-
Online ís noodzakelijk voor succes met activatie
Wil je je doelgroep bereiken, dan moet je online. Onze ervaring is dat het afgelopen jaar online activatie bij de grote adverteerders een vast onderdeel is geworden van een activatiecampagne. Toch wordt de mix van offline en online vaak als nieuw, spannend en uitdagend beschouwd. Onterecht, want er is zoveel te winnen via online activatie. In dit artikel leg ik uit wat de vijf grootste voordelen van online activatie zijn, zodat je met de juiste argumenten aan de slag kan.
-
Waarom online activatie effectief is in crisistijd
De coronacrisis zorgt ervoor dat marketing bijna volledig is verschoven van offline naar online. Marketingbudgetten worden teruggeschroefd uit angst voor een recessie. Dit gaat onvermijdelijk lijden tot teruglopende omzet. Zwaar weer dus...En als marketeer ben jij voor een aanzienlijk deel verantwoordelijk voor de oplossing. Zoals in elke crisis heeft de marketeer de belangrijke taak om juist nu elke euro goed te besteden en de effectiviteit van de online marketing te maximaliseren. Dit artikel geeft een oplossing voor deze uitdaging in de vorm van online activatie.
-
De marketeer als quizmaster
Je kent ze wel, die quizen die je op social ziet voorbijkomen: 'Wie ben jij als Marvel-superheld?' 'Ontvang je wel genoeg salaris? Doe hier de test!' Nee, dit zijn geen domme quizvragen, maar een zeer converterende manier van online activatie.