Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

AdWords

gerelateerde topics

  • google
  • sea
  • seo
  • search advertising
  • google adwords

adwords experts

  • Bart Hoogland
    Aantal blogs: 4
  • Jaap Jacobs
    Aantal blogs: 2
  • Jasper Knuvers
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp. 

  • Nieuw in Google Ads: extensie met leadformulier

    Nieuw in Google Ads: extensie met leadformulier

    Belangrijk nieuws voor bedrijven die zich richten op leadgeneratie: Google is momenteel een nieuwe advertentie-extensie aan het testen waarbij een leadformulier direct in de tekstadvertenties kan worden getoond. Zo kunnen gebruikers converteren zonder ooit op de website te zijn geweest. Handig voor B2B-marketeers!

    Lees verder »
    • Bart Kruizenga (Conversies.nl)
    • 23 oktober 2019
    • Advertising Search
      • 19816
      • 6
  • Wees voorbereid op de komst van Apple Search Ads

    Wees voorbereid op de komst van Apple Search Ads

    Hoe zorg je dat jouw iOS-app op één staat als hij wordt gezocht? Dit kan binnenkort eenvoudig met Apple Search Ads. Twee derde van de downloads van mobiele apps is volgens Apple direct te herleiden naar een zoekopdracht in de stores. Adverteren met Apple Search Ads zorgt ervoor dat de bovenste positie in de zoekresultaten van de App Store van jou is. De verwachting is dat deze reclamedienst ook snel op de Nederlandse markt komt. Hier een overzicht van de mogelijkheden, zodat je vanaf het begin jouw app beter kunt presenteren, maar ook beschermen tegen concurrentie die op jouw keywords biedt.

    Lees verder »
    • Anastazia Mrozek (Wuzzon)
    • 29 oktober 2018
    • Advertising Mobile Search
      • 8848
      • 5
  • AdWords-scripts: haal meer uit je zoekwoorden en advertenties

    AdWords-scripts: haal meer uit je zoekwoorden en advertenties

    De saga van AdWords-scripts gaat verder, met een aantal manieren om meer uit je zoekwoorden en advertenties te halen. We zetten vijf nuttige scripts op een rij, waarmee je een mooie optimalisatieslag kunt maken in je accounts. Met deze scripts bespaar je jezelf een hoop handmatig werk én enorm veel tijd.

    Lees verder »
    • Bart Hoogland (BlooSEM)
    • 23 juli 2018
    • Advertising Data analytics
      • 18302
      • 0
  • Laag zoekvolume? Haal meer uit je AdWords-campagnes

    Laag zoekvolume? Haal meer uit je AdWords-campagnes

    Voldoende zoekvolume is het uitgangspunt van succesvolle AdWords-campagnes. Dit geldt vooral voor nieuwe bedrijven met innovatieve producten of ondernemingen die adverteren in een niche met kleine potentiële doelgroepen: het is immers makkelijker om een campagne bij te sturen die per maand 25.000 vertoningen binnenhaalt met een CTR van 20 procent en een conversieratio van 5 procent. Maar wat als je campagne 'slechts' tweehonderd vertoningen per maand binnenhaalt? Vijf tips om je zoekvolume op te schroeven.

    Lees verder »
    • Tiffany Welsh (Traffic Builders)
    • 2 juli 2018
    • Search
      • 15354
      • 0
  • De nieuwe Google AdWords-interface: zes redenen om over te stappen

    De nieuwe Google AdWords-interface: zes redenen om over te stappen

    Met de introductie van de nieuwe AdWords-interface is wat niemand ooit verwachtte, dan toch gebeurd: de polarisatie binnen het AdWords-landschap is een feit. Aan de ene kant van onze kantoortuin zitten de consultants die de nieuwe AdWords-interface (AdWords Next) omarmen. Aan de andere kant zitten de oude rotten die liever hun nagels over een krijtbord halen dan de nieuwe AdWords-interface te gebruiken. Verschil moet er wezen, maar waarom duurt het toch zo lang voordat SEA-specialisten en online marketeers de stap zetten en de nieuwe interface gebruiken? Zes goede redenen om vandaag nog over te stappen – want voor je het weet dwingt Google je door het stopzetten van de oude interface. 

