special

Nieuw!

Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw!

Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw!

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Vandaag aandacht voor VraagLink.

  • Crowdsourcing kan goed werken, zo is al gebleken. Maar om het écht te laten slagen, kun je niet alleen vertrouwen op de intrinsieke motivatie van de 'crowd'. Je moet ook kunnen belonen. Dat besefte Patrick Savalle en hij ontwikkelde Mobbr, een betaalsysteem dat geldstromen kan toevoegen aan interactiviteit en daarmee interessant voor de beheerders van communities en platforms. Vandaag in de rubriek "Nieuw!" aandacht voor deze nieuwkomer op de markt.

  • Kleine webshops die zich richten op service hebben het online nog wel eens moeilijk. Het zijn immers vooral de grote en goedkope partijen die het makkelijkst gevonden worden. Ward Verwaeren en Domien Van Eynde willen die kleine webshops helpen en ze onder de aandacht brengen van het publiek, met oog voor innovatie en kwaliteit. En dat gaan ze doen met Hipsterkids.be. En vandaag schenken wij in onze rubriek "Nieuw!" aandacht aan hen!

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Met deze keer in de spotlights: Zoekhelden, opgericht Marcel van Huis en Marc Arnold. Zij bieden media-advies waarbij zij hun beloning laten afhangen van het effect van hun campagnes. Op die manier willen ze groeien, maar dan wel samen met hun adverteerders.

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. En wat is er momenteel "hipper & happeninger" dan 3D-printen? Nou, misschien wel het 3D-printen van sieraden! In ieder geval wel als het aan Milak Ivan Tas, Jan Verschoor, Elco Jongejans, Frens Pies en Frank Schoenmaker ligt, want zij richtten speciaal met dat doel Suuz op.

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot vorige week, want startups en andere leuk initatieven krijgen een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro naam: Nieuw! Met vandaag: verandervan.nl.

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Met vandaag aandacht voor Tiny Orca, een tool die het vormgeven, opvullen en bijhouden van je eigen app kinderspel maakt.

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Met vandaag: SurveyTalent.

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Met vandaag aandacht voor de Social Network Monitor van 123People, een tool voor persoonlijk reputatiemanagement.

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Met vandaag aandacht voor Shearn, een sociaal platform dat je beloont voor het delen van je ervaringen.

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Met deze keer in de spotlights: Quizworks, opgericht Jan Thij Bakker en Jeroen Guldemond, dat een quiztool heeft ontwikkeld waarmee uitgevers en merken hun gebruikers kunnen engagen. Oh, en ze leren er stiekem nog best veel van ook!

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Vandaag kijken we naar ProBizniz, het sociale netwerk voor bedrijven dat in het gat springt dat LinkedIn laat liggen.

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Vandaag aandacht voor Planspot.

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Met vandaag: Let'slunch.

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Vandaag aandacht voor KRNWTR.

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Met vandaag aandacht voor Joining, een dienst om leuke activiteiten met anderen te plannen.

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Vandaag aandacht voor JobAmbassadors.com.

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Met vandaag aandacht voor CheckZis, een platform om klanten te veroveren met praktische lijsten.

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Met vandaag: Carsom.nl

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Met vandaag: Cardagram.

  • Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven... we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Met vandaag: Aluminiumvisitekaartje.nl.

  • Het subscription-model gaat een belangrijke rol spelen in e-commerce, verwachten Arjan van de Steeg en Rocco Stallvord. Ze bewezen het zelf al met Curated.nl en faciliteren nu ook andere bedrijven met het opzetten van een dergelijke dienst met hun nieuwe start-up Subb.me.

  • In de rubriek "Nieuw!" besteden we aandacht aan Interessante start-ups, websites, projecten, producten en diensten. Zoals naar TemplateCloud, een nieuw initiatief van Printing.com dat designers helpt hun ontwerpen te verkopen.

  • 'Een Limburgs product met grote internationale plannen'; dat mag wel over BuboBox gezegd worden. Oprichters Wim Mostmans en Koen Stevens hebben grote plannen voor hun 'video testimonial tool', waarmee je eenvoudig klantreviews op video kunt vastleggen. In deze blog vertellen zij het idee achter BuboBox.

  • We praten vaak over social shares in termen van 'approval'. Bij het onlangs gelanceerde humorplatform Prankster.nl nemen ze dat heel letterlijk: "Hoe meer iets gedeeld wordt, hoe meer wij ervan uit gaan dat het ook daadwerkelijk grappig is. Wordt er niet gedeeld, dan verdwijnt een artikel in de krochten van de site om vervolgens nooit meer gezien te worden". Vandaag in de rubriek "Nieuw!" aandacht voor dit nieuwe platform.

  • Een van de meest bekende crowdsourcing-platformen is toch wel 99designs. De mensen achter dat platform hebben afgelopen week een nieuwe crowdsourcing-platform gelanceerd: Swiftly. In deze blog vertellen zij over het hoe en wat van Swiftly.

