Duidelijkheid & transparantie
Door het introduceren van de gestandaardiseerde e-maildefinities en richtlijnen, inclusief een praktische vertaalslag naar de beroepspraktijk, zullen marketeers beter in staat zijn verschillende e-mailsystemen en rapportages met elkaar te vergelijken. Denk hierbij aan afleverings-, open- en klikstatistieken. Daarnaast wordt het belang van het kanaal e-mail beter zichtbaar binnen de algehele marketingresultaten van de organisatie.
Michael Straathof, voorzitter DDMA Council E-mail: "Wij vinden het van groot belang dat iedereen in onze branche dezelfde taal spreekt. Bij evaluaties van e-mailcampagnes zijn discussies over de cijfers eerder regel dan uitzondering. Je loopt daardoor het risico verkeerde beslissingen te nemen omdat de interpretatie van de cijfers verschillend zijn. Om hierin duidelijkheid te creëren, lanceert de Council E-mail deze standaardisatie van e-maildefinities. Ondanks dat organisaties niet verplicht zijn deze definities toe te passen hoopt de DDMA op een grootschalig gebruik door de branche.”
Committerende organisaties
Organisaties die zich committeren aan de DDMA standaardisatie e-maildefinities kunnen dit aan hun klanten en relaties zichtbaar maken door het gebruik van het speciale beeldmerk. Ook zullen zij op de website van DDMA worden opgenomen in het overzicht van committerende organisaties.