Ondanks dat de rol van content alom wordt erkend als van onschatbare waarde binnen marketing en verkoop, hebben maar weinig organisaties een geplande aanpak voor de implementatie ervan als onderdeel van hun marketingtoolkit. In een wereld waarin klanten de voorkeur geven aan geloofwaardige informatie die niet alleen relevant voor hen is, maar ook advies biedt over hoe ze de uitdagingen waarvoor ze staan, kunnen oplossen, is dit een tactiek die het best vermeden kan worden.
Authenticiteit is de sleutel
Als we het hebben over authentieke inhoud, bedoelen we dat de inhoud dit moet zijn:
- Trouw aan de missie: Waar hebben we echte en waardevolle impact aan onze klanten?
- Trouw aan de verteller: Zijn we als bedrijf authentiek als we informatie over onze impact overbrengen?
- Trouw aan het publiek: Hoe kunnen we onze klanten integreren? Hoe kunnen we ze laten content creƫren voor onszelf?
- Trouw aan het moment: Hoe kunnen we actuele inhoud overbrengen en tegelijkertijd consistent zijn met onze strategie?
Deze, en meer belangrijke inzichten van het Berlijnse managementforum en van de nieuwste onderzoeken naar contentmarketing lees je in de download.