  • Je vangt je leven in beelden via diensten als Instagram, Flickr en Facebook. Veel van die momenten verdienen beter dan een puur digitaal bestaan of een simpel printje. Dat vinden althans de oprichters van Printerous, dat belangrijke momenten uit het dagelijks leven als uitgangspunt neemt om persoonlijke kunst te maken. Oftewel: art made easy.

  • iBeacon-technologie: het zou wel eens een cruciale rol kunnen gaan spelen in de integratie van online in fysieke omgevingen, bijvoorbeeld in retail. Voorzichtig komen de eerste implementaties in beeld. In iets rapper tempo staan de eerste partijen op die de hard- en software gaan leveren hiervoor. Een van deze partijen is inBeacon, dat vandaag wordt gelanceerd.

  • Er wordt steeds meer via het internet naar video gekeken en het aanbod is overweldigend, en daardoor niet altijd eenvoudig te vinden. Daartoe hebben Colin Ellis en Wienke Giezeman WappZapp bedacht. WappZapp maakt het ontdekken en kijken van online video weer net zo eenvoudig en leuk als ouderwets zappen door tv-kanalen. In deze blogs vertellen wij over hun startup.

  • Dat je een fotoboek kunt maken van je Facebookfoto's of Instagramfoto's is bij de meeste mensen wel bekend. Maar een tool waar je foto's van zowel Twitter, Facebook als Instagram én infographics combineert tot één fotoboek, die was er nog niet. Dat is waartoe Luc Hendriks, Joachim den Hertog, Thomas Beguin en Erik-Jan Schreurs ReSnap zijn gestart.

  • Actuele socialmedia-content is erg aantrekkelijk voor uitgevers om op je site te ontsluiten. Maar hoe doe je dit op een manier die waarde toevoegt aan je site? Daartoe is Crowdynews ontwikkeld. Op basis van content van de site ontsluit de in Grunn ontwikkelde tool relevante tweets, artikelen en andere socialmedia-content. In dit artikel geven Edwin Kuipers (CEO) en Jeroen Zanen (CCO) tekst en uitleg.

  • Tim Konijn woont in een drukke buurt. Niets mis mee, zolang de drukte niet in overlast overgaat. Er zijn genoeg plekken waar dat wel het geval is. Helaas treden gemeente en politie niet altijd voortvaren op, dus werd het tijd de meldingen te verzamelen op een website. Om te laten zien waar de problemen voorkomen en in de hoop dat er alsnog wordt opgetreden, bijvoorbeeld door omwonenden zelf.

  • Waarom zijn er wel Apple Stores, maar nog geen Android Stores in Nederland? Dat vroegen Pascal Nijboer en zijn compagnons Susu de Vries en Patrick Moors zich ook af. Vanuit die gedachte startten zij onlangs in het centrum van Arnhem de O-DROID Store, een winkel én ontmoetingsplek voor liefhebbers van Android en de bijbehorende devices.

  • We hebben allemaal al eens geprobeerd om in onze Facebook-timeline een video terug te vinden die we nog maar een paar uur eerder hadden geliket. Of we hebben in Instagram geprobeerd die mooie foto van een zonsondergang ergens aan de andere kant van de wereld terug te vinden. En het bleek lastig of vaak zelfs onmogelijk! Daar komt nu verandering in. 

  • Banners kunnen beter en gebruiksvriendelijker. En vooral ook rijker. Dat dachten Rutger van Zuidam, Nikolaj van Veen en Michiel Pouw. Zijn ontwikkelden met hun bedrijf Senanga het idee van de shoplet: een banner waarbinnen je een product kunt zien, bestellen én afrekenen. Deze shoplets kunnen publishers op hun websites plaatsen, bijvoorbeeld bij gerelateerde content. Een soort shop-in-blog of shop-in-site dus.

  • Veel retailers staan op randje afgrond, ze investeren in dure etalages, muziekinstallaties en verlichting om een zekere shopping experience bij hun klant te creëren in de hoop dat dit meer geld in het laatje brengt. De boodschap van SpecChecker: stimuleer zoekgedrag in je winkel en gebruik dit online zoekgedrag om offline terrein terug te winnen.

  • Michel Penterman is trainer en docent op het gebied van social media en trainde in de afgelopen jaren veel organisaties over de toepassing ervan. Als ervaringsdeskundige heeft hij het initiatief genomen om een game te ontwikkelen ten behoeve van de implementatie van social media, de Social Media Management Game. Het is de eerste management game in Nederland op dit gebied.

  • Via sociale netwerken hebben we direct contact met veel mensen. Maar hoe vind je nou makkelijk de expert op het specifieke vakgebied waar jij wel wat hulp bij kunt gebruiken? Rutger Teunissen biedt met zijn 24Sessions een platform om direct in contact te komen met deskundigen, via videochat.

  • Toen Pim van den Broek een groepsreis door Midden-Amerika zocht, kwam hij er online niet uit. Uiteindelijk printte hij een kaartje van de regio uit en tekende met kleurtjes de verschillende routes erop. Dat kan makkelijker, dacht hij. Dat resulteerde uiteindelijk in ReisOase, de Kieskeurig van de groepsreizen.  

