Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

3d Printen

gerelateerde topics

  • innovatie
  • 3d hubs
  • platformeconomie
  • machine learning
  • fast moving targets

3d printen experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 4
  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 1
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Bram de Zwart (3D Hubs): AI en automatisering voor meer welvaart

    Bram de Zwart (3D Hubs): AI en automatisering voor meer welvaart

    Het Amsterdamse bedrijf 3D Hubs werd in 2013 opgestart. Op dat moment beschreef toenmalig president Obama de 3D-techniek in de State of the Union als een revolutionaire belofte waarmee het hele maakproces veranderd zou kunnen worden. 3D Hubs richtte zich aanvankelijk op de thuisprinter. Via een platform werden wereldwijd dertigduizend printers aangesloten, die door amateurprinters konden worden ingezet. Inmiddels is de koers gewijzigd: 3D Hubs richt zich vandaag de dag op industriële partijen.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 3 juni 2019
    • Innovatie
      • 4152
      • 0
  • Nick Wilderink (Nectar): “Een 3D-printer moet de eenvoud van een koelkast hebben”

    Nick Wilderink (Nectar): “Een 3D-printer moet de eenvoud van een koelkast hebben”

    3D-printen was een tijdje hot, maar inmiddels is de ophef verstomd. Dat kan twee dingen betekenen: mensen vinden 3D-printen inmiddels de gewoonste zaak van de wereld of mensen zijn teleurgesteld afgehaakt. Nick Wilderink, ceo van 3D-printerbouwer Nectar, neigt naar het laatste. "ik weet dat er een stigma rust op 3D-printen. Mensen zijn er vol enthousiasme ingestapt, maar de hype loopt voor op de technologie. Kunnen jullie ook ogen en ruimteschepen printen, zijn de vragen die wij op feestjes krijgen. Waarop ik dan moet teleurstellen. Dat is een andere tak van sport. Maar ook de basis wordt vaak nog niet waargemaakt: je kunt een 3D-printer nog niet gebruiken als een 2D-printer.”

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 22 mei 2017
    • Innovatie
      • 7887
      • 0
  • Bram de Zwart (3D Hubs): “Nu de hype voorbij is, vinden de grote innovaties in 3D-printen plaats”

    Bram de Zwart (3D Hubs): “Nu de hype voorbij is, vinden de grote innovaties in 3D-printen plaats”

    3D Hubs is wereldwijd de grootste marktplaats voor 3D-printservices. “Wij zijn in meer landen actief dan McDonalds: we hebben 30.000 printers aangesloten, verspreid over 160 landen. Op dit moment worden zo’n 50.000 3D-prints per maand besteld via ons platform” aldus CEO en co-founder Bram de Zwart. “Stel je wilt iets 3D-printen en je hebt zelf geen machine dan ga je naar onze website en dan vind je iemand bij jou in de buurt of stad en die doet dat voor jou. Gemiddeld binnen twee dagen. In Amsterdam hebben we rond de 300 locaties dus altijd wel iets op loopafstand.”

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 4 juli 2016
    • E-business Innovatie
      • 9894
      • 1
  • Gert Jan Spriensma (Zazzy Jewelry): “Ons doel is 3D-printing naar de gewone consument brengen”

    Gert Jan Spriensma (Zazzy Jewelry): “Ons doel is 3D-printing naar de gewone consument brengen”

    Tien jaar geleden kwam Gert Jan Spriensma voor het eerst in aanraking met een 3D-printer. Op de universiteit kreeg hij de mogelijkheid het één en ander uit te proberen. “Best goede kwaliteit, maar gewone consumenten konden er nog niet zoveel mee. En dat was ons doel: om het 3D-printen naar de gewone consument te brengen. Daar komen andere dingen bij kijken dan als je het naar een techie brengt. Die is tevreden met een kartonnen doos, wat piepschuim en z’n coole ding wat 'ie ontworpen heeft en de consument wil dat het een af product is. Vanuit die passie zijn we gestart en de sieraden kwamen er toen eigenlijk een beetje bij.”

