Uit de data die voor het onderzoek werd gebruikt blijkt verder dat er op websites die geschikt zijn voor mobiele gebruikers meer interactie met consumenten is. De gemiddelde tijd die bezoekers besteden op sites die geschikt zijn voor mobiel is volgens het onderzoek 5 minuten, 2 minuten langer dan de gemiddelde tijd die besteed wordt op websites waarbij dit niet het geval is.
Ook het aantal bezochte pagina’s per bezoek is volgens de onderzoekers hoger bij websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele gebruikers. Deelnemers aan het onderzoek bezochten maar liefst 33% meer pagina’s op voor mobiel gebruik geschikte websites dan op websites die niet geschikt waren voor mobiel.
Ondanks de positieve resultaten is er nog een lange weg te gaan. De 60% van de top 100 merken in de UK die nog geen mobiele site hebben lopen volgens dit onderzoek kansen op interactie met consumenten mis. Uit onderzoek dat IAB UK vorig jaar deed bleek zelfs dat het niet hebben van een mobiele site de kans op verkopen drastisch kan verlagen. 30% van de respondenten zei destijds dat ze een product of dienst niet zouden kopen als de gekozen adverteerder geen mobiele site zou hebben.