Marketing Agenda 2019: de uitdagingen en strategieën van Europese CMO’s

  • Onderzoek
  • 894 X bekeken

Marketing Agenda 2019 is het nieuwste onderzoek in een reeks trendstudies die door de European Marketing Confederation (EMC) zijn gepubliceerd, met als doel gedetailleerde inzichten te geven in de uitdagingen en specifieke strategieën die door Europese CMO's zijn vastgesteld. Het onderzoek bepaalt zowel de belangrijkste kwesties als de belangrijkste uitdagingen en barrières vanuit marketing- en verkoopperspectief in 2019. In totaal werden bijna duizend Europese marketing- en salesmanagers ondervraagd.

Het onderzoek wijst uit dat Nederlandse marketingbestuurders Big Data, contentmarketing en marketing automation noemen als de belangrijkste issues waarover zij zich in het komend jaar zorgen maken. Maar bovenal worstelen ze allemaal met de steeds onoverzichtelijker data-berg en de roep om duiding van data klinkt dan ook luider dan ooit. Het artikel lezen dat de resultaten duidt? Dat kan hier.

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.