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 28 april 2015
    • Brand design
      • 15037
      • 0
  • 3D-printer van HP: geen succes zonder platformstrategie

    3D-printer van HP: geen succes zonder platformstrategie

    Computer- en printerbedrijf HP kondigde aan dat het vanaf 2016 ook 3D-printers wil gaan verkopen. Met snellere en technisch betere printers wil het de markt gaan veroveren. Zal dat voldoende zijn? De bestaande spelers zijn al volop bezig om 3D-maakplatformen te bouwen waarbij hardware, software en toepassingen worden geïntegreerd.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 20 november 2014
    • E-business Brand design
      • 25141
      • 2
  • Bram de Zwart (3DHubs): “We zijn wereldwijd de grootste 3D-print-marktplaats”

    Bram de Zwart (3DHubs): “We zijn wereldwijd de grootste 3D-print-marktplaats”

    Bram de Zwart gaat met zijn 3D-printingbedrijf 3DHubs de hele wereld over. Hij haalde 4,5 miljoen dollar op bij een aantal investeerders en opende onlangs een vestiging in New York.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 10 november 2014
    • E-business
      • 13484
      • 0
  • Van 3D-printers en rode apen tot big data en wereldvrede

    Van 3D-printers en rode apen tot big data en wereldvrede

    Behave! Be Brave! Be Bright! Be True! Be Social! De Stadsschouwburg in Utrecht vormde donderdag 17 april weer het decor voor TEDxUtrecht, na TEDxAmsterdam wellicht toch het beste dat Nederland te bieden heeft in de keur aan TEDx-events. Na een flitsende opening met 'audience wake up call' dankzij Pharrell Williams' 'Happy' en een act van de Touchée Dance Company, introduceerde host Bas Welling de imposante line-up met sprekers uit onder meer Nederland, België, Amerika, Canada en Nieuw-Zeeland.

    Lees verder »
    • Gjerryt Leuverink (De Selectie)
    • 22 april 2014
    • E-business Social media
      • 14917
      • 0
  • 3D-printen als marketingmiddel voor 3D-software

    3D-printen als marketingmiddel voor 3D-software

    3D printen is hot, dat weten we ondertussen! We zien de mooie voorbeelden links en rechts voorbij schieten. Van modieuze 3D-schoenen, naar protheses tot hele grachtenpanden. Echter, de marketingwereld heeft het nog niet volledig omarmd als marketingmiddel en dat is jammer. Als een van de eersten in Nederland hebben wij vanuit 3D-softwareleverancier LOFT NedSense campagne gevoerd met een unieke combinatie van klassieke marketing, gecombineerd met 3D-printen. Wat zijn hun ervaringen? 

    Lees verder »
    • Arjen Jelsma (LOFT NedSense)
    • 15 november 2013
    • Advertising
      • 16407
      • 0
  • Nieuw! Suuz, voor 3D-geprinte sieraden

    Nieuw! Suuz, voor 3D-geprinte sieraden

    In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. En wat is er momenteel "hipper & happeninger" dan 3D-printen? Nou, misschien wel het 3D-printen van sieraden! In ieder geval wel als het aan Milak Ivan Tas, Jan Verschoor, Elco Jongejans, Frens Pies en Frank Schoenmaker ligt, want zij richtten speciaal met dat doel Suuz op.

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 17 juli 2013
    • E-business E-commerce
      • 15787
      • 1
  • Trendwatchers Lamb: 3D-printing wordt 4D-printing!

    Trendwatchers Lamb: 3D-printing wordt 4D-printing!

    Overal gonst het inmiddels om mij heen van de verhalen over 3D-printen. Is het vooral een buzzwoord in de marketing of gaat het ons leven echt veranderen? Ik vroeg Lieke en Richard Lamb van TrendWatcher.com om hun licht te laten schijnen over 3D-printing. Om te kijken of en hoe je er als marketeer je voordeel mee kunt doen. En natuurlijk vroeg ik ze ook een stapje verder te kijken. Want wat komt er na 3D? Lieke: "Toen we jaren geleden de komst van 3D-printers aankondigden, nam niet iedereen dit even serieus. Niet zo vreemd als je bedenkt dat de snerpende matrixprinters zojuist vervangen waren door de stille inkjet-printers en laserprinters. Concrete voorbeelden bleven beperkt tot vage kunststof rariteiten. En zelfs al buitelt ondertussen iedereen over elkaar heen in de media om te vertellen dat 3D wel eens heel groot kan gaan worden, nog is het moeilijk de impact ervan goed te laten doordringen." In dit artikel word je meegenomen in de wereld van 3D-printing en kijken we ook naar het vervolg: 4D-printing.

