binnen online fashion de belangrijkste pijlers waar adverteerders goed mee om moeten gaan. Met affiliate marketing kan hier goed op worden ingehaakt om bijvoorbeeld te ondersteunen bij de merkbeleving maar ook om extra (potentiële) klanten te bereiken.
-
ACM deelt megaboete voor lead generation uit - en nu?
Telecomtoezichthouder ACM heeft een boete van 810.000 euro opgelegd aan Daisycon voor het overtreden van de e-mailwetgeving. De bestuurders van Daisycon zijn ook privé aansprakelijk gesteld. Daisycon is beboet voor haar leadgeneration-concepten. Het besluit bevat in wezen drie boetes voor het versturen van verschillende e-mails in drie verschillende rollen. Daisycon is beboet a) als adverteerder in de e-mail van derden, b) als verzender van e-mail met daarin advertenties van derden en c) als affiliate netwerk, waarbij Daisycon makelaar is tussen adverteerder en publisher. Dat ACM Daisycon ook aanspreekt in haar rol als affiliate, is opmerkelijk.
-
Nieuw! Minder zoeken naar kortingscodes met Bespaardeals
Mensen worden blij van korting. Maar waar mensen niet gelukkig van worden, is zoeken naar korting. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat je veel sneller de beste korting vindt? Simpel: door het aanbod van meerdere kortingssites te combineren. Waar e-commerce-reuzen als bol.com en Zalando hun platform eerder al openstelden voor concurrenten, is nu ook de markt voor kortingscodes aan de beurt. Consumenten kunnen sinds kort op bespaardeals coupons vinden van meerdere kortingssites.
-
Waarom affiliate marketing gewoon affiliate marketing moet heten
Gebeurt er eigenlijk nog wel iets in affiliateland? Grote partijen zoals Wehkamp en KLM startten een eigen netwerk en uit de Yonego affiliate-enquête bleek dat de top-3 affiliate netwerken ongewijzigd is. Er gebeurt dus vrij weinig, of toch niet? Op TheNextWeb verscheen een artikel met de titel 'Why we should ditch the ‘affiliate’ in affiliate marketing'. In het artikel wordt met name gestuurd op een naamswijziging van affiliate marketing naar 'performance (based) marketing' en om dit wat meer power te geven, is www.affiliateblog.nl inmiddels geredirect naar www.performance.nl.
-
De keerzijde van affiliate marketing
Affiliate marketing kan een belangrijke bijdrage leveren aan het genereren van traffic en creëren van omzet. Maar wat als affiliates het niet zo goed met uw bedrijf voor hebben en de opgebouwde merknaam op slimme wijze willen misbruiken voor hun eigen gewin?
-
Mobiele affiliate marketing: nog te weinig toegepast in Nederland
De sterke groei van mobiel en de steeds belangrijkere rol ervan in het aankoopproces werd tijdens de affiliatedag breed uitgemeten. Toch wordt het mobiele kanaal nog niet uitgebreid opgepakt door de Nederlandse affiliate markt ondanks de mogelijkheden die er zijn. Aan het einde van de affiliatedag kon worden geconcludeerd dat dit lijkt te komen doordat er nog geen optimaal beloningsstelsel en trackingsmethode aanwezig zijn om dit voor zowel publishers als adverteerders interessant te maken, en ondersteuning voor mobiele apparaten nog te vaak ontbreekt.
-
Affiliatedag 2014: mobile first en sexy affiliate-tips
Vorige week donderdag vond in DeFabrique de zevende AFD Performance Based Marketing (in de volksmond ook wel gewoon ‘de Affiliatedag’ genoemd) plaats. De dag had het thema ‘Mobile First. Maak het verschil op mobiel’. Ik was er bij en bezocht verschillende sessies.
-
Affiliate Enquête 2013: Tradetracker zorgt voor meeste omzet
De affiliates van Tradetracker halen de meeste omzet. Dat blijkt uit de jaarlijkse Affiliate Enquête van Yonego. De top 3 wordt compleet gemaakt door Daisycon / Paxz en Zanox / M4N. Daisycon / Paxz is het meest geliefde affiliatenetwerk. Affiliates hebben een goed jaar achter de rug, 85,1 procent zag de omzet stijgen.