    Lees verder »
    • Jorin van Lindenberg (Traffic Builders)
    • 18 juni 2018
    • Advertising Search Data analytics
      • 19278
      • 2
  • Alles wat je moet weten over de Google AdWords HI-score

    Alles wat je moet weten over de Google AdWords HI-score

    En daar was ‘ie plotseling: de Google AdWords HI-score. Een nieuwe score die Google inzet om aan te geven hoe jouw account scoort ten opzichte van andere accounts. Hoewel Google Nederland heeft laten weten er (nog) niet veel waarde aan te hechten en de HI-score niet voor ieder account is uitgerold, is de kans groot dat de score vroeg of laat wel op je pad zal komen. Wat moet je als SEA-marketeer over deze score weten? En belangrijker: wat kun je doen om de score te optimaliseren?

    Lees verder »
    • Jesse Gosse (Medical Digitals)
    • 6 juni 2018
    • Search Data analytics
      • 22348
      • 4
  • Vier tips voor doelgroep-targeting via Google AdWords

    Vier tips voor doelgroep-targeting via Google AdWords

    De inzet van doelgroep-targeting verandert continu en wordt steeds uitgebreid. Het wordt bijvoorbeeld toegepast door een eigen doelgroep te maken en deze te targeten binnen het zoeknetwerk, door te targeten – via similar audience-lijsten – op mensen die vergelijkbaar zijn met jouw doelgroep, en via klantenmatch, waarbij gepersonaliseerde advertenties worden getoond aan klanten op basis van gegevens die eerder met Google zijn gedeeld. In dit artikel geef ik vier tips hoe je doelgroep-targeting nog beter kan gebruiken, zodat je campagnes kan optimaliseren en je de budget optimaal benut. 

    Lees verder »
    • Laura Muller (Traffic Builders)
    • 4 mei 2018
    • Advertising Data analytics
      • 29754
      • 1
  • Hoe je als webwinkel ontkomt aan een AdWords-penalty

    Hoe je als webwinkel ontkomt aan een AdWords-penalty

    Wie online drogisterij-artikelen verkoopt, voelt voortdurend de hete adem van Google in zijn nek. Met welke artikelen mag je wel adverteren in AdWords en Google Shopping, en met welke niet? Zelfs een shampoo met hennep-extracten kan al voor problemen zorgen, ondervond Joachim de Boer van De Online Drogist, afgelopen week nog winnaar van een publieksprijs bij de Shopping Awards. "Elke campagne kijken we nu handmatig na."

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 3 april 2018
    • Advertising Search
      • 19882
      • 0
  • Advertentieroulatie in AdWords: van onbepaalde tijd naar geoptimaliseerd rouleren

    Advertentieroulatie in AdWords: van onbepaalde tijd naar geoptimaliseerd rouleren

    Google kwam het afgelopen jaar met verschillende tools om je AdWords-account te automatiseren. Ook heeft automation meer statuur gekregen in de nieuwe interface van AdWords. Zo werd smart bidding prominenter op de kaart gezet, werden er smart display campaigns geïntroduceerd en is advertentieroulatie een serieuze factor geworden in de optimalisatie van accounts door Google. Over de advertentieroulatie wil ik het in deze nieuwe serie dan ook graag hebben. Ben je benieuwd hoe je advertentieroulatie voor je kunt laten werken? Lees dan verder! 

    Lees verder »
    • Cliff Herder (Traffic Builders | Digital Marketing Intelligence)
    • 29 januari 2018
    • Advertising Data analytics
      • 14136
      • 0
  • De AdWords-specialist: een uitstervend ras
    • De trends voor 2018

    De AdWords-specialist: een uitstervend ras

    Bidmanagement in AdWords. Een paar cent eraf voor een zoekwoord, of zelfs volledig uitsluiten. Het liefst handmatig voor de ultieme controle. En met een tweede beeldscherm om wat efficiënter te kunnen werken. Het is een schets van het dagelijkse habitat van een doorsnee AdWords-specialist. De leefomgeving van deze soort verandert echter razendsnel. Kan de AdWords-specialist zich aanpassen aan de snelle opkomst van nieuwe technologie? Of sterft hij uit?