    Lees verder »
    • Mark de Bruin (ANWB)
    • 11 april 2013
    • E-business Brand design
      • 66543
      • 5
  • Top Names live op SxSW (1/5): 3D-printing naar de massa!

    Top Names live op SxSW (1/5): 3D-printing naar de massa!

    Fast Moving Targets verzorgt dagelijks een talkshow vanaf SxSW Interacvtive in Austin, Texas. Het festival waar de voorhoede van de internationale digitale wereld bij elkaar komt wordt voor de 20e keer gehouden. Rond 24 uur Nederlandse tijd live is de speciale dagelijkse versie van Top Names live te bekijken en z.s.m. erna on-demand te zien.

    Lees verder »
    • Erwin Blom (Fast Moving Targets)
    • 9 maart 2013
    • E-business
      • 8876
      • 2
  • Deloitte TMT trends: ‘multi tablet’ huishoudens, 3d printing en big data

    Deloitte TMT trends: ‘multi tablet’ huishoudens, 3d printing en big data

    In 2012 zal een groot aantal huishoudens in het bezit zijn van een tweede tablet. Tevens zal het aantal apps dit jaar verdubbelen. Het dataverbruik van mobiele internetverbindingen zal flink toenemen doordat consumenten meer en meer naar gemiste tv uitzendingen en video’s op hun tablet en smartphone kijken. Dat zijn de verwachtingen van Deloitte voor de ontwikkelingen en trends binnen de wereldwijde technologie-, media- en telecombranche. Waar het aantal big data projecten in 2011 nog gering was, wordt er in 2012 voor 1 tot 1,5 miljard dollar uitgegeven aan big data projecten. Deloitte verwacht dat 3D printing met name succesvol gaat zijn in niche markten, zoals voor klussen.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 18 januari 2012
    • Mobile
      • 18501
      • 0
  • 3D Printing Event 2011: Maak thuis je eigen producten

    3D Printing Event 2011: Maak thuis je eigen producten

    Op dinsdag 25 Oktober vond het eerste 3D Printevent plaats in Seats2meet Eindhoven. Verschillende sprekers hadden het over de laatste ontwikkelingen, problemen, implicaties en mogelijkheden die 3D printers ons bieden. Het hoofdthema was 3D printing at home en daarnaast werd er ook gepraat over foodprinting: het printen of bewerken van eten. In ‘Wohlers Report 2011’ voorspelt Wohlers Associates dat de 3D printingmarkt in 2016 ruim $3,1 miljard waard is en diezelfde markt in 2020 een waarde van $5,2 miljard benaderd. Ook commercieel interessant dus, dat 3D printen!

    Lees verder »
    • Tim Hendriks (Follio)
    • 28 oktober 2011
      • 27618
      • 0
  • Een goedkope 3D-printer, intelligente billboards en anti-terrorisme software

    Een goedkope 3D-printer, intelligente billboards en anti-terrorisme software
    • Sebastiaan van Essen (-)
    • 13 september 2010
      • 28945
      • 2

    Elke week hier de opmerkelijkste innovaties en creatieve uitingen op Idealize Idealize. Met deze week onder meer: anti-terrorisme software, een eigen 3D-printer en intelligente billboards.

    Een Chinees bedrijf heeft een 3D-printer ontwikkeld, die te koop is voor consumenten. De printer, UP! geheten, heeft een draagbaar formaat en weegt onder de vijf kilo.

    Lees verder »
  • Kim’s Keek op de Week: 3D-printing, groene hoogbouw en postbus in je auto

    {title}De innovatieportal Idealize werd in september door Ilse Media aangekondigd (zie dit bericht van Marco Derksen, hier op Marketingfacts: ‘Ilse media start nieuwe innovatieportal IDEALIZE’). Dat was september, het werd oktober. We zijn nu ruim een half jaar live, en er is veel, heel veel gebeurd. Het was een stortvloed van vernieuwende ideeën en creatieve concepten.

    Vanaf deze week wil ik, als siteowner van Idealize, graag de meest inspirerende en opvallende ideeën op en rondom Idealize.nl met jullie delen in een ‘Editor’s Pick’. Deze week: De man achter Spyker: “Kruisbestuiving leidt tot variatie”. Verder: Het tipping point van de Blokker en hoogbouw die steeds groener wordt.

    Lees verder »
    • Kim Swagemakers (ilse media bv)
    • 8 mei 2009
    • Data analytics
      • 12036
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you