  • Lekker voetbal kijken in de kroeg of de (sport)kantine, het gebeurt steeds minder. Dat zorgt voor steeds minder inkomsten voor de horeca-ondernemers en sportverenigingen. dnp denmark wil dat probleem helpen oplossen met grote schermen die relatief goedkoop zijn en een goede beleving geven. En door de grootte van het scherm is er nog ruimte voor (lokale) adverteerders om hun boodschappen te tonen, wat zorgt voor een extra inkomstenbron. Heeft dnp Public Viewing de toekomst?

  • Ken je dat gevoel? Dat als je in een kroeg staat, of met vrienden praat, en iedereen het heeft over iets wat jij totaal hebt gemist? Dit zal je met Trendr niet meer gebeuren. Deze website toont je elke dag de meest populaire artikelen van Nederlandse nieuwssites op basis van social shares.

  • Als Tinder en WhatsApp een baby zouden krijgen, zou het Wingme heten. Online een geschikte partner vinden, maar dan met de hulp van persoonlijke tips van je eigen vrienden. Net als bij offline daten.

  • Wie kent het niet, je start een nieuw bedrijf en hebt een spetterende naam bedacht maar de domeinnaam is al bezet. Je kijkt op jouwcoolebedrijfsnaam.nl en ziet dat de website niet in gebruik is. Frustrerend! Hier schiet Domeintijger.nl te hulp. Zij zorgen ervoor dat de kans op een mooie of goede bedrijfsnaam voor iedereen even groot is en bieden de vrijgekomen domeinnamen aan via een veiling. Vandaag willen we de tijgers achter Domeintijger.nl beter leren kennen in onze rubriek "Nieuw!".

  • Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk van Abovo Media verbaasden zich over het moeizame proces van het adverteren bij veel media. De digitalisering waarover de media hun mond vol hebben, is in dat proces nog ver te zoeken. Of wás, eigenlijk. Want sinds vorige week is er MediaBookers, waarmee je online direct advertentieruimte inkoopt bij ruim 7.900 media.

  • Het boeken van een starttijd op de golfbaan kan soms best een gedoe zijn. Dat kan makkelijker, dachten vier vrienden. En zij kwamen met Golfy, een online en mobiel platform voor alle golfers.

  • Het is de droom van elke marketeer. Consumenten die twitterend en postend je merk aanbevelen via hun sociale netwerk. ‘Rumour around the brand’ brengt tenslotte geld in het laatje. Maar hoe krijg je een klant aan het posten en twitteren? Het onlangs gelanceerde Payst (inderdaad, klinkt als ‘paste’) is naar eigen zeggen de veelbelovende schakel tussen social media en keiharde marketing.

  • Fanly is een nieuwe, interactieve app voor smartphones waarmee consumenten punten kunnen sparen, vouchers kunnen winnen en voordelen krijgen bij een bezoek aan hun favoriete lokale winkels. De start-up biedt het eerste sociale loyaliteitsprogramma dat niet de transactie beloont, maar juist het bezoek aan de retailer. Met bijna 40 aangesloten winkels maakt Fanly deze week een vliegende start in Amsterdam. Marketingfacts vraagt oprichter Jord Cuiper (25) om een toelichting in vijf welbekende vragen.

  • Het hebben van socialmedia-account hebben veel bedrijven inmiddels wel onder de knie, maar het posten van leuke berichten blijft vaak achter. Mentia kan je daarbij helpen: je krijgt een persoonlijk dashboard met continu de populairste berichten op social media zodat je vanuit daar zelf deze berichten (aangepast) kunt posten, opslaan of gebruiken als inspiratie. Vandaag in de spotlight in de categorie 'Nieuw!': Mentia.

  • Tinder voor marketeers, wie had dat gedacht? De jongens van Woedend! blijkbaar, zij hebben de nieuwe app Pitcher ontwikkeld en vandaag staan zij centraal in de categorie 'Nieuw!'.

  • BUX is een trading app, maar dan leuk: BUX maakt handelen op de beurs makkelijker en toegankelijker dan ooit. Daarom besteden we vandaag in de categorie 'Nieuw' aandacht aan deze app, die beleggen leuk zal maken!

  • Mensen worden blij van korting. Maar waar mensen niet gelukkig van worden, is zoeken naar korting. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat je veel sneller de beste korting vindt? Simpel: door het aanbod van meerdere kortingssites te combineren. Waar e-commerce-reuzen als bol.com en Zalando hun platform eerder al openstelden voor concurrenten, is nu ook de markt voor kortingscodes aan de beurt. Consumenten kunnen sinds kort op bespaardeals coupons vinden van meerdere kortingssites.

  • We hebben allemaal tig socialmedia-accounts, maar wat doen die nu eigenlijk? En groei je daar wel mee? Zijn frustratie voor het gemis van deze informatie wist Ivo om te zetten in een bedrijf: vandaag geven we in onze categorie 'Nieuw!' aandacht aan SocialExpress

  • Een reis zoeken op basis van budget in plaats van op bestemming: waarom is dat nog niet eerder bedacht? Gennie Freen dacht precies hetzelfde en zette GeniusTravel op. Kies je budget, kies je vertrekplaats en vind bestemmingen. Fijne vakantie!