Daarnaast heeft Adobe de volgende zaken onderzocht:
- De strategie van display-advertising van Google presteert minder sterk dan de strategie van Facebook: De veranderingen van Facebook in hun display-advertising verdubbelde de CTR ten opzichte van afgelopen jaar. De veranderingen van Google zorgen ervoor dat er 22% minder advertenties worden bekeken en dat de CTR’s met slechts 24% stegen. De advertenties op Facebook worden vaak als relevanter gezien.
- De Omzet Per Bezoek van Twitter groeit, Facebook en Pinterest kennen grote daling: De omzet per bezoek van Twitter is met 60% gestegen ten opzichte van vorig jaar, terwijl de omzet bij Facebook (17%) en Pinterest (25%) afnam. Reddit kent de grootste groei als het gaat om bezoekers ROI (met 80% gestegen), maar heeft nu te maken met negatieve social media backlash door recente gebeurtenissen.
De conclusies van het rapport zijn gebaseerd op meer dan 890 miljard advertentie-impressies van grote zoekplatformen en sociale media, zoals Google en Facebook. Daarnaast is gekeken naar meer dan 21 miljard reffered visits vanaf social media, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn.