De online research database voor de laatste onderzoeken, case studies, how-to's en templates over online marketing & media.

  • Digital Advertising Report Q4 2015 - Adobe

    Adobe heeft in dit onderzoek gekeken naar de trends in paid search, patronen in mobiele bestedingen, de prestaties van Facebook advertenties ten opzichte van Google advertenties en het effect van digitale advertenties op de omzet van online retailers gedurende de kerstperiode.

    Lees verder »
  • Search advertising in Nederland

    Steeds meer gebruikers van Google.nl klikken op de betaalde topposities op de resultaatpagina. De kosten per bezoeker voor topposities in Google AdWords vertonen een stijging ten opzichten van vorig jaar, met de financiële sector op kop. Dit zijn de hoofdconclusies van het eerste onderzoek naar de belangrijke prijs- en prestatieontwikkelingen van SEA, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van de IAB taskforce Search.​

    Lees verder »
  • Trendanalyse zoekmachine marketing 2012-2013

    De zoekmachine marketing markt is erg dynamisch en onderhevig aan veranderingen gedurende het gehele jaar. De zoekmachine markt in Nederland wordt gedomineerd door Google. Volgens het model van Tushman, dat de verschillende fases van een markt die afhankelijk is van technologieën beschrijft, is Google het zogenaamde Dominant Design. Volgens dit model vinden er hierna periodieke innovaties plaats totdat een nieuwe technologische ontwikkeling het Dominant Design vervangt.

    Lees verder »
  • Gedragscode Zoekmachinemarketing 2.0

    De 19 bedrijven die zijn aangesloten bij de IAB Taskforce Search hebben in goed overleg de vernieuwde Zoekmachine Marketing Gedragscode ondertekend, die als belangrijke basis dient om de Nederlandse markt voor zoekmachinemarketing verder te professionaliseren en transparanter te maken. De laatste versie van de gedragscode dateerde uit 2009 en was sterk verouderd en niet langer werkbaar. De nieuwe gedragscode bestaat voor een belangrijk deel uit een informatieplicht naar adverteerders toe, zodat zij op basis van de juiste informatie de juiste keuzes kunnen maken.

    Lees verder »
    • IAB
    • 13 februari 2014
    • Richtlijnen
    • Search
    • 7355
  • Big game trends on Google

    Merken en fans zijn meer dan ooit bezig met belangrijkste sportwedstrijden. Er zijn in januari in aanloop naar de Superbowl veel advertentiecampagnes gelanceerd. Die advertenties waren op YouTube al goed voor miljoenen views, twee keer zoveel als in 2013.

    Lees verder »
  • In the Eye of the Beholder: Digital Behaviors of Beauty Shoppers

    Van makeup tot huidverzorging en ander beautyartikelen. Beautyshoppers vinden online een overload aan producten. Hoe komen zij tot hun productaankoop? En waar doen ze deze aankoop? In dit onderzoek wordt door Google vastgesteld dat shoppers constant onderzoek voor hun productaankoop doen. 

    Lees verder »
  • Local search

    In deze whitepaper van de Amerikaanse afdeling van het IAB vind je alles over local search. In de whitepaper wordt uitgelegd wat local search is, wat je er mee kan, en hoe je om moet gaan met listings op verschillende digitale platformen.

    Lees verder »
  • Mobile search moments

    Meer dan de helft (55 procent) van de conversies van mobiele zoekmissies worden binnen een uur voltooid. Dat blijkt uit dit onderzoek van Google en Nielsen. Van de consumenten die met hun smartphone online zoeken doet de helft dit met een koopintentie. Het rapport geeft meer inzicht in waarom en wanneer consumenten hun smartphone gebruiken om te zoeken. 

    Lees verder »
  • Quantifying Trading Behavior in Financial Markets Using Google Trends

    Het is mogelijk de beurskoersen te voorspellen door zoekopdrachten in Google te analyseren. Dat hebben de wetenschappers Tobias Preis, Helen Susannah Moat en H. Eugene Stanley in dit onderzoek vastgesteld. Dit zijn dezelfde onderzoekers die een paar jaar eerder aantoonden er een relatie bestaat tussen het aantal zoekopdrachten en het aantal transacties.

    Lees verder »
  • Complex dynamics of our economic life on different scales: insights from search engine query data

    Uit dit wetenschappelijke onderzoek blijkt dat er een relatie bestaat tussen zoekopdrachten in Google en fluctuaties in de financiële markt. Het onderzoek laat niet alleen het licht schijnen op het effect op de financiële markt, het maakt ook duidelijk hoeveel zoekmachines als Google van ons leren elke keer dat we ze weer gebruiken.

    Lees verder »