Marktonderzoeker Gartner voorspelt zelfs dat de CMO in 2017 meer zal uitgeven aan IT dan de CIO. Het is daarom van groot belang dat deze twee afdelingen samenwerken om ervoor te zorgen dat de marketinginvesteringen aan alle verwachtingen voldoen. Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat 60 procent van de marketeers denkt dat het onvoldoende aansluiten op de eigen IT-afdeling de grootste barrière vormt om de consument te bereiken.
Andere opvallende uitkomsten uit het onderzoek:
- 51 procent van de best presterende bedrijven geeft aan dat er een goede relatie is tussen marketing en IT, 10 procent hoger dan andere bedrijven.
- 34 procent van de marketeers is in het komende jaar van plan om mobiele toepassingen te ontwikkelen om klanten beter te bereiken op hun smartphone en tablet.
- 26 procent is van plan om apps te ontwikkelen voor sociale netwerksites,
- 24 procent is van plan om user-generated content te integreren in hun social media-inspanningen
- 23 procent kijkt naar de mogelijkheden om te starten met advertenties op social media of het delen van links in e-mail en web-aanbiedingen.