-
Adidas, Lego, Fall Guys en schreeuwen in IJsland
De schreeuw in IJsland, single-operator nieuwsbrieven, unbundeling van werk, het succes van virtuele events en de populaire Fall Guys. Dit en nog veel meer in deze weekupdate.
-
Maakt fact-based marketing het leven van de marketeer makkelijker?
Fact-based marketing is het geheel van cijfers uit marktonderzoek, online advertising en customer databases en zou het werk van de marketeer makkelijker moet maken. Maar klopt dat wel? En wat levert fact-based marketing nu eigenlijk op in termen van ROI?
-
De week van Koot: Marvel-podcasts en scheurtjes in het digitale tijdperk
Als je met tientallen mensen uit de creatieve sector gaat praten en je oor te luisteren legt op de straat, vind je vanzelf een mooi thema voor het Songfestival. 'Open Up…'. Met het verzoek om het thema zelf aan te vullen. Het is een beetje een containerthema, maar gelukkig staat de Rotterdamse haven daar weer vol mee. Voor al het andere (marketing)nieuws is hier weer de wekelijkse update.
-
Inhakers met een twist
Inhakers werken! Ze worden gemiddeld drie keer vaker gedeeld op sociale media dan niet-inhakers (zoals branded content of advertenties) en bereiken bovendien meer mensen buiten de fanbase van de organisatie zelf (Waardenburg & Mazerant, 2018). Dit is nu niet direct een oproep aan alle merken om meteen met inhakers aan de slag te gaan: inhaakmoeheid ligt namelijk op de loer. Deze blog is een oproep om met kwalitatief goede inhakers aan de slag te gaan, want ze zijn alleen effectief als ze ook de moeite waard zijn om te delen.
-
Adidas x Kanye West
Afgelopen zaterdag, om 12 p.m. EST precies, zaten duizenden sneakerheads klaar achter hun laptop. De wijsvinger inmiddels beurs van het f5'en, de ogen tranend door de constante focus op adidas.com. Mocht het je onopgemerkt zijn gebleven, zaterdag 21 februari was de dag dat adidas haar eerste sneakercollaboratie met superster Kanye West beschikbaar maakte voor het grote publiek.
Nou ja, groot publiek, de oplage van de limitededitionschoenen was vrij.. limited. De vraag naar de schoenen overschreed het aanbod, zoals gewenst, enorm. De 9.000 paar Yeezy 750 Boost’s, verkoopprijs 350 dollar per stuk waren onmiddellijk uitverkocht. Hoe doen ze dat?