    Lees verder »
    • Jaap Jacobs (Fingerspitz)
    • 4 januari 2018
    • Advertising Search Data analytics
      • 55958
      • 12
  • SEO-stappenplan voor website-migraties

    SEO-stappenplan voor website-migraties

    Niet elke website migratie is hetzelfde. De impact op de zichtbaarheid in Google bepaalt hoeveel effort er tijdens de migratie in het project gestopt dient te worden. Zo zijn er de wijzigingen qua website lay-out of de overgang naar een geheel nieuw platform zoals Magento 2. Vooral het aantal te wijzigen URL's en de gekozen techniek achter de website bepalen de impact welke een migratie op de online zichtbaarheid in zoekmachines kan hebben.

    Lees verder »
    • Sjoerd Jongmans (Sjoerd Jongmans Consultancy)
    • 21 december 2017
    • Search
      • 27160
      • 1
  • 5 geavanceerde scripts om je prestaties in Adwords te verbeteren

    5 geavanceerde scripts om je prestaties in Adwords te verbeteren

    In dit artikel deel ik graag een aantal geavanceerdere scripts voor Adwords met je. Waar de basisscripts normaliter voornamelijk bedoeld zijn om je te alarmeren bij eventuele foutjes of conflicten in je account, zijn de scripts in dit artikel gericht op het verbeteren van de prestaties van je account(s). Iets waar performancemarketeers natuurlijk heel erg blij van worden.

    Lees verder »
    • Bart Hoogland (BlooSEM)
    • 12 december 2017
    • Search Data analytics
      • 19552
      • 2
  • Verhoog je klantenbinding via Google Adwords en app-installatiecampagnes

    Verhoog je klantenbinding via Google Adwords en app-installatiecampagnes

    Online ontwikkelingen gaan snel, dat weet iedere online marketeer. Ook binnen Google Adwords zijn veranderingen en nieuwe features aan de orde van de dag.

    De inzet van doelgroepen in Google search is zo’n verandering die een significante impact kan hebben op je campagnes. Naast dat je voormalige bezoekers (van specifieke pagina’s) van je website binnen Google search kan retargeten, kun je bijvoorbeeld ook je huidige klantenbestand benaderen met een specifieke boodschap of aanbod.

    Lees verder »
    • Vivian Allers (BlooSEM)
    • 8 december 2017
    • Advertising Search
      • 11230
      • 0
  • Zo omzeil je de cookieregels van Safari voor conversie-attributie in Google Adwords

    Zo omzeil je de cookieregels van Safari voor conversie-attributie in Google Adwords

    Met Google’s Conversion Linker is voor AdWords een oplossing gekomen voor een probleem dat voor veel adverteerders speelt sinds de laatste update van Apple’s iOS en macOS. Sinds deze update wordt namelijk in de nieuwste versie van Safari - Safari 11 - gebruikgemaakt van Intelligent Tracking Prevention (ITP). De functie van ITP is dat third party cookies na 24 uur niet meer toegankelijk zijn. Eén van de programma’s die gebruik maakt van third party cookies is Google AdWords. Door ITP kan AdWords deze cookies na 24 uur niet meer gebruiken, waardoor het bijhouden van conversies (via Safari) na een dag dus niet meer kan. Zo werken ook remarketingcampagnes niet meer bij safarigebruikers. Dit doe je eraan. 

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (SDIM)
    • 16 november 2017
    • Advertising Data analytics
      • 16884
      • 6
  • Google Adwords: de voor- en nadelen van overstappen naar data driven-attributie

    Google Adwords: de voor- en nadelen van overstappen naar data driven-attributie

    Sinds jaar en dag attribueert Google Adwords volgens het last click-attributiemodel. In dit model wordt alle waarde toegekend aan de laatste klik op je advertentie. En eigenlijk weet iedere online marketeer dat dit niet fair is. Bij een voetbalwedstrijd kan een spits immers ook niet scoren zonder een goede voorzet van een andere speler. Zo doen mensen online meerdere zoekopdrachten om uiteindelijk 'ergens' te converteren. Zoekwoorden die eerder in het oriëntatieproces worden gebruikt, krijgen veelal minder conversies toegeschreven en hebben daardoor hogere kosten per conversie. Hierdoor ben je in eerste instantie vaak geneigd om deze woorden uit te sluiten van je campagnes. En dat is jammer, want vaak zijn dit nét de zoekwoorden die ervoor zorgen dat de consument of prospect in aanraking komt met je merk. 

    Lees verder »
    • Vivian Allers (BlooSEM)
    • 19 september 2017
    • Data analytics
      • 13614
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you