-
Corona-inhakers vervangen #1april-grappen van bedrijven: dit zijn de gekste acties!
Het liet zich raden: 1 april-grappen liggen middenin de almaar aanzwellende coronacrisis extra gevoelig, dus wagen weinig bedrijven zich eraan. Het vrijgevallen budget lijkt vooral te worden besteed aan maatschappelijk verantwoordelijk corona-inhakers. Veel gratis digitale dienstverlening, maar ook vaak een wijs advies... of een voorzichtige grap.
-
Hoe de 1-april grap van The Next Crowd een pr-nachtmerrie werd
1 April is dé pr-klassieker als het gaat om inhakers. Een goed geregisseerde 1-aprilgrap zorgt voor media-aandacht, social buzz en zet je merk of organisatie (tijdelijk) op de kaart. Maar grappen kunnen ook verkeerd vallen. Zo werd de inhaker van The Next Crowd op Donald Trumps grensmuur geen pr-stunt, maar een ware reputatienachtmerrie. Waar ging het mis?
-
Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?
Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. In 2018 viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?
-
Durven marketeers nog wel iets geks op 1 april?
Het is vaste prik voor bedrijven om komisch in te haken op 1 april. Het lastige van 2018 is dat de fopdag in het weekend valt. Toch weerhoudt dit marketeers er niet van om zich aan humor te wagen. De vraag is dit jaar niet alleen welke cases opvallen, maar ook of adverteerders nog wel echt misleidend willen zijn in deze tijd waarin nepnieuws onder een vergrootglas ligt. Durven marketeers de publieke opinie nog uit te dagen?
-
Viral Friday week 12/2017: 5 kikkers in je bil
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: de 1 april-editie.