Meest gevolgde sectoren
De sectoren die millennials het meest volgen, zijn Media & Entertainment (51%), Mode & Luxegoederen (48%) en FMCG & Retailmerken (48%). Als we de generatieverschillen bestuderen tussen Gen Y en oudere generaties, merken we dat Generatie Y meer interesse heeft om merken te volgen in de Media & Entertainment sector (51% vs. 46% bij de oudere volgers van merken), Mode & Luxegoederen (48% vs. 42%) en Sport (35% vs. 32%). Ze zijn daarentegen minder geïnteresseerd in FMCG & Retailmerken dan de oudere generaties (48% vs. 56%).
Drijfveren om een merk te volgen op sociale media
De belangrijkste drijfveer om een merk online te volgen is het effectieve gebruik van het merk (49%), gevolgd door aanbevelingen van vrienden (33%), online reclame op sociale netwerksites (30%) en gerichte opzoekingen op netwerksites (30%). Onderzoek heeft ook aangetoond dat 9 op de 10 GenYers wereldwijd merken willen helpen om hun aanbod te verbeteren, via co-creatie en structurele samenwerking.