Het aankoop proces van de consument is steeds complexer geworden aangezien consumenten niet meer één device gebruiken om hun aankopen mee te doe. Het is essentieel om een app ervaring te creëeren die naadloos aansluit bij de consument over meerdere devices om zo de ecommerce sales in deze nieuwe wereld te veroveren.
De bevindingen in het rapport zijn gebaseerd op de analyse van Criteo van 1.4 miljard individuele ecommerce transacties van meer dan $160 miljoen jaarlijkse verkopen wereldwijd. Andere opvallende bevindingen zijn:
- Mobiel is enorm: Nederlandse mobiele transacties zijn nu verantwoordelijk voor meer dan 34% van alle ecommerce transacties. De enige markt in Europa met meer mobiele transacties is Engeland, en wereldwijd zijn dat Japan en Zuid-Korea. Verwacht wordt dat het wereldwijde aandeel van mobiele ecommerce groeit naar 40% voor het einde van dit jaar.
- Android is groter: Wereldwijd en in Nederland heeft de Android smartphone een groter aandeel dan de iPhone in de mobiele transacties. In de Nederlandse markt heeft de Android smartphone een aandeel van 6.9% in de retail ecommerce transacties, en iPhone een aandeel van 5.8% van de mobiele retail ecommerce transacties.
- Optimaliseren of ten onder gaan: Websites die zijn geoptimaliseerd voor mobiele transacties zien een conversie rate van 3.4%. Dit is meer dan de helft dan niet-geoptimaliseerde websites, die zien een conversie rate van 1.6%.
Het gebruik van mobiele devices door consumenten blijft de grootste trend in zowel ecommerce als reclame vandaag de dag, en de snelheid van de groei van dit gebruik blijft verbazingwekkend. De mogelijkheid voor marketers om nieuwe technologie toe te passen die de consumenten nauwkeurig identificeert en bereikt waar ze ook zijn wordt essentieel met de ontwikkeling van deze trend, waar de meerderheid van de transacties over meerdere devices zullen plaatsvinden.