-
It’s all about the tablet
In het online landschap is de eindejaarsrally ingezet door zowel publishers als adverteerders en bereiken de omzetten hoge pieken voor de feestdagen. Terugkerend hot item in deze periode is de tablet, die bezig is met een indrukwekkende opmars qua aandeel in traffic en kliks. In dit artikel bekijken we het tabletverkeer in Nederland en nemen ter vergelijking ook het verkeer vanaf smartphones mee.
-
Mijn top-10 performance marketing take-aways
Vorige week donderdag verzamelden 260 mensen zich in Pakhuis de Zwijger voor een nieuwe editie van Emerce Performance. In deze mijn top-10 take-aways van de dag. Een verslag van de keynote - algorithms taking over - door Christopher Steiner en de beste tips voor tools, conversies-optimalisatie en technologie.
-
Effectief affiliatemanagement
Tijd voor veel adverteerders om weer eens goed in het affiliateprogramma te duiken en te kijken naar de mogelijkheden die affiliatemarketing kan bieden. Hierbij 10 concrete en actuele tips die jou programma's verder kunnen helpen in 2014 (of misschien gewoon nog dit jaar...).
-
Hoe vermarkt je je online kennis internationaal? Tips en learnings
Wij benoemden al eerder het grote belang van de 'P' van plaats: ‘online’ versterkt, verandert en speelt met deze kracht. Wij kijken in deze blog naar de impact van online, en, naar hoe jij hier gebruik van kunt maken. Bill Gates bijvoorbeeld zei: “The Internet is becoming the town square for the global village of tomorrow.” Stel, je kunt iets met online, en je bent succesvol in bijvoorbeeld SEM of affiliate marketing. Je wilt internationaliseren, maar je weet niet hoe? Is alleen een site vertalen voldoende, of moet je je zelfs (offline) vestigen in het te veroveren land? Wij delen hier de learnings van 4 succesvolle internationale affiliates die de stap al eerder zetten en geven daarna tips & learnings weer.
-
Mobile advertising: waarom behandelen we tablets en smartphones als eenheidsworst?
Mobiele devices zijn de ‘marketing darlings’ binnen online advertising. Maar waarom behandelen we smartphones en tablets zo vaak als één categorie? Alles wijst er op dat consumenten de devices op verschillende manieren gebruiken – en dat we ze dus niet langer over één kam kunnen scheren. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop we de verschillende mobiele devices waarderen.
-
To kortingscode, or not to kortingscode, that is the question!
De afgelopen periode zijn kortingscode-publishers veelvuldig aan bod gekomen. Zowel nationaal als internationaal wordt de toegevoegde waarde van dit type affiliates in twijfel getrokken. Dat de discussie gevoerd wordt, is logisch, maar helaas ontbreekt het vaak aan de benodigde onderbouwing en nuance. Nog te vaak wordt deze groep affiliates over één kam geschoren en missen goede analyses en bijbehorend campagnemanagement. In dit artikel belicht ik een aantal relevante aandachtspunten voor het op waarde schatten van kortingscode-affiliates.
-
Wehkamp en Zalando goed voor 80-85% van de online-fashionmarkt
Begin deze maand vond de a4uexpo plaats in Hotel Okura Amsterdam. Een tweedaags event over perfomance marketing, vol kennissessies en netwerkmogelijkheden. Onderstaande is een verslag van de keynote over de toenemende mate van (online) videoconsumptie en de kansen voor adverteerders op second screens. Daarnaast de belangrijkste resultaten uit Tradedoublers research ´From first impression to last click` en een samenvatting van de paneldiscussie over de stand van performance marketing in Nederland. In dit paneldebat schat Lennart Ruigrok van Vesper Retail dat Wehkamp en Zalando samen ca. 80 à 85% van de online-fashionmarkt in handen hebben.