Deze antwoorden en meer vind je in dit onderzoek van RetailMeNot, moederbedrijf van ActiePagina.nl, en Forrester (n=500).
De belangrijkste resultaten op een rijtje:
- Digitale kortingsbonnen beïnvloeden merkloyaliteit positief: 68% van de ondervraagden gelooft dat digitale kortingsbonnen een positief effect hebben op merkbeleving en loyaliteit naar het merk toe.
Mobiele kortingsbonnen verbreden de horizon van de consument: 47% van de ondervraagden geeft aan ervoor open te staan om een nieuw merk te willen proberen via een aanbieding met een kortingsbon op de smartphone.
Digitale kortingbonnen blijven de wereld van aanbiedingen domineren: 59% van de ondervraagden geeft aan dat van alle type aanbiedingen die een retailer kan gebruiken, de digitale kortingsbon hen het meest beïnvloedt bij hun aankoopbeslissing.
- Digitale kortingsbonnen creëren een gevoel van urgentie bij consumenten: bijna 80% van de ondervraagden was het eens over het feit dat digitale kortingsbonnen hen over de streep trokken bij twijfel om een aankoop te doen.
Deze studielaat verder ziendat:
- 91% van de desktop gebruikers hun digitale kortingsbon binnen enkele dagen verzilverden
- Meer dan 90% van de smartphone en tablet gebruikers hun digitale kortingsbon binnen enkele dagen verzilverden
- Bijna een derde van de kortingsbonnen op smartphones of tablets direct worden verzilverd
- Bijna 30% van de consumenten hun digitale kortingsbon direct na ontvangst van de aanbieding gebruikten
- Consumenten zijn geneigd om meer uit te geven wanneer ze de digitale kortingsbon verzilveren vanaf een smartphone: 55% van de gebruikers van kortingsbonnen op de smartphone geeft meer geld uit tijdens hun online of in-store bezoek aan de retailer.