Uit het uitgebreide onderzoek, dat onder Amerikaanse online nieuwslezers gehouden is, wordt duidelijk dat relevantie de aller belangrijkste factor is (90%) in het wekken van interesse in in-feed gesponsorde content. Ook wordt duidelijk dat de waardering van de betreffende adverteerder, het succes van dergelijke native advertising bepaald. Criteria als naamsbekendheid en vertrouwen (81%), evenals kennis van het onderwerp (82%), worden voor het wekken van interesse in gesponsorde content door nieuws lezende consumenten als bepalend beoordeeld.
Succesfactoren voor in-feed gesponsorde content
Getting In-Feed Sponsored Content Right: The Consumer View
Uit dit onderzoek blijkt dat naamsbekendheid, betrouwbaarheid en de relevantie van het onderwerp van cruciaal belang zijn voor de waardering van in-feed gesponsorde content. ‘Getting Sponsored Content Right: The Consumer View’ toont aan dat een positieve beoordeling van de geloofwaardigheid van nieuwssites met 33% stijgt, als ook de gesponsorde content geloofwaardig over komt.
Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.