De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Detecting influenza epidemics using search engine query data

    Griepepidemiën zijn steeds vaker in het nieuws. Ze lijken zich steeds gemakkelijker te verspreiden. In een poging om vroege opsporing een boost te geven is het medische zoekgedrag, in de vorm van online zoekopdrachten in Google, te monitoren. Dit wetenschappelijke onderzoek van Google analyseert zoekopdrachten om de verspreiding van griepvirussen in een populatie te schatten.

    Lees verder »
  • Digital Marketing Report Q4 2012

    Dit rapport analyseert de performance van de zoekmachinemarkt. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat de uitgaven aan search engine advertising in het vierde kwartaal van 2012 met 19 procent zijn gestegen ten opzichte van 2011. De advertentiekliks namen met 14 procent toe, de CPC's met 3 procent.

    Lees verder »
  • Incremental Clicks Impact Of Search Advertising

    In dit onderzoek bestuderen wetenschappers van Google in welke mate het aantal organische kliks verandert wanneer er op dezelfde pagina zoekmachine-advertenties worden getoond. De onderzoekers ontwikkelen een statistisch model om het aandeel van search advertising in het totaal aantal kliks te berekenen.

    Lees verder »
  • Impact Of Ranking Of Organic Search Results On The Incrementality Of Search Ads

    Nadat Google in een eerder onderzoek vaststelde dat gemiddeld 89 procent van het SEA verkeer incrementeel is, onderzoeken ze in deze paper hoe de ranking van de organische resultaten invloed heeft op de kliks op zoekmachine advertenties. Een analyse van 390 'Search Ads Pause' studies toont aan dat de mate van vervanging van organische kliks door betaalde kliks marginaal is. 

    Lees verder »
  • DM Barometer Special: Zoekmachine marketing

    In het derde kwartaal van 2012 heeft de DM Barometer het thema ‘zoekmachinemarketing’ uit de branche onder de loep genomen.  Er is onder andere gevraagd naar het budget van zoekmachine marketing, de doelstellingen voor het inzetten van zoekmachine marketing, belangrijke innovaties voor de organisatie en actualiteiten zoals de Cookiewet en de marktpositie van Google.

    Lees verder »
  • Dossier Zoekmachinemarketing

    Om bedrijven te helpen bij zoekmachinemarketing-activiteiten, publiceert de IAB Taskforce Search het Dossier zoekmachinemarketing, waarin aandacht wordt besteed aan diverse aspecten van deze vorm van marketing. Het zoekmachinemarketing-dossier is een uitgebreid handboek voor iedereen die interesse heeft in of zich bezighoudt met zoekmachinemarketing. Het dossier biedt diverse handvatten voor het succesvol inzetten van zoekmachinemarketing, met als doel om structureel een beter rendement op de geïnvesteerde marketing-euro te behalen. 

    Lees verder »
  • Tweets vs. Rankings

    Dit onderzoek van Branded3 toont aan dat URLs verspreid via Twitter een flinke boost geven aan de ranking op Google. Uit de analyse blijkt dat wanneer een link meer dan 7.500 keer is getweet deze kan rekenen op een plaats in de top 5 op de zogeheten SERP (pagina met zoekresultaten).  

    Lees verder »
  • Stappenplan SEO tekst optimalisatie

    Een praktische handleiding voor wie bereid is de handen uit de mouwen te steken. 

    Lees verder »
  • SEO Troubleshooting

    Wat doe je als Google jouw website ineens niet meer lief vindt? Alles was koek en ei, maar ineens begint je traffic te dalen! Waarom? En belangrijker nog: hoe fix je dat?
     

    Lees verder »
  • Hoe doe je actieve link building als je goede content hebt?

    Het probleem is evident: je site biedt al goede content, maar toch blijft de aanwas van links achter. En je snapt: aanwas van links is belangrijk voor SEO. Hoe regel je dat? 

    Lees verder »