Een paar van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek:
- 408,3 miljoen mensen gingen in 2012 in Europa online met een PC of laptop. Een toename van 7 procent ten opzichte van 2011.
- Turkije heeft het grootste aandeel jonge internetgebruikers (15-24 jaar) in Europa, terwijl Duitsland het grootste aandeel oudere gebruikers kent (55+ jaar).
- Meer dan 23 miljoen mensen in de EU5 (Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje) beschikken zowel over een smartphone als een tablet (gemeten in Q4 2012).
- De meeste tijd die Europeanen online spenderen gaat naar sociale media. Gemiddeld spenderen zij 6,7 uur per maand aantal sociale netwerken en blogs.
- 8 van de 10 Europese internetgebruikers bezochten in december 2012 een nieuwssite. De 'time spent' nam 10 procent toe ten opzichte van 2011.
- 14,1 procent van de EU5 smartphonegebruikers kochten een product of dienst via hun device (gemeten in Q4 2012).
- 2 op de 3 Nederlanders internetgebruikers bezochtein december 2012 een banksite. In Zwitserland was dit slechts 18,8 procent.