Sociale netwerksites zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Terwijl in 2011 nog slechts 64% actief was op deze netwerken, nam dit percentage een jaar later al toe tot 69%. Net als in de rest van Europa spant Facebook in België de kroon als populairste sociale netwerk. Bijna twee derde van de Belgische (62%), tegenover 65% van de Europese, internetgebruikers heeft een Facebookprofiel. Het professionele sociale netwerk LinkedIn (19%) volgt in België op de tweede plaats en Google+ (18%) vervolledigt het podium.
De meest voorkomende situaties waarin social media worden gebruikt:
- Tijdens de vrije tijd (82%)
- Tijdens het tv kijken/radio beluisteren (33%)
- Tijdens de pauze op het werk (24%)
- Tijdens de lunch (16%)
- In bed wanneer ik niet kan slapen (15%)
- Tijdens het ontbijt (12%)
- Tijdens de werkuren (8%)
- Tijdens het avondmaal (8%)
- Bij (het wachten op) openbaar vervoer (7%)
- Tijdens een toiletbezoek (7%)