Naast uitleg over ‘de opkomst van het crossmediale merk’ bevat het rapport ook data van de digitale reclamemarkt van het afgelopen kwartaal. Deze data is gebaseerd op een analyse van de data van het Turn platform, dat elke dag meer dan 100 biljoen reclame beslissingen maakt en meer dan 1.5 biljoen consumenteneigenschappen analyseert.
De andere bevindingen van het Q3 2013 Turn Digital Audience Report zijn onder andere:
- Display eCPM bleef groeien, met een stijging van 4.9% van $1.22 naar $1.28 aan het einde van Q3. Het wereldwijde impressie volume is stabiel maar de ‘zomer dip’ geeft ruimte voor nieuwe ‘terug naar school’/Q4/feestdagen media aankopen begin september.
- Mobiel eCPM groeide marginaal – 0.9% – van $1.01 in Q2 naar $1.02 in Q3. Meerdere impressies zijn beschikbaar om zo de groeiende vraag bij te houden, met meer dollars die naar digital en mobiel gaan.
- Social eCPM groeide met 15.4% aangezien topadverteerders de vraag stimuleren voor Facebook en Facebook Exchange advertenties. Wereldwijd trok dit $0.45 eCPM aan in vergelijking tot $0.39 aan het einde van Q2. Het is een onvoorstelbaar jaar van groei geweest voor Facebook met een groei van het eCPM van 87% in vergelijking met een jaar geleden.
- Online video is eigenlijk niet veranderd dit kwartaal, met een marginale krimp van 0.54% van $11.03 eCPM in Q2 naar $10.97 tegen het eind van Q3. Prijzen bewegen meer naar het midden en het volume is consistent.