Om wereldwijde expansie van programmatic marketing aan te moedigen, belicht de whitepaper zeven belangrijke factoren voor markten die zeer geschikt zijn voor nieuwe of uitgebreide investeringen:
- Het omarmen van je publiek: Adverteerders in elke markt moet publiektrends kunnen ontdekken op basis van data en deze waarnemingen gebruiken als fundament voor hun reclame, marketing of media strategieën.
- Programmatic know-how: Adverteerders moeten een verregaande begrip van programmatic hebben en hoe het zich verhoudt tot specifieke use cases
- Een transparante, open markt cultuur: Marktplaatsen moeten vrij en eerlijk voor alle deelnemers zijn, met aanzienlijke bescherming tegen fraude en andere nadelige effecten
- Data: Third-party data moeten beschikbaar en rechtmatig verkregen zijn op consumentvriendelijke wijze
- Technologie -en de middelen om het te gebruiken: De technologie die nodig is om publiek te identificeren en te ontwikkelen moet direct beschikbaar zijn, evenals de deskundigheid om deze toe te passen
- Standaarden in metingen en verantwoording: Iedere markt moet zich committeren aan het ontwikkelen en onderhouden van een set universeel geborgde normen voor publiekidentificatie, meting en waardering
- De mogelijkheid om schaal te creëren: Elke markt, zelfstandig of in combinatie met andere markten, moet publiek bieden die waarde brengt voor alle partijen